Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

amiskan harjoittelu. Tätäkö se on?

Vierailija
15.01.2020 |

Opiskelen hotelli- ja ravintola-alaa ja eka harjoittelu on menossa. Ensimmäisenä asiakaspalveluhommana oli yksissä juhlissa juomien tarjoilu eli minut ohjattiin seisomaan tiettyyn kohtaan ja käteen löytiin tarjotin, jossa oli valmiiksi kaadettuja maljoja. Pomon ohje oli "Seisot tässä hievantamatta paikallasi ja pitelet tätä. Voit liikkua, jos saat luvan. Jos joku kysyy jotain, vastaat, muuten pidät suusi kiinni." Niinpä sitten seisoin useamman tunnin paikoillani. Aina välillä pomo toi täydennystä tarjottimelle, mutta siinä se. Aika tuntui matelevan ja paikkojani särki.

Seuraavana päivänä vuorossa oli tiskiä. Koneen käytön opetti toinen työntekijä ja sitten vain yksin tekemään. Sen jälkeen jatkui vain tiskiä ja tiskiä. Huomenna olisi taas vuorossa kuulemma tarjoilukeikka, jossa homma sama kuin aiemmin eli pitele tarjotinta paikoillaan seisten.

En opi tässä mitään ja tämä turhauttaa. Tätäkö tämä koko homma on?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista amis on, oletko yllättynyt?

Vierailija
2/5 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiska?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein 4 viikon harjoittelun Hesburgerissa ja Buffassa, toimi siis samassa paikassa. 3,5 viikkoa tiskasin ja pyyhin pöytiä. Vikat 2 päivää sain laittaa buffan ruoat illalla myös kylmäsäilöön, siis ne mitä jäi yli. 

Vierailija
4/5 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellista :D

Minun tytär ei ole alan koulussakaan ja saa tehdä vaativampaa työtä ravintolassa. Kesätyössä aloitti tiskarina ja siitä siirtyi tarjoilijaksi. Hyvää palkkaa saa, kun pitää painaa pitkälle iltaan eikä tosiaan ole seisomista, jos asiakkaita vain riittää. Hän käy toista koulua, mutta kesät tarjoilijana ja talvellakin viikonloppuisin, kun tarve vaatii.

Vierailija
5/5 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole todellista :D

Minun tytär ei ole alan koulussakaan ja saa tehdä vaativampaa työtä ravintolassa. Kesätyössä aloitti tiskarina ja siitä siirtyi tarjoilijaksi. Hyvää palkkaa saa, kun pitää painaa pitkälle iltaan eikä tosiaan ole seisomista, jos asiakkaita vain riittää. Hän käy toista koulua, mutta kesät tarjoilijana ja talvellakin viikonloppuisin, kun tarve vaatii.

Tämäpä se. En tiedä, mitä minun pitäisi tehdä, että niihin pääsisi. Tuo tiskaus on vielä ihan ok ja pikkuisen edes vaihtelua. Mutta tuo paikallaan seisominen; siinä alkaa eri paikkoihin sattua ja on lisäksi pirun tylsää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi