Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa hyväosaisen ihmisen menemään ilmaiseen ruokajakeluun joka on tarkoitettu ahdingossa oleville?

Vierailija
15.01.2020 |

Ahneus, kusipäisyys, moraalittomuus?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokajonosta vois yrittää pokata naisia.. luulis et korkeakoulutodistuksen perään ei ainakaan siellä kehtais kysellä.. ja ainakin sais ruokakassin

Vierailija
22/40 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalloinen piheys.

PIheys vai pihiys, siinäpä kysymys.

Oikea muoto lienee pihiys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni käy harrastukseksena, samalla saa lenkkeiltyä ja tavattua ihmisiä. Ei taloudellista tarvetta mutta kun kukaan ei kysy, niin miksipä ei.

Vierailija
24/40 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kertoi säästäneensä lomamatkan käymällä ruokajonossa. Mielestäni tuo on hyvä juttu, ei elämän tarvitse olla pelkkää pihistelyä ja sitä se monella pienituloisella on vaikka kävisi töissäkin.

Vierailija
25/40 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut mieleen että EHKÄ on menettänyt työpaikkansa YT neuvottleuissa eikä uutta ole saatu. Ajan kanssa tulot loppuvat eivätkä edes surkean pienet tuet riitä ruokaan.

Joo saattaa olla että on päällä hyvänäköinen takki ja muuten vain siistit vaatteet mutta oot tietenkin ostanut niitä kun oli tuloja!

Sittenhän ei kyseessä olekaan hyväosainen ihminen.

NO ei ookkaa hyväosainen ihminen!Mutta arvaa ärsyttääkö kun joku kuten ap sitten kuvittelee että snobi käy hakee ruokaa vaikka niin ei ole. Mistä vidusta ihmiset voi ulkonäön perusteella arvata kuka on rikas ja kuka on köyhä??

Vierailija
26/40 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn ruokajakelussa äitini puolesta. Hän on liikuntarajoitteinen.

Miksi et osta hänelle ruokaa?

Vierailija
27/40 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikertalaisena sanoisin että uteliaisuus ja kokeilun into marginaalisesta säästämisestä, näin ensikertalaisena. Kävin ensimmäisen kerran jälkeen noin 3-7kertaa ruokajonossa ja se oli joka kertaa fiilikseltään jokainen reissu täysin secundaa. Olin tuolloin peruspäivärahan työtön työnhakija hyväosaisena jokaisella käväisyllä .

Kyllä sitä rahaa saa säästetty työttömänä n.50-175€/kk ilman ruokajonoakin kuin vain muistaa toimeentulotuen hakea. Tosin monista työttömistä tai liian moni voi olla kannabis kierteessä ja se voi käydä kalliiksi, näin minulle on käynyt pikavippeineen työttömänä työnhakijana. Kannattaa työttömänä syödä eloveenaa joka aamu, ainakin yrittää. Se on melko hyvää oikeasti tai todella hyvää.

Vierailija
28/40 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneus. Lisänä se on rikka rokassakin jne. Säästyneet rahat voi sitten käyttää muuhun.

Vierailija
29/40 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Itsekeskeistä touhua.

Terv. Yksi hyvin pienituloinen joka jäi ilman ruokakassia, koska toinen hakija jolla oli uusin hybridi ja takapenkillä oli pizza lootia haki viimeisen..

Meillä seurakunnan ruokakasseihin pitää olla lupalappu. Sitä varten käydään diakonin juttusilla ja kyllä ne tulotkin silloin selvitellään.

Vierailija
30/40 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä hävyttömyyden huippu! Olen itse matalapalkka-alalla ja tuloni ovat vaatimattomat mutta ei kävisi edes mielessä mennä viemään leipää työttömän suusta.

Työtön saa kuule erilaisina tukina samanverran kun sä matalapalkkatöistä ja monet joilla lapsia niin enemmänkin, tämä syy miksi monet ei edes halua jaskahommiin pienellä palkalla, että älä sääli yhtään sä olet sen ruokapussin ansainnut. Mulla ei luonto anna periksi lopettaa töitä ja on joku rytmikin elämässä sitten.

T.toinen pieniliksainen

Täällä työtön, joka saa nettona 640/ kk. Mukana lapsikorotus ja kuntouttavan 2*9/ vk.

Mitähän suuria tukia voisin vielä hakea, paitsi tietenkin niitä ruokakasseja.

Vierailija
31/40 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan itse mene ruokajonoihin tai ilmaiselle safkalle vaikka olenkin työtön ja laskujen jälkeen jää noin 350e kuukautta kohti niin otan sen laskimen ja lasken paljonko voi kulutta päivän aikana että pärjää seuraaviin päivärahoihin

Vierailija
32/40 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahneus. Lisänä se on rikka rokassakin jne. Säästyneet rahat voi sitten käyttää muuhun.

Moni menee ruokajonosta Alkoon. Tuttuni kertoi.

Vierailija
33/40 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viereisen talon huono-osaiset aiheuttavat vähän väliä kaikkea epämiellyttävää, joten kostan viemällä heidän ruuat. Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
34/40 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni menee ruokajonosta Alkoon. Tuttuni kertoi.

Plus rööki, melkein kympin alkaa aski olla eli n.60e vko eli 240ekk. Kyllä tolla jo söisikin jotain. Laskelma siis jos vetää askin päivässä.

Vierailija
35/40 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitten niitäkin, jotka ei millään mene leipäjonoon, vaikka vähävaraisia olisivatkin.

Pelätään leimautumista ja myös tietynlainen ylpeys estää lähtemästä.

Vierailija
36/40 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hyväosaiset naiset vonkaavat munaa Tinderistä, vaikka heillä olisi varaa matkustaa Gambiaan? Eivätkö he tajua että Tinder on tarkoitettu heille joilla ei tuollaista mahdollisuutta ole?

Vierailija
37/40 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä hävyttömyyden huippu! Olen itse matalapalkka-alalla ja tuloni ovat vaatimattomat mutta ei kävisi edes mielessä mennä viemään leipää työttömän suusta.

Työtön saa kuule erilaisina tukina samanverran kun sä matalapalkkatöistä ja monet joilla lapsia niin enemmänkin, tämä syy miksi monet ei edes halua jaskahommiin pienellä palkalla, että älä sääli yhtään sä olet sen ruokapussin ansainnut. Mulla ei luonto anna periksi lopettaa töitä ja on joku rytmikin elämässä sitten.

T.toinen pieniliksainen

Täällä työtön, joka saa nettona 640/ kk. Mukana lapsikorotus ja kuntouttavan 2*9/ vk.

Mitähän suuria tukia voisin vielä hakea, paitsi tietenkin niitä ruokakasseja.

Täällä työssäkäyvä yh, meille jää laskujen jälkeen, mitkä itse tuloistani maksan, kuukaudesta riippuen 500-600e kk ruokaan ja muuhun tarpeeseen. Yksi lapsi on. Riittää kyllä kun katsoo mitä ostaa ja tekee itse ruuan, ei ostele sipsejä ja eineksiä yms.

Vierailija
38/40 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin pitkäaikaistyötön kirjoitti:

En ainakaan itse mene ruokajonoihin tai ilmaiselle safkalle vaikka olenkin työtön ja laskujen jälkeen jää noin 350e kuukautta kohti niin otan sen laskimen ja lasken paljonko voi kulutta päivän aikana että pärjää seuraaviin päivärahoihin

Voit aivan hyvin mennä ruokajonoon, rohkeasti vain!

Vierailija
39/40 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pariskunnan joilla kummallakin suht hyvä eläke ja kiertävät viikottain ainakin kolmesta paikasta ruokaa, varmasti tulisivat toimeen vähemmälläkin. Toisaalta ruokajakelusta ylijäämäruoka meneekin roskiin, parempi kai että sen hakee sit vaikka hyvätuloinen. Tuo pariskunta on tosin jumiutunut pukeutumisessa jonnekin 80-luvulle tuulitakkeineen, ei niistä arvaisi että ihan hyvät eläkkeet saavat.

Itsellä toimeentulotuki, asumistuki ja työttömyys-ja kulukorvaus eli rikas en ole. On mulla aina silti puhtaat, ehjät ja siistit vaatteet. Kierrän paljon kirppiksiä ja kaikki vaatteeni on maksaneet 50c-2e tai noukittu ilmaiskoreista. Meikit tilaan Kiinasta tai ostan halpakaupasta, ihonhoitotuotteet halvimpia mahdollisia ja muutaman kerran vuoteen saatan pihistää jostain 10e hiusten värjäämiseen, ompelen myös itse. Ei mustakaan arvaisi etten ole palkansaaja.

Musta ois ihan hyvä että noissa paikoissa kyseltäis vähän kokonaistilannetta eikä päästetä kyselemättä läpi. Tai vaikka lähetettäis työttömille jne joku lomake jonka voisi omassa rauhassa täyttää, monilta jää apu hakematta häveliäisyyden takia.

Vierailija
40/40 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin pitkäaikaistyötön kirjoitti:

Saatko jotain tuosta kituuttamisesta?

Apu olisi ilmaista ja se täytyisi vaan ottaa vastaan, tyhmää kieltäytyä ja kitua vaikka apuakin olis. Elämän ei pitäisi olla pelkkää pärjäämistä kuukaudesta toiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi