Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ohjeistaminen

Vierailija
17.01.2020 |

Mies mielellään ohjeistaa eli "sen roskapussin voi viedä", "ne vanhat ruuat voi heittää sieltä roskiin" jne jne.
Kerran sanoin että mitä jos ottaisi itse sen roskapussin ja veisi roskikseen niin meinasi saada slaagin.
Eli mielellään komentelee mutta itse ei rikkaa ristiin laita komentelemiensa asioiden kanssa. Eli ei tee mitään kotitöitä mitkä liittyvät kodin puhdistamiseen, siivoamiseen tai tiskaamiseen tai raivaamiseen. Ruokaa tekee kyllä koska tyydyttää nälän tarpeen mutta ei ikinä korjaa jälkiään tai tiskaa tms. Joskus siivoaa oman vaatekaappinsa mutta hyvin tarkkaan niin että vain oman kaappinsa.

Samoin ei koskaan ole omaan jälkeeni tyytyväinen ja monesti tuntuu tietävän miten asian voisi tehdä paremmin jne. Esim. moittii imurointini jälkea mutta kun hän viimeksi monta vuotta sitten imuroi ja seurasin sitä imurointia niin jätti kaikki huoneen kulmat imuroimatta eli imuroi vain keskeltä huonetta.

Tiuskii ja äyskii miten joku asia pitäisi oikein tehdä tai on hyvin ylimielinen ja halveksuva. Jos teen jonkun virheen niin räjähtelee ja pilkkaa, mutta hänen virheistään ei puhuta. Remontoi itse kerran erään oven kotona mutta se ei onnistunut ollenkaan kuten hänen mahtitaidoillaan piti. Asiasta ei saanut puhua.

Osaako joku sanoa mikä miestä pääkopassa vaivaa? Kiitän jos joku viitsii vastata koska olen tätä vuosia jo pohtinut.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tuttu mies! Sama mies oli tossa toisessa aloituksessa, siinä se söi räkäänsä. Ja sitten tää tais olla Hesarissakin, tää on sen Katin mies. Eli ootko sinä ap, Kati?

Vierailija
2/20 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettinyt..

Oisko se vaan se huono omatunto ja tuolla tavalla peitellään asiaa.

Mitään ei osaa itse ruveta tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Kati. Mietin vain että onko kyse omien taitojen yliarvostamisesta ja siitä että on helpompi kommennella kuin tehdä itse? Ja on miehessä paljon hyvääkin ja hänellä on kädentaitoja mutta asenne minun tekemiini asioihin on usein hyvin kriittinen ja halveksuva. Sen kerron taustalta että hänen äitinsä on aika patalaiska komentelija myös.  t: -ap

Vierailija
4/20 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen vain sitä että kuinka joku viitsii vuosikausia pohtia moista. Potku perseelle vaan.

Vierailija
5/20 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mallin näköinen tai statuksekas tai molempia, vai miksi olet hänen kanssaan?

Vierailija
6/20 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut mies-valinnastasi.

Vierailija
7/20 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies seuraavan kerran alkaa taas sieltä sohvaltaan sanella ohjeita, niin totea että sieltä se laiskajaakko näköjään taas huutelee muttei mitään tee.

Vierailija
8/20 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on perushyvä mies joka hoitaa asiansa ja käy töissä jne. Ja kuten sanoin hänellä on kädentaitoja ja on luotettava ja huumorinkintajuinen ihminen.  Joskus vaan mietin että mikä hänen pääkoppaansa vaivaa. On kyllä sanonut ettei kotityöt kuulu hänen toimenkuvaansa. 

Vierailija
9/20 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosta aika normaalilta mieheltä ainakin hieman pidemmässä liitossa. Näin olen kuullut sanottavan leveätakamuksisemman sukupuolen taholta

mies51v

Vierailija
10/20 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on perushyvä mies joka hoitaa asiansa ja käy töissä jne. Ja kuten sanoin hänellä on kädentaitoja ja on luotettava ja huumorinkintajuinen ihminen.  Joskus vaan mietin että mikä hänen pääkoppaansa vaivaa. On kyllä sanonut ettei kotityöt kuulu hänen toimenkuvaansa. 

Kysypä, että miksi hän luulee ettei kotitöiden tekeminen omassa kodissa kuulu hänelle. Ehkä hän kuvittelee olevansa jotenkin niin hieno ja erityinen?

Vierailija
11/20 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulosta aika normaalilta mieheltä ainakin hieman pidemmässä liitossa. Näin olen kuullut sanottavan leveätakamuksisemman sukupuolen taholta

mies51v

Kyllä meillä on ukolla leveämpi perse. On niin laiska, että persuskin lässähtää.

Vierailija
12/20 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo miesten hommia kotityöt.

Vierailija
13/20 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daa,daa. Tuota en usko. Olen jo aiemmin sanonut, että naisille kannattaa tehdä lapsia joita saavat pompottaa ja komentaa, niin pääsee itse vähemmällä. Synnynnäisiä johtajia kaikki tyynni

mies51v

Vierailija
14/20 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on iso muna tai paljon rahaa, kun jaksat kuunnella.

Vierailija
15/20 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut, että tekisi niitä omia hommiaan, joita riittäisi kyllä, eikä sekoaisi minun hommiin. Mielellään huokailee kans jonkun asian parissa, kuten täysi roskis tai kuivaan laittamattomat pyykit.

On aloittanut nyt kun pääsi 35 veeksi. Se on joku vanhojen äijien juttu.

Itse olen sanonut suoraan, että haista paska, kun rupeaa tulemaan ohjeita.

Mitään en itse enää saa tehdä, muuta kuin perus kotihommat, remontit ja maalaukset vain hän osaa tehdä, muttei kuitenkaan tee.

Vierailija
16/20 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Daa,daa. Tuota en usko. Olen jo aiemmin sanonut, että naisille kannattaa tehdä lapsia joita saavat pompottaa ja komentaa, niin pääsee itse vähemmällä. Synnynnäisiä johtajia kaikki tyynni

mies51v

Hah, meillä ukko komentaa minua ja lapsia ja itse istuu perse homeessa sohvalla. Kun on lapset tehty, saisi ukon potkia pihalle maukumasta.

Vierailija
17/20 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies51v

Hah, meillä ukko komentaa minua ja lapsia ja itse istuu perse homeessa sohvalla. Kun on lapset tehty, saisi ukon potkia pihalle maukumasta.

Kyllä taitaisi itku tulla pitkän ilon päätteeksi kun ei olisi ukkoa halaamssa illalla:D

Näkeehän tuon nyt täälläkin joistakin mammoista kun ollaan niin pahalla päällä

mies51v

Vierailija
18/20 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Ihmettelen alapeukkuja koska enhän minä tässä ole se joka ei tee niitä kotitöitä. Ja sellainen vielä että kyse on lähinnä siitä että okei vaikka tekisinkin yksin ne kotityöt mutta se miehen asenne eli ylimielisyys ja tyytymättömyys kaikkea tekemääni kohtaan ihmetyttää. Jollei tee kotitöitä niin ei tee mutta miksi pitää kommentoida tai kritisoida minun tekeämiäni asioita kotimme hyväksi. En minäkään hänen työpaikallensa mene ohjeistamaan miten hommat pitää hoitaa.

-ap

ps. ei ole rikas mies eikä erityisen isosti varusteltu. Perushyvä mies.

Vierailija
19/20 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, omalla miehellä alkaa olla samoja piirteitä. Viime viikolla sanoi, että tuo punajuurisalaatin lopun voi laittaa roskiin. Mies itse sen osti ja sitä on syönyt. Sanoin miehelle, että joo, laita vaan, mutta vielä se rasia näkyy jääkaapissa olevan. Alkuviikosta mies antoi minulle pyytämättä ruuanlaittovinkkejä. Melkein suutahti, kun sanoin, että ihan kiva idea, kokeile vaan. Otan kyllä vinkkejä vastaan, mutta en toteuta niitä, jotka tekevät vain lisätyötä. Kai tuo liittyy ikääntymiseen.

Vierailija
20/20 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, omalla miehellä alkaa olla samoja piirteitä. Viime viikolla sanoi, että tuo punajuurisalaatin lopun voi laittaa roskiin. Mies itse sen osti ja sitä on syönyt. Sanoin miehelle, että joo, laita vaan, mutta vielä se rasia näkyy jääkaapissa olevan. Alkuviikosta mies antoi minulle pyytämättä ruuanlaittovinkkejä. Melkein suutahti, kun sanoin, että ihan kiva idea, kokeile vaan. Otan kyllä vinkkejä vastaan, mutta en toteuta niitä, jotka tekevät vain lisätyötä. Kai tuo liittyy ikääntymiseen.

Ei liity ikääntymiseen vaan katkeroitumiseen, joka tulee iän myötä, jos ei tehnyt elämästään sellaista kuin olisi nuorena halunnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi