Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytiinkö teidän lapsuudenkodeissa joka päivä suihkussa?

Vierailija
18.01.2020 |

Keskustelimme veljen vaimon kanssa eri ikäisten lasten suihkussa käynnistä ja hän muisteli että myös lapsena 80-luvulla käytiin joka aamu suihkussa. Itse en muista että olisin peseytynyt päivittäin kuin vasta teini-ikäisenä ja nyt aikuisena tietenkin käyn suihkussa joka päivä.

Olenko kasvanut lian keskellä ja opetanko lapsilleni pahoja tapoja kun 5 ja 7 -vuotiaat eivät käy suihkussa joka aamu?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen palstalla oppinut, että 70-luku on ollut vedenjakaja.

Osassa Suomea käytiin ulkohuusseissa, osassa oli rivitalossa oma sauna.

Olen kasvanut Helsingin Vallilassa, syntynyt vuonna 1971. Meillä syötiin niin kasvisruokaa, kuin sisäfilettäkin, tehtynä Fincan pöytägrillillä. Syötiin pizzaa, käytiin pizzeriassa syömässä ja syötiin spaghettia niin tomaattipohjaisella jauhelihakastikkeella kuin lohi/kanasoosillakin. Kun olin 6-vuotias, muutettiin Munkkivuoreen. Ratikka oli aina osa elämää ja sittemmin Espoossa on ollut vaikea tottua siihen, ettei kuule, kuinka aamun eka spåra menee.

En ole koskaan kotona syönyt tai nähnyt valmistettavan ruskeaa kastiketta, koulussa sitä oli kyllä mm. lihapullien kanssa.

Kotona oli sekä kylpyamme, että suihkuverholla eristetty suihkutila ja suihkussa käytiin päivittäin, usein kahdesti.

Sorry, ei Vuoreen vaan Niemeen, Ugarin likeelle. Olin tarhassa Munkkivuoressa ja siksi myös siellä koulussa.

Vierailija
22/26 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kerran viikossa riitti silloin. Tosiaan täällä päin ei ollut välttämättä edes sisävessoja/-saunoja tai pesuhuoneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-87 syntynyt, kaksi kertaa viikossa sauna ja samalla pesut. Teininä sitten useammin. Nykyään pesen tukan 3 kertaa viikossa noin, suihkuja se 3-6 kertaa viikossa.

Vierailija
24/26 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä suihkussa. Meillä lämmitettiin vesi ja pestiin pesuvadista. Kerran viikossa pestiin saunassa. Nyt suihkuttelen joka päivä.

Vierailija
25/26 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käyty. Saunassa kerran viikossa ja suihkussa pari kertaa. Omia lapsia komensin suihkuun joka toinen päivä. Nyt teini-ikäisinä käyvät päivittäin, itse käyn joka toinen päivä.

Hikiliikuntaa harrastaville tai hormoneja puhuville teini-ikäisille se päivittäinen suihku on tarpeen, mutta useimmille ei. Alapesut ym. riittävät niin iho pysyy hyvänä. Puhtaat vaatteet tietenkin. Vaatteet rupeavat haisemaan ennen kuin ihminen itse.

Vierailija
26/26 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa oli sauna ja lisäksi kerran viikossa äiti pesi tukkani bideesuihkulla vessassa. Suihkukaappi meille asennettiin kun olin 9-vuotias, siitä lähtien olen käynyt suihkussa joka toinen päivä. Vm -89

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi