Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tarkkaan noudatatte työaikoja?

Vierailija
14.01.2020 |

Eli oletteko tasan siihen saakka kun työpäivä on ohi vai lähdettekö aikaisemmin? Ja jos lähdette, niin mikä on teistä "sopiva" aika lähteä?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukuva työaika ja kellokortti. Töitä tehään ja lähetään sit kotiin. Kukaan ei kyttää

Vierailija
22/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajilla ei ole työaikaa. Tunnit hoidetaan, samoin kokoukset ja paltsut. Muuten saa olla ja mennä missä huvittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullla tikittää kello sisälläni. Kun tiedään että on aikainen herätys niin 3 lta yöllä alan heräilllä joka tunti ja katsella kellloa milloin pitää lähteä töihin.

Vierailija
24/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköinen työajan valvonta liukumilla.

Erittäin hyvä menetelmä, kun paljon töitä ja kiireistä voi olla pitempään töissä ja taas päinvastoin.

Vierailija
25/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan työkseni kuorma-autoa ja rekkaa. Työt voin aloittaa yleensä puolen tunnin liukumalla, esimerkiksi klo 17.30-18 aikoihin ihan miten itse haluan eikä ole niin justiinsa jos aloitus venyisikin puoli seitsemään. Ja työt loppuu sitten kun kaikki kuormat on ajettu. Joskus päivät kestää vain 5 tuntia ja joskus 12 tuntia.

Vierailija
26/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itsenäistä asiantuntijatyötä toimistossa. Työaika on 8.00-16.00, ja siitä ei jousteta. Jos myöhästyy minuutinkin (tai lähtee minuutin etuajassa), asiasta on tiedotettava sähköpostilla koko 40 hengen työyhteisölle. Uskokaa tai älkää.

Vierailija
27/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin puhelinmyynrifirmassa töissä.

Siellä pomo aamulla kyttäs ovella, tasan klo 8.00 laittoi alaoven lukkoon ettei myöhässä tulleet päässeet töihin. Se oli sitten luvaton poissaolo jos myöhästyit.

Klo 16 hän vahti konttorin ovella, että töitä tehtiin minuutilleen täysi määrä, mielellään yli, ilman eri korvausta.

Otin lopputilin ekan työpäivän jälkeen.

Vierailija
28/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ei ole työaikoja mutta kirjaan ylös vartin tarkkuudella ja laskutan tunnit työnantajalta. En huijaa. Normi työpäivä 7.45-16

Vierailija
29/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaika on periaatteessa arkisin 0800-1545, mutta se menee lähes päivittäin ylitöiksi (jotka kyllä maksetaan, jos kirjaan ne ylös). Niinä harvoina päivinä, kun työtä ei ole rästissä, voisin lähteä kolmelta, koska sen jälkeen ei pitäisi tulla kiireellisiä, samana päivänä kannanottoa vaativia asioita. Mutta käytännössä en ikinä lähde aikaisemmin, koska mieluummin teen silloin osan seuraavan päivän töistä etukäteen.

Vierailija
30/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on liukuma, jonka puitteissa lähden sen mukaan missä vaiheessa työt ovat ja/tai mitä omia menoja on, ja merkkaan lähtöaikani sovellukseen.

Sama, liukuma 6-9.30 aamulla ja 15-19 illalla

Vierailija
31/35 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajilla ei ole työaikaa. Tunnit hoidetaan, samoin kokoukset ja paltsut. Muuten saa olla ja mennä missä huvittaa.

Itsekin opettaja ja meillä ainakin on hyvinkin tarkka seuranta, lähes sekunnilleen. Muutenkin työ on hyvin paljon kelloon sidottua päivän aikana eli tunnit, välitunnit, valvonnat, ruokavalvonnat, kokoukset minuutilleen kytättävä kellon kanssa. Itselleni sopisi vähemmänkin tarkka duuni, koen tuon kellon kanssa juoksemisen stressaavaksi.

Vierailija
32/35 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hirveä eripura siitä, esimies käskee tekemään töitä viimeiseen minuuttiin asti, mutta itse en aloita uutta projektia 5 min ennen työajan loppua jos tiedän, että siinä saattaa vierähtää vaikka puolituntia. Meillä kuiten tulee heti perään uusi työvuoro ja sen on helpompi aloitta se homma alusta, kun muuten pitäisi kertoa mitä on keretty tekemään ja mitä tekemättä.

Itse jos tulen töihin ja edelliselle vuorolle tulee työtehtävä juuri ennen työajan loppua, sanon ettei mene, se voi sen alle 10 min odottaa ja minä menen sitten.

On meillä porukkaa, jotka aloittavat työt ennen työajan alkua, itse en.

Vierailija
33/35 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä vain yksi kahvitunti?

Minulla on viimeiset 40 vuotta ollut kaksi kahvituntia työstä ja työnantajasta riippumatta.

Vierailija
34/35 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma työ sen verran joustava, että jos on joku meno voin lähteä aikaisemmin, teen sitten toisena päivänä vähän pidemmän päivän. Pääsääntöisesti olen kyllä ihan työajan mukaisesti paikalla.

Vierailija
35/35 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukuva työaika ja vastaan vielä puhelimeen lopetettuani työt siltä päivältä tai vapaalla satan vastata meiliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi