Feministeille kysymys
Kannatatteko pakollista asepalvelusta sekä miehille että naisille? Tasa-arvo ei nimittäin tarkoita pelkästään yhdenvertaisia palkkoja...
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi
Ilmoitin viestisi sopimattomaksi.
Yhdenvertaiset palkat tarkoittaisivat sitä, että naisten palkkoja tulisi alentaa. Nykyisin naisille maksetaan enemmän per toteutunut työtuntimäärä vuodessa kuin miehille.
Vierailija kirjoitti:
Hmm mitähän kirjoitit perusteluksi? Tämä oli lähinnä kysymys...
Ap
Itseasiassa kannatan vapaaehtoista (maksullista) asepalvelusta kummallekin sukupuolelle. Tuo pakkoarmeija on ihan muinaisreliikki, ei mitaan jarkea enaa v. 2020.
T: f3ministi
Voihan sitä kannattaa kaikkien sukupuoleten vapauttamista asepalveluksestakin
Vierailija kirjoitti:
Sitä minä juuri kannatan, mutta tasa-arvo keskusteluissa ei yleensä mainita armeijaa sanallakaan, siksi tein tämän aloituksen.
Ap
Kannatan vapaaehtoista palkka-armeijaa sukupuolesta riippumatta.
Kannatan ensisijaisesti palkka-armeijaa.
Toissijaisesti kannatan kummallekin sukupuolelle pakollista kansalaispalvelusta kaikille sukupuolille. kansalaispalveluksen voisi suorittaa halutessaan armeijassa.
Miksi muuten kuvittelet feministien vastustavan sukupuolten tasa-arvoa?
Kannatan joko pakollista kaikille tai sitten vaapaehtoista kaikille.
Nykyinen systeemi on ihan käsittämätön, kun ottaa huomioon että eletään vuotta 2020.
En kannata, mä olen kasvattanut kaksi poikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä minä juuri kannatan, mutta tasa-arvo keskusteluissa ei yleensä mainita armeijaa sanallakaan, siksi tein tämän aloituksen.
Ap
Esim. feministisen puolueen yksi kärkiagenda on asevelvollisuuden tasa-arvoistaminen.
Avaa silmäsi.
/10
Vierailija kirjoitti:
Toissijaisesti kannatan kummallekin sukupuolelle pakollista kansalaispalvelusta kaikille sukupuolille. kansalaispalveluksen voisi suorittaa halutessaan armeijassa.
En kuvittelekaan, mutta tämä asia usein unohdetaan kun sanotaan että naisten euro on 80 senttiä, tai jotain vastaavaa.
Ap
En ole koskaan kannattanut pakollista asepalvelusta kummallekaan sukupuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuvittelekaan, mutta tämä asia usein unohdetaan kun sanotaan että naisten euro on 80 senttiä, tai jotain vastaavaa.
Ap
Millä lailla unohdetaan? Tarkoitatko, että esim. naisvaltaisten alojen huonommista palkoista ei saisi puhua, kun kuitenkin miehet joutuvat armeijaan? Jos tuntisit feminismiä vähän paremmin, tietäisit että feministiset järjestöt ovat ottaneet ihan julkisesti kantaa myös miesten pakollista asevelvollisuutta vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä tasa-arvokeskusteluja olet seurannut? En nyt ihan viime aikoina muista Aseistakieltäyjäliitonkaan nostaneen näkyvästi esiin armeijaan liittyvää apätasa-arvoisuutta - tarkoittaako se sitä, että Aseistakieltäytyjäliitto ei vastusta miesten pakollista asevelvollisuutta?
Veikkaan, että aika monet tahot tyytyivät siihen, kun vaihtoehdoksi tuli siviilipalvelus, ja sen jälkeen kampanjointi on vähän kaikilla ollut laimeampaa. Toisaalta mitä olen tuttavamiesten elämää seurannut, niin ovat kyllä aika helposti saaneet armeijasta vapautuksenkin. Joten ehkä aika monet, etenkin aiemmin vallinneen tilanteen muistavat, olivat tyytyväisiä kun huomattavia parannuksia tuli tilanteeseen, eikä uusi innostus pakollisuuden lopulliseen poistamiseen ole vielä noussut.
Googlasin hakusanoilla armeija ja feminismi, ja sieltähän löytyi linkkikaupalla miesten pakollista asepalvelusta kritisoivia puheenvuoroja. Näyttäisivät olevan pääsääntöisesti feministinaisten kannanottoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMillä lailla unohdetaan? Tarkoitatko, että esim. naisvaltaisten alojen huonommista palkoista ei saisi puhua, kun kuitenkin miehet joutuvat armeijaan? Jos tuntisit feminismiä vähän paremmin, tietäisit että feministiset järjestöt ovat ottaneet ihan julkisesti kantaa myös miesten pakollista asevelvollisuutta vastaan.
Naisvaltaisten alojen? Kannatatko siis samaa palkkaa ihan kaikista duuneista?
Onhan tuo keskustelu kyllä menossa parempaan suuntaan. Katsotaan mitä naisvaltainen hallitus tekee asialle.
Ap