Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmäsärky! Apua mitä tää on?

Vierailija
14.01.2020 |

Onko kellään särkenyt koskaan silmän takaa ihan pirusti? Niin kuin joku lihas olisi siellä jumissa. Onko tämä mahdollista? Pitääkö mennä silmälääkäriin, kestänyt jo kolmatta viikkoa. Olen tietokoneella noin 7-8 h päivässä

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on silmälihakset päivittäin jumissa ja kipeät. Pyörittelen ja venyttelen niitä. En tiedä johtuuko siitä, että tuijotan ruutua liikaa?

Vierailija
2/20 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttääkö silmä ihan normaalilta, vai punoittaako se, vetistääkö? Kannattaisi varmaan käydä lääkärissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on silmälihakset päivittäin jumissa ja kipeät. Pyörittelen ja venyttelen niitä. En tiedä johtuuko siitä, että tuijotan ruutua liikaa?

Teen siis näyttöpäätetyötä ja lisäksi vietän liikaa aikaa av:lla.

Vierailija
4/20 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmänpohjakuvaukset ota.

Vierailija
5/20 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttääkö silmä ihan normaalilta, vai punoittaako se, vetistääkö? Kannattaisi varmaan käydä lääkärissä.

Näyttää ihan normaalilta, tuntuu vähän kuivalta mutta käytän tippoja. En näe kaksoiskuvia tms. outoja. Mutta tuntuu kuin silmän - vain toisen - takana nykisi joku lihas.

Tämä alkoi kuin tuijotin noin 3 tuntia putkeen älypuhelimen pikkunäyttöä.

Vierailija
6/20 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mulla oli pari vuotta sitten. Menin makaamaan sängylle ja olin varma, että nyt on jotain tosi outoa ja vakavaa. Mutta ei ollu!

Tuli toi yhtäkkinen silmäkipu silmän taakse, kun opiskelin paljon, istuin kyyryssä, luin ja kirjoitin paperille ja olin paljon koneella.

Sitten googlettelin asiaa, niin ei ole mitään vakavaa, jos silmään sattuu sinne taakse. Liittyy rasitukseen ja lihaksiin. Voi provosoitua huonosta asennosta.

Liittyy sullaki varmaan tohon näyttöpäätetyöskentelyyn.

Mullaki toi kipu tuli ja meni ja olinkin jo unohtanu koko jutun.

Ei ole pariin vuoteen enää tullu.

Vierailija
7/20 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla silmät särkevät ja ovat valonarat. En tiedä, liittyisikö se uniapneaan, koska särky on aamulla pahempi.Kyllä se kannattaa tutkituttaa silmälääkärissä.

Vierailija
8/20 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas tutkittiin, ettei esim ole kasvaimia silmässä ja sanottiin, että voi olla myös vakavaa.

Vierailija
9/20 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla näköhermon tulehdus myös. Kannattaa käydä lääkärissä.

Vierailija
10/20 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla silmät särkevät ja ovat valonarat. En tiedä, liittyisikö se uniapneaan, koska särky on aamulla pahempi.Kyllä se kannattaa tutkituttaa silmälääkärissä.

Valonarkuus on oire, joka kannattaa tutkituttaa, multa  löytyi nuorena harmaakaihi. Tietysti voi olla vain väsymistä tms.

Vierailija
11/20 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mulla on siis lasit, monitehot mutta ei tuntuisi siltä että näkö on huonontunut. Vain tuo outo kipu toisen silmän takana. Jos ois joku tulehdus niin eikö silmä olisi silloin myös punainen ja vetinen? Mulla ei näin ole.

Ap

Vierailija
12/20 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin juuri näöntutkimuksessa, kun alkanut tulemaan päänsärkyä ja välillä "repivää" kipua vasemman silmän taakse. Sieltähän löytyi piilokarsastusta ja lievää hajataittoa. Näkö muuten hyvä. Nyt odottelen, että saan lasit, niin josko kipuilut loppuis.

Vierailija
13/20 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin juuri näöntutkimuksessa, kun alkanut tulemaan päänsärkyä ja välillä "repivää" kipua vasemman silmän taakse. Sieltähän löytyi piilokarsastusta ja lievää hajataittoa. Näkö muuten hyvä. Nyt odottelen, että saan lasit, niin josko kipuilut loppuis.

Mulla on kyllä hajataittoa ja karsastusta, ehkä ne ovat pahentuneet... lasit ovat jo kolmatta vuotta vanhat. Sekin voi olla syy vaikka laseissa on otettu huomioon hajataitto (en  kyllä tiedä miten).

ap

Vierailija
14/20 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa Hortonin neuralgia tai itsemurhapäänsärky.

Vierailija
15/20 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskalihasten kiputilat (jännitysniska) voivat joskus heijastua silmän seutuun. Tällöin silmäkipuun liittyy tyypillisesti niskan jäykkyyttä ja kipua. Samoin silmäkipua voivat aiheuttaa purentaongelmat (leukojen väsyminen) sekä nenän sivuonteloiden tulehdukset (nenän tukkoisuus, paine poskipäissä).

https://klinik.fi/terveysinfo/silmakipu

Vierailija
16/20 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kyllä hajataittoa ja karsastusta, ehkä ne ovat pahentuneet... lasit ovat jo kolmatta vuotta vanhat. Sekin voi olla syy vaikka laseissa on otettu huomioon hajataitto (en  kyllä tiedä miten).

ap

Siis sinulla on monenlaista näköhaittaa: lähi- ja kaukonäköön tarvit lasit (ikänäköä?), hajataittohionta linsseissä, karsastus. Enpä ihmettele, että silmät väsyvät pientä skriiniä tuijottaessa. Kyse on todennäköisesti silmälihasten väsymisestä.

Kannattaa tietty tarkistaa näkö ensin optikolla. Itse kävin vuosi sitten Instrun laajassa silmätutkimuksissa, joka oli hintansa väärti. Silmäpohja tutkittiin myös ja sain kuvat muistitikulla mukaan.

Toinen asia on, että kannattaa olla vähemmän ruudulla, erityisesti pienellä eli puhelimella. Enemmän ulkoilua ja katsetta horisonttiin.

Uumoilen, että tulevaisuudessa meillä on paljon silmiään oirehtivia (nuoria) aikuisia, jotka ovat lapsesta kasvaneet kiinni älyluuriinsa.

Vierailija
17/20 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään silmälekurissa eikä mitään vakavaa, huh. Kaukonäkö oli pikkuisen parantunut(!) ja lähinäkö taas huonontunut minkä takia moniteholasit olivat ihan epäskarpit. Tästä aiheutui silmien jännittyneisyyttä yms. Nyt saan uudet kivat lasit ja helpottaa.

Käykää silmälekurissa! ap

18/20 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niskalihasten kiputilat (jännitysniska) voivat joskus heijastua silmän seutuun. Tällöin silmäkipuun liittyy tyypillisesti niskan jäykkyyttä ja kipua. Samoin silmäkipua voivat aiheuttaa purentaongelmat (leukojen väsyminen) sekä nenän sivuonteloiden tulehdukset (nenän tukkoisuus, paine poskipäissä).

https://klinik.fi/terveysinfo/silmakipu

Minulla on kanssa ollut silmän takana kipua + muuta päänsärkyä. Jotenkin itsekin ajatellut vaivan tulevan niskoista, koska näkö tarkastettu ja lasit ajan tasalla. Myös silmätippoja menee päivittäin. Onko kenelläkään kokemusta tällaisen (oletettavasti) niskaperäisen silmäkivun hoidosta?

Vierailija
19/20 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla johtuu tuollainen silmän takana oleva kipu jumiutuneista hartioista. Siihen auttaa hartioiden venyttely ja lämpöhoito. Hyvä ennaltaehkäisy on pitää hartiat lämpimänä esim. huivilla.

Vierailija
20/20 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla näköhermon tulehdus myös. Kannattaa käydä lääkärissä.

Siinä on kyllä näön selkeä heikkeneminen tärkein oire. Tulee vain toiseen silmään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan