Ne huonot synnytyskokemukset
Kertokaa huonoista synnytyskokemuksistanne, missä synnytitte ja mikä meni pieleen?
Itse synnytin Tyksissä, henkilökunnalla oli aivan liian kiire ja synnytykseni käynnistettiin lääkkeellisesti. Kiireellinen sektio tuli ajankohtaiseksi vasta kun olin kiljunut kivuissani kokonaisen vuorokauden ja todettiin että vauva on jumissa eikä kohtu jaksaisi enää työntääkään vauvaa ulos. Kehoni oli jo niin loppu etten jaksanut enää kuin maata paikoillani, oksennettuani ja kärsittyäni tuntikausia supistuksista joilla ei ollut taukoja. Oksitosiinia vaan pumpattiin enemmän jatkuvasti.
Leikkauksessa kipulääkitys ei toiminut ja tunsin veitsen leikkaukset selvästi. Vauvan synnyttyä sektiolla jouduimme täydelle osastolle jossa henkilökunnalla oli jatkuvasti liian kiire auttamaan tai neuvomaan. Maitokaan ei noussut useaan päivään ja sitä kytättiin, osa hoitajista oli töykeitä ja tölvivät vieruskaveriani törkeillä kommenteilla mm. imetykseen liittyen. Halusin lähteä ennenaikaisesti pois sairaalasta, siellä oli kamalaa ja stressaavaa, minua ei olisi haluttu päästää kotiin. Vaadin päästä kotiin. Heti kotona sinä yönä maito alkoi nousta, kun pääsin sairaalasta pois.
Hirveä synnytyskokemus. Lapsi jäi ainoaksi.
Kai teit valituksen? Tuo on ihan kamalaa!