Matti Nykäsen pia leski ei saanut kutsua urheilugaalan
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/5e8dc9fa-1cd3-4bf0-a2cd-d0420b…
Äiti otti palkinnon vastaan eikä leski.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Tasan oikea päätös. Matti ei Pian aikana ainakaan raitistunut ja elämä jäi tuhoisten elintapojen vuoksi lyhyeksi. Pia oli puolisona vain 'yksi monista', ei sen kummempaa.
Miettisit vähän mitä tarkoittaa sana leski.
Minusta tämä oli juuri oikea päätös, että asiaa kysyttiin Vienolta. Hän oli se, joka eli urheilu-uran kaikki vaiheet mukana. Ja kaiken sen jälkeenkin. Se ei ollut oikein, että päätös tuotiin julkisuuteen. Olisi pitänyt olla kommentoimatta koko asiaa.
Ja tämä kääntyy nyt Pialle euroiksi tilille, kun Seiska saa tästä tehdä taas itkujutun. Ja kun on taloudellisissa vaikeuksissa, niin miten se Pia olisi sinne edes päässyt.
Toivon todella, että Pia keskittyy nyt omaan ja perheensä hyvinvointiin <3. Jättää kaiken julkisuuden pois, ei kommentoi mitään mihinkään. Pia ei ole julkisuuden henkilö, eli hetken sellaisen vierellä. Hänestä ei tiedetty ennen Mattia eikä ole tarpeen tietää Matin jälkeenkään. Kaikkea hyvää hänelle <3.
Varmasti loukkasi Matin äitiä, kun Piia kuvaili sensaatiolehdelle Matin kuolinasennot ja -ilmeetkin.
Luulisi varsinkin niiden asioiden kuuluvan yksityisyyden suojan piiriin, vaikka tiedoista hyvin maksettaisiinkin.
Ja mitä kaikkea muuta?
Päätös voi hyvinkin juontaa tällaisista asioista.
Tilaisuudessa kunnioitettiin Matin nuoruusvuosien urheilu-uraa, eikä tämän uraan merkittävä viihdetaiteilijana.
Vois tuo Piia lopettaa Matin kuolemalla rahastuksen, mennä töihin ja laittaa ihan itse asiansa kuntoon. Meriläiselle pitäs saada kenkää Seiskasta, täysin ala-arvoinen tyhjän toimittaja.
Leski pilannut maineensa rahastamalla Matin kuolemalla, harva se viikko seiskassa jotain jaskanpauhamista kuinka vaikeeta, ei voi töihinkään mennä, plaa, plaa. Enkä sano, voihan jollain noi vaikeeta ollakkin, en vaan tiedä yhtään nuorta leskeä joka vuoden töistä pois kun puoliso kuolee. Yllätyin kun näin meni, luulin jo edesmenneen Mervin antavan enemmän haastatteluita eikä antanut yhtään, kaikki kunnia hänen muistolle.
Saadaan kuitenkin lukea Seiskasta lesken tilitys tilanteesta. Don’t worry.
Eikös Matti ratkennunt juomaan sen 2013 urheilugaalan jälkeen? Siihen loppui suhde Suskin kanssa.
Minusta käsittämätön päätös? Nämä omaiset ihan itse rapauttavat Matin muistoa, ikävä kyllä, oli miten vanha äiti tahansa. matti itse kuitenkin Pian puolisokseen valitsi, ei siinä äidillä ja siskoilla pitäisi olla nokan koputtamista. Jotenkin meni ihan hohto koko kunnianosoituksesta.
Kannattaa siis jatkossa kaikkien olla kiltti anopilleen, koska nähtävästi loppupeleissä kuoleman jälkeen hän on se kuka päättää.
Vierailija kirjoitti:
Minusta käsittämätön päätös? Nämä omaiset ihan itse rapauttavat Matin muistoa, ikävä kyllä, oli miten vanha äiti tahansa. matti itse kuitenkin Pian puolisokseen valitsi, ei siinä äidillä ja siskoilla pitäisi olla nokan koputtamista. Jotenkin meni ihan hohto koko kunnianosoituksesta.
Matti valitsi Pian itselleen seuraksi, ei sen äidin tarvitse . Kun Matilla ja Pialla ei edes lapsia ollut, niin ei sen suhteen tarvitse enää Matin muulle perheelle mitään merkitä. Se oli ja meni jo.
Vierailija kirjoitti:
Tiedä sitä sitten miten tuollainen ihmiraunio on tehnyt päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mietin myös samaa, että nyt vasta kuoleman jälkeen sai tämän tunnustyksen. Toisaalta, kukapa äkillistä kuolemaa olisi voinut ennustaa..
Nykäsen kohdalla oli kyllä ennustettavissa ettei elä vanhaksi
Ok Pia oli vaimo ,mutta jos koko elämää katsotaan taakke päin,kyllä se äiti on siellä alusta tukena ollut.
Ja hän teki oman päätöksen ottaa Matin siskot,sitä päätöstä pitäisi vaimonkin kunnioittaa eikä uikuttaa lehdille.
Heillä oli mahdollisuus käydä yhdessä gaalassa,miksi eivät menneet??Se juna meni jo.
Keskittyisi Pia nyt käymään todella läpi surunsa,muistot kirkastuvat ja elämä voi jatkua.Rakas elää muistoissamme.
Jotenkin tämä lehdissä hänen kommentointinsa alkaa kääntyä häntä vastaan.
Matti ei valinnut äitiään, mutta Pian valitsi. Todella loukkaavaa ohittaa leski tuolla tavoin. Antaisivat jo olla ja antaisvat matin levätä rauhassa.
Hyvä oli, etteivät kutsuneet sitä roskamuijaa muistuttamaan Matin toilailuista ja huonoista päätöksistä. Ihme vätyksiä ovat Matin vaimot muutenkin olleet. Johtuu toki osin myös siitä, että ovat itsekin olleet viinaan meneviä. Itse pistin alkoholistiäijäni ruotuun, ja voin kertoa, että helppoa se ei ollut. Jouduin uhraamaan omasta elämästäni paljon saadakseni ukkoni kuiville, mutta, kun toista rakastaa riittävästi, siihen pystyy. Toinen vaihtoehto on ero. Minulta ei tipu yhtään sympatiaa valittaville vaimoille. Tehkää asialle jotain tai sitten otatte eron.
Minusta oli hienoa, että se äitiparka sai edes yhden pokaalin vastaanottaa.
Varmaan ollut raskasta kun poikaa niin riepoteltiin. Tarkoitan tällä riepottelulla myös Matin omia touhuja.
No jos Piia ja Matti eivät ole yhtenäkään vuonna kutsusta huolimatta menneet, voisiko gaalan järjestäjät odottaa, että Piia menisi nyt yksin? Voisin veikata, että jos Piia olisi saanut kutsun, olisi hän valittanut Seiskassa, ettei ole rahaa, sopivia vaatteita jne. mennä gaalaan ja saanut taas vartin julkisuutta. Nyt, kun gaalaan kutsuttiin äiti, otti Piia silti taas sen vartin julkisuutta.
Luulen, että nämä kuoleman jälkeiset avautumiset Seiskassa ja muissa lehdissä on aiheuttaneet sen, ettei Nykäsen äiti halunnut Piiaa gaalaan.
Piian olisi nyt todellakin aika ryhdistäytyä, mennä töihin ja lopettaa lehdissä avautuminen. Monilta muiltakin on mies kuollut, jäänyt jopa pieniä lapsia ja vaikeaa on silti ollut. Elämän on kuitenkin jatkuttava eikä voi saikutella vuositolkulla, koska perhekin on elätettävä.
Alunperin Suomen urheilun kunniagalleriaan valittiin vain edesmenneitä urheilijoita. Olisi ehkä parempi että olisi myös pidetty asia näin, eikä olisi alettu valitsemaan sinne eläviä urheilueläkeläisiä.