Uusi työ stressaa!!!!
Pätkätyöläisen arkea:
Olen kehittänyt taas kamalan ahdistuksen ja työstressin. Virheitä tulee koko ajan, tuntuu etten ole tarpeeksi hyvä, opin liian hitaasti enkä selviydy tehtävistä annetussa määräajassa. Työasiat pyörii mielessä vapaallakin aamuin illoin.
Kyseessä on vain lyhyt pätkä, minkä jälkeen alkaa sama rumba ja uuden opettelu uudessa paikassa, juuri kun oli (toivottavasti) saanut homman rullaamaan. Sama oli edellisessäkin työssä.
Ja sen jälkeen on taas sama edessä, jos hyvin käy. Voiko tähän tottua? Mitkä on muiden samassa tilanteessa olevien stressinhallintakeinot?
Kommentit (4)
Ja rutiinillahan toikin homma luultavasti menisi, mutta kun sitä rutiinia ei ole eikä oikein ehdi tullakaan ennen kuin tehtävät taas vaihtuu.
Ap
Kuulostaa tosiaan ihan perinteiseltä uuden työn aloittamiselta. En mä usko että siihen liittyvää hillitöntä stressaamista voi edes kovin paljon hallita, ja onkin perzeestä että tuollaiselle rumballe joutuu usein altistumaan nykyisessä työelämässä! Itsevarmuudella, muilta kysymisellä ja meni syteen tai saveen, eikä maailma silti kaadu ajattelulla voi ehkä lievittää tuota tunnollisten ihmisten potemaa stressiä. Tsemppii, työ tekijäänsä opettaa :)
Minkälainen työ ja kuinka pitkiä pätkiä?
Mulla on niin lyhyitä pätkiä sijaisena että en jaksa edes stressata. En ota kaikkea vastuuta mitä pitäisi, vaan nostan käteni että turhaan tätä teen/en tiedä miten asia hoidetaan kun en ole täällä pitkään ollut enkä tule olemaankaan. Toisaalta minua ei myöskään ole perehdytetty, vaikka olisi pitänyt. Muille työntekijöille valitettavaa, että osa hommasta kasautuu heille. Mutta perehdytystä ei ole, en tiedä miten asiat hoituu käytännössä ja lisäksi turhaan olen joitakin asioita tekemässä kun jää keskeneräiseksi/jää hoitamatta kun kohta en enää ole paikalla. Voivat valittaa johdolle ja johto korjatkoon asian.
Kehuja kuitenkin tulee ja sana kirii ja pätkiä on lisää tiedossa. Jos on pitkiä määräaikaisuuksia niin totta kai panostan enemmän työhön.
Erityisesti harmittaa, että nykyisesä työssä TIEDÄN mitä ja miten pitäisi tehdä, mutta silti käytännössä jokin aina menee toteutuksessa pieleen. Yhtään hyvää päivää ei ole takana.
Ap