Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PMS ja en jaksa lapsen kanssa

Vierailija
15.01.2020 |

Minulla on aina ollut aika ikävä pms-oireisto. Olen kolmen päivän verran aivan raivon partaalla (osaan kyllä hillitä itseni, mutta sisäisesti tunne on karmiva). Minua ahdistaa, on tuskainen olo, sietokyky kaikkeen on aivan nolla, äänet sattuu, vaatteet sattuu, on jatkuva pissahätätuska, todella hermostunut olo. Väsyttää ja tekisi mieli vain karjua vihaisena kaikille ja kaikesta. Mitkään e-pillerit ei ole auttaneet eikä ilman hormoneita olo. Ei sokeriton dieetti, ei viljaton dieetti, ei vitamiinit. Ei liikunta.

Ennen lasta vietin kolme pms-päivää yksin jossain muussa huoneessa kuin toiset ihmiset, hiljaa ja hiljaisuudessa, töissä vetäydyin suljetun oven taakse työhuoneeseeni tekemään jotain ei-keskittymistä vaativaa yksinäistä hommaa. Silleen pms jotenkin meni, vaikka hirveää oli.

Mutta nyt minulla on yksivuotias lapsi. Lapsi, joka on todella ihana ja jonka kaikki temppuilut ja itkut jaksan hyvin, paitsi kun minulla on pms-päivät. Silloin olen todella yliherkkä kaikille äänille ja en kestä kuulla yhtään kovaa ääntä ilman että pää räjähtää. No lapsesta tietenkin lähtee ääntä. Sietokyky kaikille vaatimuksille ja temppuiluille on aivan nolla, ja lapsi tietenkin vaatii ja temppuilee. Talvivaatteiden pukeminen on asia mitä lapsi inhoaa ja se on aina temppuilua ja huutoa, ja koska en kestä sitä pms-aikana niin emme voi lähteä ulos. En nimittäin pysty hillitsemään omaa huutamista jos yritän pukea lasta, joten en yritä pukea. Koska tuntoaistini on niin yliherkkä pms:n aikana, niin on todella vaikea kestää pitää lasta sylissä, jos lapsi vääntelehtii. Jne jne.

Mikä ihme tähän neuvoksi? Meillä ei ole lasta hoitavia tukiverkkoja eikä rahaa palkata kotiin hoitajia, enkä voi laittaa kolmeksi päiväksi kuussa lasta päiväkotiinkaan, koska ne ei ota. Mikä auttaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ne ota päiväkotiin?

Vierailija
2/9 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei ne ota päiväkotiin?

"Hei, tarvitsen tarhapaikan lapselleni kun mulla on menkat alkamassa". No nyt.

On päiväkodissa lapsia joiden vanhemmat on vaan kotonakin?? Kyllä ne ottaa kun maksat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka, tää on mulla toiminut, aluksi tietysti oireili aika rajusti, mutta kun elimistö tottuu, niin paras ikinä, menkat loppui ja samalla se kaikki niihin liittyvä tunne-hässäkkä. Mä juuri näiden takia halusin tän, varsinkin tuo raivoaminen on ollut ongelma, myös Jasmin pillerit toimi hyvin, mutta niitä unohtui ottaa välillä ja ehkäisynä ei pystynyt luottaa silloin.

Vierailija
4/9 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ota päiväkotiin 3 päivää kuussa. Ensinnäkin jos laitan lapsen päiväkotiin niin se maksaa ja samalla menetän kaikki tuet vaikka hoitopäiviä olisi vain 1. Eikä sellaiseen ole rahaa että olen lapsen kanssa kotona kokonaan ilman tukia. Ja koska pienet ei sopeudu päiväkotiin noin harvoin vain niin ne edellyttää että hoitopäiviä on vähintään 3-4 joka viikko vaikka puolipäiväisiä.

Koska 27 päivää kuussa jaksan hyvin niin haluan hoitaa lapsen kotona enkä päiväkodissa. Ap

Vierailija
5/9 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ota päiväkotiin 3 päivää kuussa. Ensinnäkin jos laitan lapsen päiväkotiin niin se maksaa ja samalla menetän kaikki tuet vaikka hoitopäiviä olisi vain 1. Eikä sellaiseen ole rahaa että olen lapsen kanssa kotona kokonaan ilman tukia. Ja koska pienet ei sopeudu päiväkotiin noin harvoin vain niin ne edellyttää että hoitopäiviä on vähintään 3-4 joka viikko vaikka puolipäiväisiä.

Koska 27 päivää kuussa jaksan hyvin niin haluan hoitaa lapsen kotona enkä päiväkodissa. Ap

No yritä sitten pärjätä sen lapsen kanssa ettei tuet mene...

Miksi olet ilkeä? Kysyin apuja pms-oireisiin. En muuta. Ap

Vierailija
6/9 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysin hienon artikkelin mutta tuskin tässä sulle mitään uutta on...mun poiti etsiä sellainen jossa on akupuntiosta.

https://sic.fimea.fi/verkkolehdet/2017/1_2017/gynekologia-ja-urologia/k…

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kuukautiskivuista-eroon-akupunktiol…

Akupunktio on hyvä,ite lopetin tupakoinnin sen tukemana ja pääsin eroon niskasärystä.

Onk paikkakunnallasi hoitajaa,kannattas kysellä. Se on ehkä kallista,mutta jos sen avulla pääsisit eroon tai jos edes lievenisi. EN tiedä kirjoittaako terkkarin lääkäri lähetettä. MUTTA kysy jotain muuta joka auttaisi asiaa,sanot että tilanne on kestämätön!

Vierailija
7/9 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yritä sitten pärjätä sen lapsen kanssa ettei tuet mene...

Miksi olet ilkeä? Kysyin apuja pms-oireisiin. En muuta. Ap

Ei neuvot kelpaa niin minkäs teet.

Vierailija
8/9 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS

Vierailija
9/9 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset