Miksi en laihdu, vaikka syön vain 500-1000 kaloria/päivä.
Kommentit (42)
no varmaan siksi koska alotit ton dieetin taas kerran eilen .
katotaan jaksatko huomiseen ennen ahmimista
Vierailija kirjoitti:
Lasken joko kys ruoka-aine paketin taulukon mukaan ja mikä ei sillä mahdollista lasken kalorilaskurilla. (ja siihen olen kokeillut jotain minkä tiedän, samoja näyttää kaloreiksi, proteiinitt, rasvat ym)
Punnitsen kaiken syömäni.
Hajontaa siksi koska eri päivinä syön eri verran kaloreita ym.
Vaakaan vaihdoin patterin, liekö sitte rikki.
Kuukausi mennyt näin eikä muutosta.
En syö yöllä, juon vettä&kahvia.
Ap
"Kuukausi mennyt näin eikä muutosta."
Kuukausi? Kuukausi?! Yhden kuun 'laihtumiset' tai laihtumatta jäämisethän menee mittausvirheen piikkiin, hitto vie.
Jatka nyt vuosi samalla linjalla, ja tule sitten valittamaan jos ei ole yhtään pudonnut.
Listaa nyt ap ne päivän syömiset niin päästään asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän noin vähän syöminen mitenkään järkevää ole, mutta varmasti laihdut jos tuota jatkat. Samalla lihaksesi surkastuvat ja terveytesi yleisesti heikkenee. Kuukausi on aivan liian lyhyt aika minkään muutosten näkemiseen. Jo veden määrän vaihtelu kehossa saattaa selittää painon säilymisen samana, vaikka tuolla dieetillä olet varmasti jo menettänyt paljon lihasmassaa ja vähän rasvaa.
Anorektikoita en ala neuvomaan, ja jos todella haluaisit tietoa terveellisestä laihduttamisesta ja treenaamisesta, niin hakiksit sitä muualta kuin mammapalstalta. Eli tee niin kuin teet.
Itse asiassa pieni alikaloreilla olo on ihmiselle terveellisintä. Tätä on tutkittu väestötasollakin. Esimerkiksi pulavuodet monesti aluksi parantavat kansanterveyttä, kunnes tulee liian iso puute kaikesta.
Toki ap on liian isolla vajauksella pidempää aikaväliä ajatellen, mutta lyhyt jakso kunnollisilla alikaloreilla ei tee pahaa.
Jos olet pitkään laihduttanut ja kalorit on olleet aika alhaalla, niin et välttämättä enää laihdu, jos syöt 1000 kaloria päivässä. Mutta uskallan väittää, että jos syöt vaan 500 kaloria, niin laihdut takuulla.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, paha sanoa. Itsellä paino tuppaa junnaamaan pitkään ja sitten yhtäkkiä romahtaa viikossa monta kiloa (siis jos laihdutan). En tiedä mikä tähän on syynä.
Oletko hedelmällisessä iässä oleva nainen?
Itse olen huomannut, että paino (aamulla ennen aamupalaa punnittu) putoaa menkkojen viimeisinä päivinä tai heti niiden jälkeen 1-2 kiloa. Siitä se taas pikkuhiljaa nousee ja on PMS-viikolla korkeimmillaan, turvotuksesta johtuen. Silloin kun laihdutan, vertaan näitä menkkojen jälkeisiä painoja keskenään. Sitä, mitä vaaka sillä välillä näyttää, en ota kovin vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän noin vähän syöminen mitenkään järkevää ole, mutta varmasti laihdut jos tuota jatkat. Samalla lihaksesi surkastuvat ja terveytesi yleisesti heikkenee. Kuukausi on aivan liian lyhyt aika minkään muutosten näkemiseen. Jo veden määrän vaihtelu kehossa saattaa selittää painon säilymisen samana, vaikka tuolla dieetillä olet varmasti jo menettänyt paljon lihasmassaa ja vähän rasvaa.
Anorektikoita en ala neuvomaan, ja jos todella haluaisit tietoa terveellisestä laihduttamisesta ja treenaamisesta, niin hakiksit sitä muualta kuin mammapalstalta. Eli tee niin kuin teet.
Itse asiassa pieni alikaloreilla olo on ihmiselle terveellisintä. Tätä on tutkittu väestötasollakin. Esimerkiksi pulavuodet monesti aluksi parantavat kansanterveyttä, kunnes tulee liian iso puute kaikesta.
Toki ap on liian isolla vajauksella pidempää aikaväliä ajatellen, mutta lyhyt jakso kunnollisilla alikaloreilla ei tee pahaa.
Vierailija kirjoitti:
170 ja 62. Pari kiloa vielä pois.
Ap
Vaikee pudottaa, jos pudotettavaa ei ole. Terveempää ois aloittaa liikuntaharrastus ja lisätä terveellistä syömistä. Sillä ne kilot vois pysyäkin pois.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet pitkään laihduttanut ja kalorit on olleet aika alhaalla, niin et välttämättä enää laihdu, jos syöt 1000 kaloria päivässä. Mutta uskallan väittää, että jos syöt vaan 500 kaloria, niin laihdut takuulla.
Joskus voin sen n.500 kalorin päivän pitää, mutta en joka päivä. Yleensä menee se 700-1000, joskus harvon hitusen yli.
Ap
Hoikkuus ei liity kalorien määrään vaan laatuun. Eli ihminen on hoikka vain, jos hänen suolistomikrobistonsa sen sallii. Syömällä 500-1000 kaloria päivässä suolistomikrobisto vain köyhtyy, eli tuloksensa on lihominen, ei suinkaan laihtuminen.
Itse syön 2000-2500 kaloria päivässä, mutta olen hoikka, koska syön todella monipuolisesti ( kasvispainotteisesti, ei turhia sokereita) ja suolistomikrobistoni on siten hoikkuudelle suotuisa.
Vierailija kirjoitti:
Hoikkuus ei liity kalorien määrään vaan laatuun. Eli ihminen on hoikka vain, jos hänen suolistomikrobistonsa sen sallii. Syömällä 500-1000 kaloria päivässä suolistomikrobisto vain köyhtyy, eli tuloksensa on lihominen, ei suinkaan laihtuminen.
Itse syön 2000-2500 kaloria päivässä, mutta olen hoikka, koska syön todella monipuolisesti ( kasvispainotteisesti, ei turhia sokereita) ja suolistomikrobistoni on siten hoikkuudelle suotuisa.
Tässä voisi olla perää. Kiitos.
Ap
Syöt ihan liian vähän. Mites tuo liikuntapuoli, onko paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
170 ja 62. Pari kiloa vielä pois.
Ap
Miksi? Normipainohan sulla on.
Normi = sopimus
Eri asia kuin normaali
Vierailija kirjoitti:
Palataan parin kuukauden päästä asiaan. Jos ei silloinkaan ole mitattava muutosta tapahtunut, lasket syömäsi kalorit väärin.
Tai hän on perinnöllisesti lihava. Suomessa ja Usassa on paljon näitä jotka selvisivät tällä geeniperimällä katovuosista ja nälkävuosista uudelle vuosisadalle.
Nyt uudella vuosituhannella perimästä on vain haittaa.
Minulla on tuo geeniperimä ja kaikenlainen hiilari pienissäkin määrin lihottaa ja aiheuttaa välittömästi 2 tyypin diabetes oireita. Tämä on tutkittu minulta.
BMI on normaalisti minulla 30.
Se on osa minua ja sille ei voi mitään. Juoksen kuitenkin helposti maratoonin kolmesti viikossa jne.
Eli lihavakin voi olla hyväkuntoinen ja voimakas. Rasvasta ei silti pääse koskaan eroon, vaikka joutuisi keskitysleirin tapaiselle koetukselle. Näin lääkäri on asian minulle kertonut ja uskon auktoriteettia joka tietää asiansa.
Moni tietää sen totuuden ja oman kokemuksen elämässään ettei laihtumisesta tule mitään. He ovat olleet koko elämänsä lihavia.
Turha tästä on jankata.
Oikeastaan on vain kaksi vaihtoehtoa:
A) Valehtelet
B) Valehtelet tietämättäsi
Syön 1600-1800 kcal. vuorokaudessa. Kilot tippuu vähitellen, ajoittain junnaavat paikoillaan. M.