Onko täällä kanarialintujen omistajia? Millainen on lemmikkinä?
Lemmikkilintuni kuoli kunnioitettavassa 20 vuoden iässä (kumppaninsa kuoli jo pari vuotta aiemmin) ja mietin, ottaisinko vielä linnun/lintuja. Mutta haluaisin nyt pienen, pölyämättömän ja meluamattoman linnun, siksi ajattelin kanarialintua. Haluaisin kauniisti laulavan yksilön. Jos sinulla ei ole todellista tietoa kanarialinnuista, voit kyllä kommentoida, mutta pliis älä ”anna ohjeita” tai informaatiota niistä.
Olisi sen sijaan kiva kuulla jonkun kertovan, miten sellaisen pienen linnun kanssa on mennyt.
Kommentit (10)
Mulla itselläni on kaksi kanarialintua, ovat sisarukset. Linnut ovat pirteitä, helppohoitoisia ja eivätkä niin äänekkäitä.
Omat lintuni ovat kotikasvatettuja ja olenkin saanut ne helposti kesytettyä käsikesyiksi. Lintuni nauttivat siitä, kun saavat lentää vapaana asunnossa ja seikkailla ympäriinsä.
Jos sinulle tulee jotain tiettyjä kysymyksiä mieleen, niin vastailen mieluusti :)
Jos ja kun linnut ovat vapaana, niin kakkaavatko ne minne sattuu?
Ihan kamala harrastus, sydämeni särkyy kun ajattelen niitä häkkiin suljettuja lintuja. Ihan kuten muitakin häkkieläimiä ajatellessani. Miettisit joskus millaiseen elämään se lintu on tuomittu :'-(
Vierailija kirjoitti:
Mulla itselläni on kaksi kanarialintua, ovat sisarukset. Linnut ovat pirteitä, helppohoitoisia ja eivätkä niin äänekkäitä.
Omat lintuni ovat kotikasvatettuja ja olenkin saanut ne helposti kesytettyä käsikesyiksi. Lintuni nauttivat siitä, kun saavat lentää vapaana asunnossa ja seikkailla ympäriinsä.
Jos sinulle tulee jotain tiettyjä kysymyksiä mieleen, niin vastailen mieluusti :)
Hei, jos olet vielä linjoilla, niin minua kiinnostaa, mistä hankit linnut? Missä lintusi ”hengailevat” vapaanaollessaan? Uskaltaisinko pitää lintua keittiössä? Edelliset lintuni ovat aina asuneet siellä, mutta olivat isompia, eli koskaan ei tullut mitään ongelmia teflonastioiden höyryistä. Mutta mietin, ovatko kanarialinnut oikeasti teflonille herkempiä...
tulivatko lintusi kotikasvatettuina parvesta, vai oliko heitä ruokittu käsin? Ihanaa, että linnut ovat käsikesyjä!
Lintuharrastusarvostelijoille sanoisin, että oman aiemman lintuni laji elää villinä 10-14 vuotta, vankeudessa 20-25 vuotta. Ne saivat pesiä ja saada poikasia, lennellä joka päivä vapaina etc.
Ap
Minua kiinnostaisi saako tuollaisia "pikkulintuja" opetettua tekemään tarpeensa tiettyyn paikkaan kuten vaikka sinne omaan häkkiinsä, vai sontivatko tosiaan pitkin asuntoa vapaana ollessaan? Jotkut papukaijat ja varislinnut ovat sen verran fiksuja että varmaan oppisivat mutta entä nämä pikkuiset?
Ihan siis mielenkiinnosta kyselen, aina olen ihastellut hyvin pidettyjä lemmikkilintuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, jos olet vielä linjoilla, niin minua kiinnostaa, mistä hankit linnut? Missä lintusi ”hengailevat” vapaanaollessaan? Uskaltaisinko pitää lintua keittiössä? Edelliset lintuni ovat aina asuneet siellä, mutta olivat isompia, eli koskaan ei tullut mitään ongelmia teflonastioiden höyryistä. Mutta mietin, ovatko kanarialinnut oikeasti teflonille herkempiä...
tulivatko lintusi kotikasvatettuina parvesta, vai oliko heitä ruokittu käsin? Ihanaa, että linnut ovat käsikesyjä!
Lintuharrastusarvostelijoille sanoisin, että oman aiemman lintuni laji elää villinä 10-14 vuotta, vankeudessa 20-25 vuotta. Ne saivat pesiä ja saada poikasia, lennellä joka päivä vapaina etc.
Ap
Vapaana ollessaan linnuilla on käytössä aikalailla koko asunto kylpyhuonetta lukuunottamatta. Yleensä tykkäävät eniten hengata olohuoneen tai keittiön hyllyjen päällä. Linnut ovat lentämässä yleensä pari tuntia kerralla ja silloin valvon niitä koko ajan. Jos alan tekemään ruokaa yms laitan linnut häkkiin takaisin omaan huoneeseensa. En osaa tuosta teflonista kyllä sanoa mitään.
Ystäväni osti eläinkaupasta kaksi kanarialintua ja omat lintuni ovat näiden poikasia. Linnut ovat ihan parvessa kasvaneet ja emot ruokkineet alusta loppuun asti. :)
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun linnut ovat vapaana, niin kakkaavatko ne minne sattuu?
Kyllä kakkaavat minne sattuu. Mutta kakat ovat onneksi pieniä ja helposti pyyhittävissä että eivät hirveästi sotkua pääse aiheuttamaan varsinkin jos vähän katsoo niiden perään.
Mulla on 3 kanarialintua, parivuotiaita, samasta poikueesta. 2 naarasta 1 uros. Uros laulanut ennen kauniisti. Nyt se voi jotenkin huonosti, jotenkin huono tasapaino ja lento. Nostelee jalkojaan, räpyttelee. Olen leikannut kynsiä. Onko kokemusta, mikä voisi olla, ei vaikuta sairaalta
Up