Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te- toimisto lähetti työpaikkailmoituksen H&M. lle, ja olen 55v.

Vierailija
18.01.2020 |

Pitäis hakea myyjän paikkaa tuonne mielestäni varsin nuorisolle suunnattuun vaateliikkeeseen. Hävettää aivan valtavasti, koska en mitenkään ole liikkeen tyylin mukainen, enkä sen asiakas. Myyjät noissa liikkeissä on lähinnä 20 vuotiaita pienissä topeissa olevia laihoja tyttöjä. Hävettää myöskin se, että liikkeen vastaava n. 37v nainen tietää minut nimeltä.
En kehtaa enää ikinä kohdata tätä edes ruokakaupassa... Eli hautaudun kotiin.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työkkärissä töissä vuosia. Yksi mun työtehtävistä oli osoittaa haettavia työpaikkoja asiakkaille. Pomo katsoi kaikkien työntekijöiden tiedoista kuinka monta lappua oli kukin lähettänyt. Eniten lähettänyt sai kehut viikkopalaverissa ja oli hyvä työntekijä.

Joten lähetin niitä sitten menemään.

Siinä ei mitään hienosäätöä paikoissa ollut: jos oli hakijana, ja jos oli ammattisuoja jo mennyt, niin siitö vaan. Tein Sitä vielä ylitöinä,väsyneenä.

Ja toisaalta: työttömyysturva ei lain mikaan erottele mitään minkä ikäinen hakija voi hakea mihinkin paikkaan .

Samat säännöt ne on kaikille.

Semmoista se vaan on.

Vierailija
22/33 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verorahoilla kustannetaan, kun TE-toimiston virkailijat tuhlaavat valtavasti aikaa yrittämällä saada vanhaa tätiä HM:lle hommiin. Ihmekään, kun ei ihmiset työllisty! Olis kannattanut yrittää työllistää vaikka johonkin porvoolaiseen käsityöputiikkiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olisikin hieman kypsempiä myyjiä ottaa tuonne joukkoon. Tänäänkin nuoriamyyjiä töissä, jotka eivät tiedä välttämättä mitään tuotteista ja vanhemmat pitkään olleet myyjät ovat todella tympeitä ja kypsyneitä. Nuoret ostavat jo pääosin netistä  vaatteensa, myymälöissä kiertelee vanhempaa väkeä. (K:lla alkava kaupunki kyseessä). Hae nyt ihmeessä!!

Vierailija
24/33 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat hakemuksen ja sillä siisti. Ei sinua kutsuta edes haastatteluun, älä suotta pelkää.

Itsen olen hakenut myös ja olen 59 v. Työkkärin toivomuksesta laitan hakemuksia, onhan se itsestään selvä, että valinta ei osu kohdalle.

Vierailija
25/33 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee virallinen, muodollinen hakemus, jossa kerrot alussa ikäsi. Kerro jotain vanhoillisista harrastuksistasi, esim. matonkuteiden leikkaamisesta , joikaamisesta tms. Kerro käyväsi kirkon laulukuorossa. Problem solved.

Vierailija
26/33 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin menet sinne! Nuorten kanssa työskentely "nuorentaa". Jo viikon päästä naurat tuollekin luutuneelle ajatukselle.

Sinä ja muut, jotka eivät itse ole olleet työttömiä, eivät ymmärtäneet aloitusta. Työkkärin "työtarjous" ei oikeasti tarkoita sitä, että sellaisen saajalla tarjotaan työtä. Ei, se on vaan käsky ottaa yhteyttä työnantajaan. 

Moni vastaa ikään kuin aloittaja olisi saanut sen työn. Jos saa niin hyvä on, mutta hän itse pelkää vaikuttavansa suorastaan naurettavalta, kun hakee. Mutta se sama työtarjous on voinut mennä kaikille muille saman paikkakunnan työttömille myyjille.

Mutta se on ihan H&M:n oma vika, kun erehtyvät hakemaan työntekijää työkkärin kautta. Ehkä aloittajaa lohduttaa se tieto, että tuskin työnantaja edes viitsii lukea kaikkia kymmeniä, ehkä jopa satoja hakemuksia.

Vierailija
27/33 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
28/33 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sua oo sinne kukaan stylistiksi palkkaamassa. Viikkaat vaatteita, laitat tavaroita paikalleen ja palvelet ystävällisesti kassalla. Ei siinä ole merkitystä sillä minkä ikäinen olet. 

Vierailija
29/33 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei - ettekö huomaa - tämä on taas yksi sadoista palstan riesan eli työttömien kadehtijan vajaamielisistä provoaloituksista.

Vierailija
30/33 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän juuri luin haastattelun naisesta, joka oli tehnyt pitkän uran vaativissa tehtävissä, kyllästyi ja hakeutui osa-aikatyöhön HM:ään. Viihtyy loistavasti. Linkkaan jutun sinulle, jos vielä löydän.

Vierailija
32/33 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikä kun näkyy ei pääse vaikka haluis mennä töihin kyseiseen paikkaan.olen joskus hakenu paikkoihin joihin liittyy nuorekas imago kuten hampurilaispaikat, ja vaateliikkeet oon huomannu et jo yli 30 v on liian vanha.

Vierailija
33/33 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei - ettekö huomaa - tämä on taas yksi sadoista palstan riesan eli työttömien kadehtijan vajaamielisistä provoaloituksista.

Hyvinkin voi olla, ainakin useat "vastaukset" tulevat yhdeltä tyypiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä