Puhelut Tunisiasta
Mulla salainen puhelinnumero ja kaikki mainosmyyjien yms. puhelut estoilla. Nyt puheluita on alkanut tulla Tunisiasta, joihin tietenkään en ole vastannut. Mistä ne saa mun numeron ja mitä näille puheluille pitää tehdä, jotteivät ne soittelisi enää numerooni? Puheluita tulee siis eri numeroista.
Kommentit (14)
Tynisialainen ihastus pistänyt numerosi jakoon kavereilleen.
Estolistalle laittaminen ei auta mitään, soittavat vain hetken päästä eri numerosta. Ja soittavat tosiaan myös salaiseen numeroon, jota ei ole koskaan annettu mihinkään yhteystiedoksi.
Yksi mahdollinen selitys voisi olla jonkun tutun käyttämä Android-sovellus, joka hövelisti jakaa puhelimen yhteystiedot huijareille.
Soittavat numerot järjestyksessä läpi. Todella rasittavaa.
Onko muille tullut näitä puheluita?
Itelleni on täs kahteen kertaan pukannu tunnin sisään puheluita tunisian suunnalta.. näin ainakin puhelimen näytöllä ollut teksti.. en ole uskaltanut vastata..onko muilla tarkempaa tietoa alkuperästä?
Minulle on tullut myös eri maista parin päivän sisään useita puheluita, vaikka salainen numero ja markkinoinnin estot yms. Ikinä ennen ei ole tullut.
Käyvätkö numeroita järjestelmällisesti läpi vai vuotaako joku numeroita ulkomaille? Ainakaan näihin ei pidä vastata. Kaikki estoon vaan.
Ei kannata vastata. Katsokaa se dokumentti puhelintyypeistä. Olisikohan Areenassa vielä.
Tänään myös 2 kertaa eri numeroista soittanut, Tunisian suuntanumero.
Laitoin estoille numerot.
Mulla myös salaiset numerotiedot.
https://legacy.viestintavirasto.fi/kyberturvallisuus/tietoturvanyt/2018…
Lieköhän samaa kuin tuossa linkissä?
Estoinen kirjoitti:
Estolistalle laittaminen ei auta mitään, soittavat vain hetken päästä eri numerosta. Ja soittavat tosiaan myös salaiseen numeroon, jota ei ole koskaan annettu mihinkään yhteystiedoksi.
Yksi mahdollinen selitys voisi olla jonkun tutun käyttämä Android-sovellus, joka hövelisti jakaa puhelimen yhteystiedot huijareille.
Eihän tähän tarvita kuin tietokoneohjattu puhelinsovellus, joka soittaa automaattisesti sovelluksen generoimiin puhelinnumeroihin. Lista puhelinnumeroista pystytään tekemään helposti jopa vaikka Excelissä automaattitäytöllä, kunhan ensimmäinen puhelinnumero on validissa muodossa (eli Suomen maakoodi ja suuntanumero ja riittävän monta numeroa). Sen jälkeen on oikean näköisiä puhelinnumeroita listalla numerojärjestyksessä.
ei tällaisessa tarvitse tietää, onko numero olemassa vai ei, tai salainen vai ei, aina joku listalta osuu ihan käytössä olevaan numeroonkin sitten.
Häläreitähän ne soittaa, lyhyen hetken pirahtaa, ei kannata soitaa takaisin jollei halua isoa laskua.
1 Alankomaista, 3 Samoalta, pari päivää sitten Vanuatulta. Enpäs ole tiennytkään tällaisista ystävistä...
Kun tulevat eri numeroista, niin eipä niille mitään voi eka kerralla. Mutta kun laitat saman tien estolistalle ( mustalista tai mikä lieneekään sun puhelimessa) niin eipähän ainakaan häiritse, jos soittavat samasta numerosta toisen kerran.
Tiedä sitten, onko missään puhelimessa estoa niin, että määritetään vain osa numerosta, esim. estetään tuon Tunisian maatunnuksen perusteella)