Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun sinulla on paikkavaraus pitkän linjan bussissa...

Vierailija
17.01.2020 |

ja siinä istuukin jo joku muu. Mitä teet? Onko sinulla kanttia pyytää henkilöä siirtymään istumaan muualle vai etsikö vapaan paikan itsellesi?

Kun sinulla on paikkavaraus pitkän linjan bussissa...

Vaihtoehdot

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkokysymys tuleekin mieleen: miten toimitte, jos varaamallanne paikalla istuva henkilö ei suostu siirtymään muualle? Tällaistakin on tapahtunut.

Vierailija
2/36 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa pyydän siirtymään, mutta junassa en aina, jos on paljon tilaa ja menen ensiksi ravintolavaunuun. Junassa en aina tarvitse paikkaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin kertomaan kuljettajalle, jos ei suostu vaihtamaan. Ei ole kyllä koskaan tapahtunut.

2.

Vierailija
4/36 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pyydän toista matkustajaa siirtymään, sillä se paikkalippu on maksanut minulle enemmän kuin normaalilippu maksaisi.

Vierailija
5/36 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos henkilö ei suostuisi siirtymään pois paikaltani, esittelisin hänelle ukkosen ja salaman.

Vierailija
6/36 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkokysymys tuleekin mieleen: miten toimitte, jos varaamallanne paikalla istuva henkilö ei suostu siirtymään muualle? Tällaistakin on tapahtunut.

Ilmoitan kuskille ja etsin jonkun muun paikan jos kuski ei minkään mahda.

Vierailija
7/36 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän henkilöä siirtymään. Jos ei siirry, menen puhumaan kuskin kanssa. Jos ei kuskikaan saa häntä siirtymään, pyydän kuskin esimiehen puhelinnumeron ja soitan sille.

Vierailija
8/36 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkavaraus on paikkavaraus, ei mikään vapaaehtoinen "siirryn jos mua huvittaa"-systeemi. Kuski sitten ajaa pois, jos ei muuten suostu lähtemään. Säännöt ne on bussissakin.

Vierailija
9/36 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai pyydän toista matkustajaa siirtymään, sillä se paikkalippu on maksanut minulle enemmän kuin normaalilippu maksaisi.

Paitsi että Onnibussissa on pakollinen paikkavaraus, joka tehdään samalla kun tilataan ja maksetaan se matka netissä etukäteen. Paikat ovat muuten samanhintaisia kaikki paitsi muutama erikois- ja invalidipaikka maksaa hiukan enemmän.

Vierailija
10/36 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti pidän huonona palveluna, jos firma ei ole merkinnyt varattuja paikkoja. Joskus näin on käynyt. En nähnyt tarpeelliseksi ottaa asiaa puheeksi paikalla istuvan kanssa, koska taaempana oli vastaava paikka vapaana. Mutta tässä tietenkin ottaa itsekin riskin; mitä jos se korvaavaksi ottamani paikka olisikin ollut varattu jollekin toiselle, joka olisi käskenyt minua siirtymään? Bussi tuli täyteen.

Vierailija
11/36 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt skenaarioita tätä varten: mene istumaan ko henkilön taakse ja tönin etupenkkiä "vahingossa" koko matkan, tai jos ostin edessä niin kuikuilen taakse/otan videokuvaa "snäppiin", kuuntelen täysillä ikävää rähinämusiikkia/Paris hiltonin parhaita tms. Kyllä jotain keksii

Vierailija
12/36 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen matkustamassa yksin, saatan sanoa vain, että minulla on siinä paikkavaraus, mutta voin istua muualla, ja tulen tähän vasta sitten, jos en mahdu toisaalle. Nimittäin jos pyydän häntä siirtymään, hän saattaa siirtyä vain viereiselle paikalle, enkä tykkää istua kenenkään vieressä. Mieluummin istun yksin jossain muualla.

Jos taas matkustan lasten kanssa, pidän kiinni paikkavarauksista, koska kahden lapsen kanssa on hankalampi siirtyillä ja etsiskellä uusia vierekkäisiä paikkoja.

Vierailija
13/36 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt skenaarioita tätä varten: mene istumaan ko henkilön taakse ja tönin etupenkkiä "vahingossa" koko matkan, tai jos ostin edessä niin kuikuilen taakse/otan videokuvaa "snäppiin", kuuntelen täysillä ikävää rähinämusiikkia/Paris hiltonin parhaita tms. Kyllä jotain keksii

Siis näet mieluummin tuon vaivan kuin sanot sille istujalle, että "Anteeksi, tässä on minun paikkani+"

Aika autistista.

Vierailija
14/36 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis näet mieluummin tuon vaivan kuin sanot sille istujalle, että "Anteeksi, tässä on minun paikkani+"

Aika autistista.

Sori, tuo oli siis siltä varalta ettei istuja siirry. Mutta edelleen kuulostaa paljon hankalammalta kuin mennä kuskille sanomaan, että tilanne on tämä. Tuossa se voit olla sinä, joka lennät lopulta bussista pihalle.

Mutta kyllä minua ihmetyttää, että joku edes tekee tällaisen kyselyn, koska olen pitänyt itsestäänselvänä, että aikuinen ihminen ilmaisee, että paikka on hänen.

Vierailija
15/36 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että Onnibussissa on pakollinen paikkavaraus, joka tehdään samalla kun tilataan ja maksetaan se matka netissä etukäteen. Paikat ovat muuten samanhintaisia kaikki paitsi muutama erikois- ja invalidipaikka maksaa hiukan enemmän.

No millään Onnibussilla kukaan matkusta. Paitsi tietenkin köyhät.

Vierailija
16/36 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole käyttänälläni linjalla.

Vierailija
17/36 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika autistista.

Sori, tuo oli siis siltä varalta ettei istuja siirry. Mutta edelleen kuulostaa paljon hankalammalta kuin mennä kuskille sanomaan, että tilanne on tämä. Tuossa se voit olla sinä, joka lennät lopulta bussista pihalle.

Mutta kyllä minua ihmetyttää, että joku edes tekee tällaisen kyselyn, koska olen pitänyt itsestäänselvänä, että aikuinen ihminen ilmaisee, että paikka on hänen.

Tässä ap kirjoittelee... Tein tämän kyselyn siksi, että minusta on jotekin noloa pyytää henkilöä siirtymään toiseen paikkaan. Matkustan harvoin (kaksi kertaa vuodessa, korkeintaan kolme kertaa) ja teen paikkavarauksen siksi, ettei bussissa joutuisi seisomaan pitkää matkaa. Tästä on tarpeeksi kokemusta joskus 70-luvulla,

Vierailija
18/36 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa en ole ikinä ollut paikkavarausta, mutta junassa on useinkin joku ollut omalla paikalla. Matkasta ja paikasta riippuen saatan vain etsiä uuden paikan, mutta jos olen varannut paikan työskentelyhytistä, siitä en luovu. Kerran oli varannut paikan kahden hengen hytistä ja siellä istui kaksi miestä, joista toisella oli paikka siinä hytissä ja toisella viereisessä neljän hengen hytissä. Kauhea vänkäys oli, että mun olisi pitänyt mennä sinne neljän hengen hyttiin jonkun lapsiperheen seuraksi, mutta en todellakaan antanut periksi, kun olin varta vasten sen toisen hyttipaikan itselleni varannut.

Vierailija
19/36 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttämässäni bussissa on varatuista paikoissa isot laput, eikä niihin istu vahingossa. Ne on yleensä siinä edessä ja bussikuski lipun vastaan ottaessaan näyttää matkustajalle paikan. Tuskin kukaan toinen matkustaja a) istuu siihen vahingossa, b) ei lähde kun kuski ohjaa toisen siihen istumaan.

Vierailija
20/36 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutaman kerran ollut erikoispaikka  express-bussin etuosassa koska takia tarvitsin tilaa kipsatulle kintulleni ja siihen on muutenkin helpompi asettautua kuin että ramppaisin kapealla käytävällä..

Ainoastaan kerran paikkani vallannut ei suostunut siirtymään vaikka näki mun kyynärsauvat ja paketoidun jalan.  Pyysin kuljettajaa ilmoittamaan asiasta ja neiti siirtyi nolona pois. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi