Onko miehen toimintatapa riitatilanteessa normaali?
Olen asunut mieheni kanssa nyt reilut puoli vuotta yhdessä ja on käynyt ilmi, että meillä on todella erilainen tapa käsitellä ristiriitoja/riitatilanteita. Esimerkiksi eilen meille tuli erimielisyyttä yhdestä melko mitättömästä asiasta, enkä minä edes oikeastaan suuttunut. Mies suuttui ja ilmoitti jo eilen, että ”koska olen niin huonoa seuraa, hän menee sitten huomenna tapaamaan kaveriaan.” Ja niin sitten tänään meni, eikä ole vielä tullut kotiin. Onko tämä mielestänne normaali tapa toimia? Aiemmassa avoliitossani vastaavaa ei tapahtunut koskaan, koska itse pyrin sopimaan riidat heti ja entinen mieheni oli samanlainen.
Kommentit (4)
No kyllähän se ihan ihmiskäytöksen normaaliin vaihteluun kuuluu, ei ole mikään mielisairaus tms. Ihmisillä tosiaan on erilaisia tapoja käsitellä ristiriitoja. Jokainen sitten päättää, millaisen kanssa pystyy tulemaan omissa ihmissuhteissaan toimeen.
Miten riitely liittyy kaverien tapaamiseen?
Meidän piti siis viettää tänään iltaa kahdestaan tehden jotain mukavaa, koska olen aivan viimeisimmilläni raskaana, mutta mies sitten päätti lähteä mielummin tapaamaan kaveriaan, ”koska pilasin eilisen illan”.
Ap
No mikä tämä mitätön asia oli?