Osaatko luetella Aurinkokunnan planeetat Aurinkoa lähimmästä kauimpaan siinä järjestyksessä ilman nettiä?
Kommentit (51)
Opettelin ne 6-vuotiaana 70-luvulla, siksi loppu vaatii aina keskittymistä koska Pluto meinaa tulla jonon jatkoksi.
osaan, osannu lapsesta asti
merkurius, venus, maa, mars, jupiter, saturnus, uranus ja neptunus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo. M-erkurius, Venus, Maa, Mars, Saturnus, Uranus, Neptunus ja Pluto.
Pluto taitaa kyllä olla tähti, ei planeetta.
Lapsena opittu ritirimpsu. Samanlainen kuin kosukiepre ja vokaalit.
Tehtiin myös joku askartelu aiheesta ala-asteella.
PLUTO TAITAA KYLLÄ OLLA TÄHTI!!! :DDDD
Niin, sehän on koira.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole saanut oikein, yhdestä puuttui Jupiter ja toinen väitti Plutoa planeetaksi. Aika WT olla näin tietämätön avaruuden suhteen
Plutoa pidettiin aurinkokunnan planeettana vuoteen 2006 saakka, eli ennen sitä peruskoulun käynyt pitää sitä tuon rimpsun jatkeena.
Joo. Ja isot P-Amerikan järvet, siihen oli muistisääntö homes. Aasian jokia myös. Ja mitä ne minäsinähänmetehe jutut olikaan? Pronomineja? Ala-asteen ope rakasti noita listoja, ja ne oli osattava. Jäi laiskaan niin kauan että osasi ne luetella.
Vierailija kirjoitti:
Kuulitteko kääpiöplaneettaintoilijat? Toimienne jälkeen Pluto on nyt tähti, toivottavasti olette tyytyväisiä.
Muistaakseni toi opetettiin tokalla luokalla, muistan saman rimpsun kuin muutkin. Vuonna 1978 Pluto vielä kuului joukkoon, mutta mieleen on jäänyt että kahden viimeisen paikka vaihtelee välillä? Vai oliko ne jotkut kaksi muuta? Jonkun rata on siis sen verran elliptinen että välillä se tulee lähemmäs Maata kuin mikä on sen normaali paikka etäisyysjärjestyksessä.
En itse edes tiennyt että Pluto on nykyisin tähti. Olen sivistymätön moukka eikä minulla ole minkään valtakunnan ongelmaa tunnustaa tätä.
Miksi kukaan ei sano ceres , joka on maan ja marssin välissä?
Osaan. Tähän on hyvä muistisääntö: My Very Eager Mother Just Showed Us Nine Planets. Pitää vain muistaa, että ensimmäinen M on Merkurius ja toinen Mars ja Pluto on kääpiöplaneetta.
Olen normaaliälyinen, eli kyllä osaan.
Joku käy vähän ylikierroksilla täällä?
Eikös tuollaiset kuulu vähän niinkuin yleissivistykseen...
On diaheadejä ja sitten on deihead.
Sitten on heeddömiä? Mikä muumi tai lego sinä olet?
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuollaiset kuulu vähän niinkuin yleissivistykseen...
mitä minä tuoda?
Milloin opit kysymään anteeksi?
Vierailija kirjoitti:
En. Ja miksi pitäisi? Miten sen osaaminen muuttaisi mun elämää?
Voin luetella vaikka ei mene varmaankaan oikein. Aurinko merkurius, venus, maa, mars, uranus, neptunus, jupiter, saturnus. Ihme jos menee oikein, mutta ei tämä mun elämään vaikuta mitenkään. Plutohan on nykyään kai vaan koira ja exo planeetta.
Vierailija kirjoitti:
Osaan. Ja Pluto on kääpiöplaneetta, joten ei enää kuulu planeetta-rimpsuun, koska on löytynyt muitakin samankokoisia kääpiöplaneettoja, joita ei ole kelpuutettu planeetoiksi. :)
Tämä menee sille samalle linjalle kuin sukupuolien moninaisuudet eli toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Pluto on aina ollut planeetta ja tulee aina olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PLUTO TAITAA KYLLÄ OLLA TÄHTI!!! :DDDD
Aurinko on tähti. Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Ja miksi pitäisi? Miten sen osaaminen muuttaisi mun elämää?
Voin luetella vaikka ei mene varmaankaan oikein. Aurinko merkurius, venus, maa, mars, uranus, neptunus, jupiter, saturnus. Ihme jos menee oikein, mutta ei tämä mun elämään vaikuta mitenkään. Plutohan on nykyään kai vaan koira ja exo planeetta.
Joo ei sitten kannata lähteä Marssia pidemmälle retkeilemään.
Vierailija kirjoitti:
Olen normaaliälyinen, eli kyllä osaan.
Rimpsujen osaaminen mittaa muistia enemmän kuin älykkyyttä.
Moni sössii tässä kohtaa Pluton, joka ei nykytiedon mukaan ole planeetta, vaikka entisaikoina se sellaiseksi luettiin.