Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitoalalla työskentelevät, kertokaapa työstänne asioita, joita ette koskaan paljastaisi potilaalle!

Vierailija
15.01.2020 |

Psykiatrian puolella ei erityisemmin pidetä persoonallisuushäiriöisistä potilaista/asiakkaista.

Kommentit (216)

Vierailija
181/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että tämä rakas työ on nyt niin ahtaalle ajettua että se vie minusta kaikki mehut, ja siinä suuressa osassa on ylemmältä taholta tulevat loistavat uudistukset sekä ne työkaverit, jotka jättää tarkoituksella jatkuvasti hommansa muille.

Pistää miettimään, kauanko jaksan, opiskelisinko vielä lisää ja jos, niin olisiko se ylipäätään tämä ala. 

Tämä, hoito vaan huononee kun töissä ei ole kun keikkalaisia, kuka ei jaksa vakituisena jos vähänkin on vastuuntuntoinen ihminen, kaveriksi tulee ihminen joka ei koskaan ole ollut edes osastolla. 

Vierailija
182/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hierarkia.

Suomessa ei varmaan ole mitään muuta sellaista alaa enää vuonna 2025, jossa pidettäisiin ihan normaalina, että esimerkiksi yksikönjohtajilla on oma kahvihuoneensa, johon muilla ei ole asiaa tai että lounasravintolassa sihteerit istuvat omassa pöydässään ja asiantuntijat omassaan. 

Sairaalassa näin tosiaan on: Lääkärit omassa huoneessaan / omassa pöydässään, hoitajat omassaan, laitoshuoltajat omassaan jne. 

Ja osa esimerkiksi lääkäreistä voi käyttäytyä kuin palvottu rocktähti, häntä passataan, pelätään ja pokkuroidaan. Missään muussa työyhteisössä tuollaista ei katseltaisi viikkoakaan. Sairaalassa näihin törmää aina silloin tällöin.

Ihan kaikissa työpaikoissa, joissa olen ollut ovat eri ammattiryhmien edustajat istuneet keskenään. Nykyisessäki

Juu, nykyään määräaikaisuuksia tekevät kertovat helposti koko kaupungille, jos jossain on kusipää porukkaa töissä. 

Minäkin kahvitauolla olen kertonut millaisia tyyppejä muissa työpaikoissa on ollut töissä ja sanonut työpaikan nimen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessäkään työpaikassa, missä minä olen 45 vuotta kestäneen elämäni aikana ollut, eivät ammattiryhmien edustajat ole istuneet eri pöydissä ruokatauolla. Kyllä niissä firmoissa, joissa itse olen ollut töissä on lounaspöydässä ja kahvihuoneessa istuttu iloisesti sikin sokin it-tuen tyypit, sihteerit, asiantuntijat, johtajat ja aulaemäntä. 

Työskentelen sosiaalitoimistossa. Sossut istuvat omassaan, ohjaajat toisessa ja toimistosihteerit kolmannessa. Ei mennä häiritsemään toisten juttuja. Miksi pitäisi?

Vierailija
184/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotyö voi olla myös tosi antoisaa ja kivaa.

Itse olen tehnyt viimeiset 10 vuotta vanhustyötä - kotihoidossa ja palvelutalossa. Ei ole ollut kiire joitakin poikkeusaikoja lukuun ottamatta. Työ on kiinnostavaa, hyvin sairaanhoidollista nykyään kun hoidettavat ovat usein huonokuntoisia. 99 % asiakkaista ja heidän omaisistaan on mukavia ja kiitollisia saamastaan avusta, työ on varsinkin kotihoidossa vaihtelevaa ja itsenäistä, työkavereiden kesken muodostuu nopeasti hyvä yhteishenki, jos yksikkö on hyvin johdettu ja asiat muutenkin kohdallaan...

Tiedän, että minulla on käynyt hyvä tuurikin työpaikkojen suhteen, mutta silti haluaisin sanoa, että hoitoalalla on tosi mukavaa ja kiinnostavaa työskennellä. En kadu yhtään, että aikanani tälle alalle opiskelin.   

Vierailija
185/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä!! Pärjääkö super empaattiset alalla vai kyynistyykö tai palaa loppuun hetkessä? 

Vierailija
186/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks autistisia vihataan? 

Vierailija
187/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lausuntopalvelussa oli, että tekoäly tekee jatkossa sairaaloissa työvuorolistat ja lisäksi tulee älylattia jolloin hoitajia tarvitaan vähemmän. 

Nostaako se älylattia myös potilaat lattialta takaisin sänkyyn?

Vierailija
188/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa vanhusten hoidossa työskentelevistä kannattaa eutanasiaa. Moni haluaisi hoitajista itselleen kuoleman ennemmin kuin muistisairauden, jossa he ovat niin pihalla että syövät omaa ulostettaan. Kuitenkin aina haastatteluissa ja kyselyssä kysytään vain lääkäreiden mielipidettä. Eli niiden ihmisten, jotka parhaimmassa tapauksessa viettävät 5 minuuttia muistisairaan asukkaan seurassa parin viikon välein.

Muistisairaat eivät ymmärtäisi vaikka tämän heille kertoisit.

Ei tuossa vaiheessa enää ymmärräkään. Siksi päätökset, ml. eutanasiatoiveet laitetaan paperille silloin, kun ollaan vielä järjissään.

Vierailija
189/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Splittaavat potilaat. Toki, jokaisella voi olla lempihoitaja, mutta kun kuuntelet, kuinka Leena on niin hyvä ja itse aivan onneton, miksi sinun piti tulla.. miksei Leena. Tätä, etenkin vanhuspuolella. Itse olen ollut niin hyvä, kuin paha hoitaja, joten molemmat puolet tullut koettua.

Vierailija
190/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on erityisen iso kulli, niin kyllä, en pidä mitään kiirettä housujesi ylös vetämisessä.

T. Hoiva- avustaja meikku

Vierailija
191/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen usein töitä lihavien kanssa. En kehtaa kertoa potilaille miten huono sivistys hoitajilla on esimerkiksi ylipainoisen ihmisen hoidosta ja mllaisia asennevammoja hoitajillakin on ylipainoisia kohtaan. Tunnen myötähäpeää hoitajien hunoista tietotaidoista ylipainon suhteen.

Vierailija
192/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hierarkia.

Suomessa ei varmaan ole mitään muuta sellaista alaa enää vuonna 2025, jossa pidettäisiin ihan normaalina, että esimerkiksi yksikönjohtajilla on oma kahvihuoneensa, johon muilla ei ole asiaa tai että lounasravintolassa sihteerit istuvat omassa pöydässään ja asiantuntijat omassaan. 

Sairaalassa näin tosiaan on: Lääkärit omassa huoneessaan / omassa pöydässään, hoitajat omassaan, laitoshuoltajat omassaan jne. 

Ja osa esimerkiksi lääkäreistä voi käyttäytyä kuin palvottu rocktähti, häntä passataan, pelätään ja pokkuroidaan. Missään muussa työyhteisössä tuollaista ei katseltaisi viikkoakaan. Sairaalassa näihin törmää aina silloin tällöin.

Ihan kaikissa työpaikoissa, joissa olen ollut ovat eri ammattir

Jos olet ruma niin ei sua saa nätiksi eikä komeaksi rahalla. 

Turhaan luit lääkäriksi. 

Vierailija
193/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hallitus haluaa työntekijöitä Suomeen ulkomailta esim palomiehiä ja puheterapeutteja ja lääkäreitä ja hoitajia."

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011230572.html

"Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025.

Usein paikallisella sopimisella tarkoitetaan työpaikkakohtaista sopimista jostakin työehtosopimuksen määräyksestä, kuten työajoista, vuosilomista tai palkoista."

https://tem.fi/paikallisen-sopimisen-lisaaminen

Vierailija
194/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessäkään työpaikassa, missä minä olen 45 vuotta kestäneen elämäni aikana ollut, eivät ammattiryhmien edustajat ole istuneet eri pöydissä ruokatauolla. Kyllä niissä firmoissa, joissa itse olen ollut töissä on lounaspöydässä ja kahvihuoneessa istuttu iloisesti sikin sokin it-tuen tyypit, sihteerit, asiantuntijat, johtajat ja aulaemäntä. 

Työskentelen sosiaalitoimistossa. Sossut istuvat omassaan, ohjaajat toisessa ja toimistosihteerit kolmannessa. Ei mennä häiritsemään toisten juttuja. Miksi pitäisi?

Miksi pitäisi? Siis miksi pitäisi jutella työkavereiden kanssa, sitäkö kysyt? 

Vierailija
195/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hallitus haluaa työntekijöitä Suomeen ulkomailta esim palomiehiä ja puheterapeutteja ja lääkäreitä ja hoitajia."

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011230572.html

"Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025.

Usein paikallisella sopimisella tarkoitetaan työpaikkakohtaista sopimista jostakin työehtosopimuksen määräyksestä, kuten työajoista, vuosilomista tai palkoista."

https://tem.fi/paikallisen-sopimisen-lisaaminen

Etenkin naislääkärit haluavat tehdä vain kaksi päivää viikossa töitä. 

Nyt otetaan sitten ulkomailta lääkäreitä jotka tulevat laskemaan koko Suomen lääkäreiden palkkatason. 

Hyvä

Vierailija
196/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saadaan paikallisella sopimisella lääkärin työstäkin halpa ala. 

Niin se maailma muuttuu. 

Olkaa vaan naislääkärit lasten kanssa kotona. 

Vierailija
197/216 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä haukutaan. 

Ihan hyvä, että saadaan ulkomailta palomiehiä laskemaan Suomen pelastajien palkkataso. 

Vierailija
198/216 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoivakodin sängyissä makaavia manatteja haukutaan. Vaipan vaihto tehdään vain aamuisin. Paitsi jos tulee vieraita

Vierailija
199/216 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi? Siis miksi pitäisi jutella työkavereiden kanssa, sitäkö kysyt? 

Työkavereita on ne, jotka tekevät kanssasi samoja töitä. En minä koe työkaveriksi, joka nyt vaan sattuu olemaan samassa rakennuksessa töissä. 

Vierailija
200/216 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly tekee jatkossa sairaaloissa työvuorolistat ja lisäksi tulee älylattia jolloin hoitajia tarvitaan vähemmän. 

Hienoa. 

Voidaan irtisanoa apulaisosastonhoitajia, heidän ei tarvitse enää tehdä työvuorolistoja.

Hyvä hallitus 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi