Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tarkkaan noudatatte työaikoja?

Vierailija
14.01.2020 |

Eli oletteko tasan siihen saakka kun työpäivä on ohi vai lähdettekö aikaisemmin? Ja jos lähdette, niin mikä on teistä "sopiva" aika lähteä?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuohan riippuu aika hiton monesta seikasta. Työnkuvasta nyt ensinnäkin. Ei liene nyrkkisääntöjä näihin.

Vierailija
2/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen it-alalla ja teen työtä tarpeen mukaan. Usein tarkoittaa että paljon ylitöitä kirjaamatta niitä mihinkään. Mutta jos on vaikka aika jolloin en ole kiinni missään projektissa, pidän etäpäiviä jolloin saatan vaan välillä käydä katsomassa sähköpostit enkä tee muuta työtä. Tai jos menen konttorille voin mennä vaikka 2 tunniksi kampaajalle värjäykseen ja lähteä klo 15 pois. Ketään ei kiinnosta täällä työajat, vain se että projektit tulee valmiiksi ajallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihan loppuun asti, paitsi jos on aikaisemmin lähtijöissä. Sopiva aika lähteä on sitten kun tauottaja tulee ja antaa luvan lähteä.

Vierailija
4/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaika on virallisesti 7:36 päivässä, mutta ei sitä seurata. Olen yritysvalmentaja ja muutenkin siis liikun asiakkaissa vähän väliä. Koulutus on aikataulutettua, mutta muuten työajoilla ei ole merkitystä. Jos on toimistopäivä, niin yleensä tulen noin yhdeksän aikaan toimistolle ja lähden vähän ennen neljää hakemaan lapsia päiväkodista.

Vierailija
5/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään kellon kyttääjä, mutta itse pidän 15-20 minuuttia ihan sopivana aikana lähteä, jos työt on saatu tehdyksi. On sitä ollut pari työkaveria, jotka lähtivät melkein tunnin etuajassa joka päivä. Itse en kehtaisi lähteä niin aikaisin, mutta jokainen tyylillään.

Vierailija
6/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuohan riippuu aika hiton monesta seikasta. Työnkuvasta nyt ensinnäkin. Ei liene nyrkkisääntöjä näihin.

Ei varmasti ole, mutta ap ei kysynytkään yleisesti vaan juuri miten jokainen toimii itse.

Vierailija
7/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuun saakka ja joskus ylikin. Olen hoitoalalla ja meillä on kellokortti.

Vierailija
8/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen loppuun saakka joskus lähden aikaisemmin. Tarvittaessa olen myös hieman pidempään. Sopiva aika lähteä etukäteen on silloin, kun työnantaja sanoo, että voin lähteä. t. henkilökohtainen avustaja

Vierailija
9/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään kellon kyttääjä, mutta itse pidän 15-20 minuuttia ihan sopivana aikana lähteä, jos työt on saatu tehdyksi. On sitä ollut pari työkaveria, jotka lähtivät melkein tunnin etuajassa joka päivä. Itse en kehtaisi lähteä niin aikaisin, mutta jokainen tyylillään.

Minä ainakin sanoisin esimiehelleni tuollaisista lähtijöistä. Eihän tuollainen ole yhtään reilua, että toiset ottavat omia lyhennyksiä ja saavat samaa palkkaa kuin muut.

Vierailija
10/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva aika lähteä on silloin, kun päivän hommat on tehty. Siivousala. 

Vierailija
11/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on liukuma, jonka puitteissa lähden sen mukaan missä vaiheessa työt ovat ja/tai mitä omia menoja on, ja merkkaan lähtöaikani sovellukseen.

Vierailija
12/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa firmaani pyöritän, joten teen sen verran kuin on tehtävää, ja lähden silloin kun lähdettää. Yleensä aloitan melko varhain, ja yleensä lopetan melko myöhään, mutta päivän aikana tulee tehtyä paljon muutakin. Joskus teen viikonlopulla ainakin toisen päivän jos on kiireitä, joskus puolestaan saatan pitää keskellä viikkoakin luppopäivän jos on siihen sopiva tilaisuus.

En ole koskaan tuijottanut kelloa, vaan tehnyt töitä sen mukaan miten on ollut tarvetta. En itse asiassa oikein ymmärrä sellaisia jotka tulevat ja lähtevät vain kellon mukaan (paitsi tietysti jos on joku kellokorttisysteemi tai muu vastaava ajanseuranta, niin se on eri juttu).

Vierailija
13/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukat tyoajat 08.00-16.30, valissa yksi kahvitauko 10.00-10.15 ja ruokatauko (omalla ajalla) 12.30-13.00.

Noudatan noita minuutintarkasti, ihan sama onko hommat tehty vai ei. (No, luuria en lyo korvaan jos olen puhelimessa, mutta muuten.) 

Olen ainoa, joka noita noudattaa minuutintarkasti. Useat kollegat tekee ylitoita ja kotoakin kasin, mina en. Meille ei nimittain makseta ylitoista palkkaa. 

Vierailija
14/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta mihin kellonaikaan olen missäkin, kunhan projektit valmistuu ajallaan ja budjetissa.

Eli jos tekee mieli jäädä kylille ryyppäämään, silloin jään.

Työnä isojen rakennusprojektien ylin johto.

Vierailija
15/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on työajanseuranta ja duunarihommaa, joten ei sitä oikein voi lähteä liian aikaisin. Työ on liikkuvaa ja pyrin palaamaan toimistolle niin, että ehdin selata ilmoitustaululta ajankohtaiset jutut ja pälyillä onko työvuorolistaan tullut muutoksia, ennen kuin työaika päättyy. Jos aikaa jää vielä yli, käyn vessassa työnantajan laskuun. 

Vierailija
16/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole työaikoja. Teen silloin kun huvittaa ja tarve vaatii. Ketään ei kiinnosta tulemiset ja lähtemiset. Saati läsnäolo.

Vierailija
17/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esimies on antanut luvan, että saa lähteä 15 min etuajassa mikäli kaikki on valmista. Ei katso hyvällä jos lähtee sitä aikaisemmin.

Vierailija
18/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aika moni otti lyhennyksiä joka päivä, mutta kas kummaa lyhennykset loppuivat sen jälkeen kun työpaikallemme tuli kellokortti. Kyllä niitä nyt kiukuttaa, kun joutuu olemaan töissä ihan työajan päättymiseen asti! :D

Vierailija
19/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukuva työaika, saldoon se menee. Toki saadaan itse merkata tunnit, joten vain omatunto on rajana. Projektien laskutus ja aikataulu on se mikä pomoa kiinnostaa.

Vierailija
20/35 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti 8-16, mutta lähden aikaisemmin jotta ehdin bussiin. Tosin tulen töihin aina etuajassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä