Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä asioissa pihistelet arkielämässäsi?

14.01.2020 |

Itse säästän vesilaskussa pesemällä hiukset töissä.

Kommentit (32)

21/32 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 0n 10 vuotta vanha kännykkä, johon ei edes akkua ole vaihdettu.

Vierailija
22/32 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hankkinut enkä hanki tulevaisuudessakaan lapsia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon suuren osan perheemme syömästä leivästä itse. Rajoitan puolivalmisteiden/einesten ostoa ja teen paljon ruokia alusta asti itse. Käytän paljon soijarouhetta, papuja ja linssejä, jotka edullisia ja samalla saa tehtyä proteiinirikasta ruokaa.

Omakotitalo, joten säästän vettä suihkussa sammuttamalla hanan saippuoinnin ajaksi.

Lämmitän paljon takkaa talvisin ilmalämpöpumpun käytön sijaan. Lattialämmitys säädetty melko pienelle, se on kamala sähkösyöppö. Puiden polttaminen varaavassa takassa tulee paljon halvemmaksi. Bonuksena ihana tunnelma :)

Kilpailutan vakuutukset, sähkösopimuksen ynnä muut säännöllisesti.

Jos tarvitsen jonkin hankinnan, katson ensin onko sellaista esim. Tori.fi:ssä edullisesti myynnissä käytettynä (no en tietenkään alusvaatteita yms mutta ymmärtänette pointin). Laitan myös ostoilmoituksia asuinalueemme roskalava-ryhmään facebookiin, jolloin toiselle tarpeeton vaihtaa omistajaa kokonaan maksutta.

Meillä on sähköauto. Lataamme sen Prismassa kauppareissun aikana. Kotona lataamme vain öisin, yösähkö on halvempaa.

Ei varsinaisesti säästämistä, vaan lisätulon hankkimista: kerään koiralenkillä pulloja ja tölkkejä. Näitä löytyy kyllä lähinnä kesäaikaan.

Tässäpä joitakin :)

Vierailija
24/32 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön nykyään vain joka toinen päivä lasten vanukkaat.

Vierailija
25/32 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan muuten kuin siten, etten osta mitään turhaa.

Tai joo, käyn aika usein Lidlissä.

Vierailija
26/32 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoton talous. 

Vierailija
27/32 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn viikolla alennuslipulla uimahallissa suihkussa ja saunassa (tietty uin myös!), pesen ja kuivatan pyykit taloyhtiön pesutuvalla, ja saunon/peseydyn yhtiön tiloissa pe-la. Taloyhtiö ei veloita näistä erikseen. Vastikkeessa tietysti maksan, mutta kulut jakaantuvat yli 100 talouden kesken, eivätkä kaikki käytä.

Säästän näin sähkössä ja vedessä Vesi on yllättävän kallista nykyään. Huoneistokohtaiset mittarit.

Vierailija
28/32 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-lämmitän puilla jotka saan perheenjäseneltäni, enkä käytä ollenkaan asuntoni sähköpattereita

-syön aamupalan, lounaan ja välipalan arkisin töissä esimerkkiruokailuna (olen päiväkodin täti), ei maksa paljoa

-liikun kävellen, pyörällä ja julkisilla. en omista autoa

-vältän ruokahävikkiä, kokkaan itse enkä syö ulkona kuin harvoin.

-käyn taloyhtiön saunassa kolmesti viikossa ja luonnollisesti käyn samalla myös suihkussa :D rakastan saunomista!

siinäpä nyt muutamia. ihan perusjuttuja

Vierailija
29/32 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta itselleni lainkaan jugurtteja, rahkoja tms laktoosittomat niin kalliita, en osta juustoa josta pidän, vain muiden perheenjäsenten ruokamaun mukaisia. En osta koskaan mitään virvoitusjuomia, siideriä tai olutta tai alkoholijuomia itselleni.

Vierailija
30/32 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu ostamaan isompaa taloa, vaikka mies haluaisi. 

Vierailija
31/32 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta ikinä lakanoita, käytän lasten vanhoja. Muutenkaan en osta kotiin juuri mitään. Jouluksi ostin pöytäliinan kuudella eurolla ja kirpaisi.

Käyn suihkussa joka toinen päivä, teen usein ruoaksi puuroa, ostan punalapullisia tuotteita, läyn kirpputoreilla.

Vierailija
32/32 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän vaatteet pois vasta kun ne ovat äärimmäisen reikäisiä ja revenneitä, olen siinä niin säästeliäs että kadulla useimmat varmaan luulisivat minua asunnottomaksi. En ikinä osta yli 10 e maksavia paitoja, yli 20 e maksavia housuja tai yli 30 e maksavia kenkiä t. H&m:n loppuunmyynnit -70% :-) :-) :-)