Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan tietää, onko henkilö kuollut vai elossa vielä?

Vierailija
16.01.2020 |

Minulla on iäkäs täti, jonka elämäntilaneesta en tiedä mitään.
Miten saisin tietää onko hän enää edes hengissä? Hän on siitä suvun osasta nuorin ja ainoa joka voi vielä jotain tietää/muistaa.
Tiedän nimen ja suurinpiirtein syntymävuoden.
Mistä aloittaa?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloita hakemalla hoitoa pakkomielteiseen stalkkaamistarpeeseesi. 

Onpa hirvittävää stalkkaamista, kun haluaa tietää niinkin intiimin tiedon kuin onko asianomainen elossa.

Se ei olisikaan, jos kyseessä olisi yksittäistapaus. Mutta tämä sama tyyppi täällä kyselee harvase päivä jonkun sattumanvaraisesti valitun henkilön elämästä. Milloin on koulukaveri, milloin täti, milloin mikäkin. Se ei ole enää tervettä. 

Mitä järkeä olisi kysellä uudestaan ja uudestaan samaa asiaa, johon on jo vastattu? Mutta ei sillä ole oikeastaan väliä, kun tämä on sellainen aihe joka voi kiinnostaa monia.

Vierailija
22/47 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöä odotellessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloita hakemalla hoitoa pakkomielteiseen stalkkaamistarpeeseesi. 

Onpa hirvittävää stalkkaamista, kun haluaa tietää niinkin intiimin tiedon kuin onko asianomainen elossa.

Se ei olisikaan, jos kyseessä olisi yksittäistapaus. Mutta tämä sama tyyppi täällä kyselee harvase päivä jonkun sattumanvaraisesti valitun henkilön elämästä. Milloin on koulukaveri, milloin täti, milloin mikäkin. Se ei ole enää tervettä. 

Mitä järkeä olisi kysellä uudestaan ja uudestaan samaa asiaa, johon on jo vastattu? Mutta ei sillä ole oikeastaan väliä, kun tämä on sellainen aihe joka voi kiinnostaa monia.

Ei yhtään mitään järkeä. Mutta mieleltään sairaat ihmiset eivät aina toimi järkevästi. Tällä palstallakin useampi vakiotrolli, jotka kyselevät jopa useita kertoja päivässä samoja asioita (ikäerohullu, k*lttimies, sukunimihullu jne.). Se on heidän pakkomielteensä. Ap:lla se on stalkkaaminen ja siitä täällä kyseleminen. 

Vierailija
24/47 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vanhemmiltasi. Heidän jommankumman sisarus tätisi on.

Vierailija
25/47 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy meediolta.

Vierailija
26/47 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin piirtein ikä tiedossa? Ei taida olla tätisi kyseessä...

Vierailija
27/47 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä täällä vaivaa? Oletteko vähän liikaa palstalla? En ole tänne mitään stalkkausviestejä kirjoittanut?

Tiedän vaan ettö isälläni (kuollut) oli 3 siskoa joista nuorin on syntynyt n. vuonna 1935. Muut ovat/olivat paljon vanhempia. Vainaita kaikki.

Haluaisin saada tietää isäni äidin puoleisesta suvusta enemmän: olen kyllä kuullut mummin suvun talosta, mutten muista sen nimeä. Mutta jossain Pohjanmaalla se oli.

En ymmärrä mitä pahaa tässä voi olla.

Äitini ei asiaa tiedä eikä isän puolen suvusta puhu muutenkaan.

Luulin että ehkä joku tietäisi. Ettö voiko jonnekin maistraattiin soittaa.

En itse ole facessa, enkä usko että täti on ollenkaan.

Joo kiitos ja anteeksi.

Vierailija
28/47 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tavallinen nimi eikä tiedä tarkemmin, on aika mahdotonta.

Vierailija
29/47 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä täällä vaivaa? Oletteko vähän liikaa palstalla? En ole tänne mitään stalkkausviestejä kirjoittanut?

Tiedän vaan ettö isälläni (kuollut) oli 3 siskoa joista nuorin on syntynyt n. vuonna 1935. Muut ovat/olivat paljon vanhempia. Vainaita kaikki.

Haluaisin saada tietää isäni äidin puoleisesta suvusta enemmän: olen kyllä kuullut mummin suvun talosta, mutten muista sen nimeä. Mutta jossain Pohjanmaalla se oli.

Joo kiitos ja anteeksi.

Maistraatti voisi osata neuvoa, rohkeasti puhelin käteen vaan ja onnea etsimiseen :)

Vierailija
30/47 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin piirtein ikä tiedossa? Ei taida olla tätisi kyseessä...

Mitä tämä tarkoittaa?? Pitääkö minun tietää hänen syntymäpäivänsä ja vuotensa tarkalleen, tai muuten hän ei voi olla minun täti? Miten niin ei voi olla täti kyseessä?? Hän on minun isäni sisko. Nuorin sisko ja tiedän että vuosia nuorempi kuin muut sisaruksena, mm minun isä. Siitä nyt vaan päättelin hänen ikäänsä.

Mutta en minä tuollaista tehdä! Silti on minulle sukua.

Silloin kun minä olen hänet viimeksi nähnyt, olin lapsi. 70-luvulla. Ei silloinkaan hänen syntymäpäivästä ollut puhetta. Enkä sitä nyt muistaisi kuitenkaan.

On teillä joka vastaajalla ihan ihme asenne.

Vierailija
31/47 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuuluu ev.lut. kirkkoon, niin ainakin jostain seurakuntakeskuksen numeroista voisit aloittaa etsintäsi.

Vierailija
32/47 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistraatista.

Vierailija
33/47 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato vittu googlesta! Jos ei löydy osoitetta, niin löytyy keino löytää.

Vierailija
34/47 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittaja sinua hyvin. Itsekin ihmettelin saamiasi vastauksia. Mutta tilanne voi olla sellainen, että viranomaiset eivät ehkä asiaa voi sinulle näin vähin tiedoin avata.

Kirkkoherranvirastot tai seurakuntayhtymien keskusrekisterit eivät kyllä vähässä kummassa anna kyselijöille kenenkään henkilötietoja ulos.

Sukuselvityksiä voivat ilman muuta tehdä puolestasi maksua vastaan, samoin maakuntien omat ja kansallisarkisto ovat käytettävissäsi kirkonkirjojen (päätteeltä) katselua varten.

Kuitenkin muistaakseni sata vuotta taaksepäin pitää omin neuvoin päästä. Tapauksesi on tuoreempi, joten koita saada kaikki tiedonmurusetkin talteen vielä eläviltä.

Joku sukututkimukseen perehtynyt osaa auttaa. Minä en ole sellainen. Tsemppiä!

Vierailija
35/47 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kiitos ja anteeksi.

Kirkonkirjat.

Vierailija
36/47 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy isältäsi?

Vierailija
37/47 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin tätini myHeritagen avulla. Ei tarvinnut edes kirjautua, joku oli tehnyt sukuselvitystä ja tädin syntymäaika löytyi helposti. Samoin kuolinaika.

Vierailija
38/47 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän aloittaja sinua hyvin. Itsekin ihmettelin saamiasi vastauksia. Mutta tilanne voi olla sellainen, että viranomaiset eivät ehkä asiaa voi sinulle näin vähin tiedoin avata.

Kirkkoherranvirastot tai seurakuntayhtymien keskusrekisterit eivät kyllä vähässä kummassa anna kyselijöille kenenkään henkilötietoja ulos.

Sukuselvityksiä voivat ilman muuta tehdä puolestasi maksua vastaan, samoin maakuntien omat ja kansallisarkisto ovat käytettävissäsi kirkonkirjojen (päätteeltä) katselua varten.

Kuitenkin muistaakseni sata vuotta taaksepäin pitää omin neuvoin päästä. Tapauksesi on tuoreempi, joten koita saada kaikki tiedonmurusetkin talteen vielä eläviltä.

Joku sukututkimukseen perehtynyt osaa auttaa. Minä en ole sellainen. Tsemppiä!

Tässä ketjussa on aiemmin jo kerrottu, mistä tiedon saa. Ei se nyt noin vaikeaa ole, että pitäisi kirkonkirjoista katsella!

Vierailija
39/47 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy isältäsi?

"Tiedän vaan ettö isälläni (kuollut) oli 3 siskoa joista nuorin on syntynyt n. vuonna 1935. Muut ovat/olivat paljon vanhempia. Vainaita kaikki."

kirjoitti ap viestissä 28.

Vierailija
40/47 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on toisinpäin. Ei haluta perintöä mutta toimittaisimme tädille sormuksen, ketjun ja korurasian erään kuolleen henkilön toiveesta. Olivat läheisiä nuorena. Lupasin hoitaa asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi