Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähkönsiirron hinta kerrostaloissa. Paljonko maksatte?

Vierailija
17.01.2020 |

Minusta tuntuu että sähkönsiirron osuus sähkölaskussani kasvaa joka kuukausi. Joulukuulle se oli jo 25 euroa. Kahden hengen kämppä kerrostalossa, 40 neliötä. Itse sähkölaskun osuus vain 20 euroa. Aiemmin sähkönsiirron osuus on ollut n. 15-20 euroa.

Joten kokonaissummaksi tulee jo 45 euroa, pienessä kämpässä. Huhhuh.

Miten teillä?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikana, koska meillä sähkön siirtää kusettaja-Caruna. Siirto on vähintään saman verran kuin itse sähkö.

Vierailija
2/53 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksaa kerrostalokaksiossa siirto aika tarkalleen tuplasti sen, mitä sähkö!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin kerrostalossa ja sähkölaskuni kuukaudessa oli n. 16 euroa siirtoineen kaikkineen. Muutin rivitaloon ja sähkölaskut nyt n. 25e/kk. Mutta täällä onkin sähkölattialämmitys vessassa ja sähkösauna, jota lämmitän kerran viikossa pikaisesti. Pännii kuitenkin tuo lattialämmitys vähän, kun pitää lämmittää 24/7 tilaa jossa vietän päivästä vähiten aikaani. Ja silti vessassa on kylmempi kuin kerrostalon vessassa oli...

Vierailija
4/53 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouseeko sähkönsiirron osuus laskussa muuten suhteessa käytetyn sähkön kanssa? Ei kai lämpötilan pitäisi vaikuttaa siihen miten paljon sähkönsiirrosta veloitetaan, koska eikös sen hinta tule niistä tehdyistä rakennus/huoltotöistä?

Miten voi sitten olla tuollainen sattuma että mitä pitemmälle vuodessa mennään sitä enemmän nousee sähkönsiirron hintakin?

Vierailija
5/53 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin kerrostalossa ja sähkölaskuni kuukaudessa oli n. 16 euroa siirtoineen kaikkineen. Muutin rivitaloon ja sähkölaskut nyt n. 25e/kk. Mutta täällä onkin sähkölattialämmitys vessassa ja sähkösauna, jota lämmitän kerran viikossa pikaisesti. Pännii kuitenkin tuo lattialämmitys vähän, kun pitää lämmittää 24/7 tilaa jossa vietän päivästä vähiten aikaani. Ja silti vessassa on kylmempi kuin kerrostalon vessassa oli...

16 e kuulostaa tosi edulliselta. Oliko tuo siis yksin asuessa?

Vierailija
6/53 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nouseeko sähkönsiirron osuus laskussa muuten suhteessa käytetyn sähkön kanssa? Ei kai lämpötilan pitäisi vaikuttaa siihen miten paljon sähkönsiirrosta veloitetaan, koska eikös sen hinta tule niistä tehdyistä rakennus/huoltotöistä?

Miten voi sitten olla tuollainen sattuma että mitä pitemmälle vuodessa mennään sitä enemmän nousee sähkönsiirron hintakin?

Mulla ainakin on siirtolaskussa tietty kuukausimaksu, muutama euro kuussa, lisäksi veloitus kWh:ta kohti. Eli samaan tapaan kuin ihan sähkölaskussa. En tiedä onko eri yhtiöissä eroa, näin Tampereella.

Vierailija
7/53 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikana, koska meillä sähkön siirtää kusettaja-Caruna. Siirto on vähintään saman verran kuin itse sähkö.

Suomessa on monia kalliimpiakin yhtiöitä kuin Caruna.

Vierailija
8/53 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Helenin sähköverkko. Sähkönsiirto ajalla 1.10-31.12 oli 54,84€. 82m2, 3h,k,s

Vierailija
9/53 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mellä menee aika lailla 50/50.

Loka-joulukuun sähkölasku oli 82,84 e, ja tästä sähkön siirron osuus oli 41,52 e (kaksi asukasta, 60 neliötä).

Vierailija
10/53 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

16 e kuulostaa tosi edulliselta. Oliko tuo siis yksin asuessa?

Joo ja eihän siellä nyt juuri mitään sähkösyöppöjä ollutkaan jääkaapin lisäksi. Vessassa oli joku ilmanvaihtokoje johon talonmies kävi kerran vuodessa vaihtamassa suodattimen, en ole varma menikö sen sähköt omaan piikkiin kun kävi jatkuvasti. Laskusta päätellen ehkä ei.

Vierailija
11/53 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän uutisen mukaan sähkölasku kasvoi 33€ viime vuonna: https://yle.fi/uutiset/3-11154980

Vierailija
12/53 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri ja meillä on melkein 100 kWh enemmän käyttö joulukuussa kuin lokakuussa, vaikka ollaan eletty ihan samalla lailla. Eihän meillä ole ollut etelässä lämpötiloissakaan mitään suuria eroja tai edes enimmäkseen pakkasia ollenkaan. Mistähän tuo voi johtua?

AP

Vierailija
13/53 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka teistä saisi sitä sähköä mihinkään, jos siirtoverkot eivät toimisi, eikä niitä korjattaisi eikä huollettaisi?

Käsin tehty ihmistyö maksaa ja tottahan yhtiöiden pitää saada myös voittoa.

Sijoittaisitko itse rahojasi johonkin, ilman mitään tuottovaatimuksia?

Kyllästyttää ikuinen valittaminen noista siirtohinniista. Se on tavallinen menoerä kotitaloudessa, samalla tavalla kuin muutkin asumis- ja elämiskustannukset.

Kukaan ei koskaan valita ulkomaanmatkojen kustannuksista, muotivaatteiden hinnoista, yms., mutta sähkönsiirron kuluista jatkuvasti.

Vierailija
14/53 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuka teistä saisi sitä sähköä mihinkään, jos siirtoverkot eivät toimisi, eikä niitä korjattaisi eikä huollettaisi?

Kyllästyttää ikuinen valittaminen noista siirtohinniista. Se on tavallinen menoerä kotitaloudessa, samalla tavalla kuin muutkin asumis- ja elämiskustannukset.

Kukaan ei koskaan valita ulkomaanmatkojen kustannuksista, muotivaatteiden hinnoista, yms., mutta sähkönsiirron kuluista jatkuvasti.

Samaa olen ihmetellyt! Ja etenkin hinnan vertaamista itse sähkölaskuun. Sähköverkon huollolla ja siitä aiheutuvalla hinnalla ja sähkön hinnalla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Kyseessä on useimmiten kaksi kokonaan eri yhtiötäkin.

Vierailija
15/53 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä joulukuussa on suuri sähkönkulutus, kun leivotaan paljon ja laitetaan ruokia uuneissa. On myös joulu-ja ulkovalaistuksia enemmän.

Vierailija
16/53 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan valittanut sähkönsiirrosta itsestään, vaan ihmettelen sitä, että miksi sen hinta on noussut tasaisesti elokuulta lähtien. 

Elokuu 16e

Syyskuu 17e

Lokakuu 20e

Marraskuu 22e

Joulukuu 25e

Vierailija
17/53 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa kuin saippua tuntuu muualla olevan. Täällä Kainuussa joulukuunsähkölasku 150€, josta 100€ siirtomaksua.

Vierailija
18/53 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi*uttaa niin ettei veri kierrä kirjoitti:

Halpaa kuin saippua tuntuu muualla olevan. Täällä Kainuussa joulukuunsähkölasku 150€, josta 100€ siirtomaksua.

No tuo on kyllä jo ihan sairasta

Vierailija
19/53 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan valittanut sähkönsiirrosta itsestään, vaan ihmettelen sitä, että miksi sen hinta on noussut tasaisesti elokuulta lähtien. 

Elokuu 16e

Syyskuu 17e

Lokakuu 20e

Marraskuu 22e

Joulukuu 25e

Onko sähkönkulutuksesi kasvanut tuossa ajassa? Se määräytyy kulutuksen mukaan. Voit myös tarkistaa niistä laskuista että mikä siinä maksaa.

Vierailija
20/53 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkön siirto veroinen 45 €/kk. Laskuttajana Kajave eli entinen Loiste. Sähkö ostetaan Heleniltä, 16 €/kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi