Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun puoliso käyttää valtaa ärsyttämällä tahallaan ja esittää päälle viatonta?

Vierailija
14.01.2020 |

Olen maailman rauhallisin ihminen, mutta nykyisen miehen ansiosta olen jatkuvasti pauhaava raivopää, joka on valmis tekemään jotain muutakin jos tuo . . . ei pian lopeta. Kaverini huomauttivat yhtäkkiä, että olenko vaihtanut ehkäisyä kun olen nykyisin niin kireä joka päivä, eikä minuun välttämättä saa mitään kontaktia kun olen niin omissa ajatuksissani koko ajan ja stressaantunut. Olen muutaman kuukauden tasapainoillut itsetuntoni ja -syytösteni kanssa, koska mieheni syyttää minua riidoistamme, mutta olen alkanut havahtua hänenkin rooliinsa tässä vähän aikaa sitten.

Tilanteet siis etenevät niin, että ensin sovitaan jotain, seuraavaksi alan panostaa aikaa, rahaa tms. ikinä tarvitseekaan ja huomaan että mies muuttaa suunnitelmia lennosta tai peruu kaiken hetken mielijohteesta. Hän saattaa puhua minut mukaan kaverinsa tupareihin, mutta laittaa viestiä tunti ennen lähtöä että lähteekin yksin, tai kyytiin ei mahdu eikä hän yritäkään tehdä asialle mitään. Tiedän, ensimmäisistä varoitusmerkeistä olisi pitänyt jo tajuta erota, mutta nyt mennään liian syvissä vesissä.

Kyseessä aikuinen mies, joka on keksinyt nyt vuoden mittaan mitä mielikuvituksekkaimpia tapoja ärsyttää, härnätä, vetää mattoa jalkojen alta, hakea hupia siitä, että suutun tai reagoin hänen tölväisyihinsä ja alituiseen temppuiluunsa. Jos olen viikonkin kuin viilipytty, niin hän vaikka sotkee punaviinillä mattoni, ja jos en edelleenkään reagoi, niin hän alkaa kavereilleen kertoilemaan noloja juttuja minusta ja naureskelemaan päälle. Kaikki reaktiot, reagoimattomuudet ja takaisin laittamiset laitetaan omaan tiliini, eli jos en reagoi olen kylmä ja kamala ihminen, mutta kaikki viha on suorastaan kiellettyä ja demonisoitua. Lisäksi huomasin ylisuorittavani elämääni, koska mieheni antaa minulle koko ajan negatiivista palautetta aivan kaikesta. Juurikin viikkasin omaa vaatekaappiani, ennen kuin älysin ettei sillä ole mitään väliä, että kelpaako se hänelle vai ei. Kerran nimittäin kuulin kun hän jutteli sisarensa kanssa, miten sotkuinen ihminen olen, miten hän joutuu käymään vaatekaapillani jatkuvasti etsimässä jotain eikä millään meinaa kestää sitäkään kaaosta mikä siellä on. Ainoa vain, että sitä vaatekaappia ei saa pidettyä siistinä millään, koska ne hyllyt ei ole tarkoitettu vaatteiden viikkaamiseen.

Esimerkkejä aivan oudoista tilanteista riittäisi vaikka kuinka, mutta miten säilyttää maltti tuon kanssa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei eli siis: Miksi miehen pitää saada sinut reagoimaan johonkin jotenkin? Olet varmaan kysynyt. Mitä on vastannut?

Vierailija
2/30 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiedän, ensimmäisistä varoitusmerkeistä olisi pitänyt jo tajuta erota, mutta nyt mennään liian syvissä vesissä."

Ei, ei mennä. Tuo ei ole mikään parisuhde. Eroa. Mieshän on aivan sekaisin päästään, miksi ihmeessä kukaan haluaisi olla tuollaisen keskenkasvuisen kiusaajan kanssa?

Parisuhteen on tarkoitus tuoda elämään lisäarvoa, ei tehdä siitä rasittavaa helvettiä. Ihan oikeasti, JSSAP.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mieshän on täysi kuspää. Missä sun itsekunnioitus on? Eroa.

Vierailija
4/30 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä mä taas luin?!? Kuka on niin kynnysmatto että sietää tuollaista käytöstä yhtään keneltäkään???

Vierailija
5/30 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli hyvin sanottu, kun ap sanoi, että nyt mennään jo liian syvissä vesissä, niin joku vastasi, että ei mennä. Eli jostain syystä ap kuvittelee, että tuollainen luokaton kohtelu kertoisi jotenkin syväluotaavasta suhteesta. Mutta ei se niin ole. Kiusaaminen ja toisen vahingoittaminen ovat ilkeyttä - ei välittämistä eikä hyvää kohtelua. 

Vierailija
6/30 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä itsekään, miksi olen jäänyt hänen kanssaan. Hän osaa esittää todella surkeaa ja päähänpotkittua, ja alan vasta nyt ymmärtämään, missä kuljetaan. Hän pitää nyt kolmatta päivää mykkäkoulua kun erehdyin kritisoimaan eli sanomaan suoraan, että lattioilleni ei tarvitse heitellä räkää. Tämä kuullostaa niin absurdilta, kun kirjoitan tämän tähän, ja olin ekat kaksi päivää aivan rikki, mutta nyt iskee jo kiukku tuohon pelleilyyn! Miehen lähipiirille yritin puhua, mutta he pitävät minua alkoholisoituneena idioottina, joka valittaa kaikesta. Ap 

Vierailija
7/30 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa, tyo ei tuu koskaan loppumaan. Miksi sen edes pitäisi kaivaa sun vaatekaappia? 

Vierailija
8/30 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko yhdessä?

Vierailija
9/30 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vtun syvissä vesissä? Ääliön kanssa oot, heitä hlvettiin mokoma.

Vierailija
10/30 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä itsekään, miksi olen jäänyt hänen kanssaan. Hän osaa esittää todella surkeaa ja päähänpotkittua, ja alan vasta nyt ymmärtämään, missä kuljetaan. Hän pitää nyt kolmatta päivää mykkäkoulua kun erehdyin kritisoimaan eli sanomaan suoraan, että lattioilleni ei tarvitse heitellä räkää. Tämä kuullostaa niin absurdilta, kun kirjoitan tämän tähän, ja olin ekat kaksi päivää aivan rikki, mutta nyt iskee jo kiukku tuohon pelleilyyn! Miehen lähipiirille yritin puhua, mutta he pitävät minua alkoholisoituneena idioottina, joka valittaa kaikesta. Ap 

Hei! Minä tunnen tuollaisen!! Esittää surkeaa, käyttäytyy ääliömäisesti ja tunteettomasti, pitää mykkäkouluja ja lähipiiri tukee tuota perseilyä, oikein kannustaa siihen.

En tiedä mikä tuollainen moukka on, mutta sivistymätöntä sakkia ovat koko suku ainakin.

Vierailija
11/30 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollain on diagnoosi tälle, niin minuakin kiinnostaa.

10

Vierailija
12/30 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaslightingiä. Sun hätyyttäminen ja hämmennys on sille pelkkää hauskanpitoa. Narsistisesti häiriintyneen tavoite on saada toinen voimaan huonosti, jopa sairastumaan tai tekemään i✝sarin.

Reppanaa esittämällä saa koukutettua sua. Mutta nyt voit sanoa sille, että koirailmeet ei enää tehoa, opettele uusia.

Kun yrität lopettaa suhdetta, hän muuttuu oikein ihanaksi niin että olet aivan pyörällä päästäsi. Se on kuitenkin vain strategia jolla hän yrittää saada sinut pahemmin ansaan. Mitä pidempään viivyttelet sitä vaikeampaa ero on. Päätät että nyt riittää.

Katso Naisten linjan nettisivuja. Lue narsismista. Tärkeää on huomata ettet tarvi hänen lupaansa, kun salaa etsit kämpän ja kun muutat, et kerro osoitettasi. Etkä vastaile enää ikinä mitään. Mies ei tule ikinä muuttumaan. Sinun on suojeltava itseäsi.

Vierailija
13/30 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on henkistä väkivaltaa. Tilanteesta riippuen,muuta itse pois tai hanki häätö. Tavarat ulos,

Kynnysmatoksi älä ala. Ei tuo ole rakkautta,etkä sinäkään rakasta. Ei tommosta tarvii sietää!

JA mitä siitä mitä muut ajattelee!

Vierailija
14/30 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit käyttää valtaa eroamalla.

Kuulostaa kuitenkin niin suurelta asialta että en jaksaisi itse tuollaista kiusaamista katsella missään ihmissuhteessani.

Vierailija
15/30 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ette asu yhdessä, kun puhut, että sotkee sinun luonasi. Mikä tuossa on ongelma ? Sen kun sanot soronoo ja se on siinä ? Tuskin olet kuitenkaan kettingillä kahlehdittuna. Muuta syytä en keksi, mikset vaan lopeta tuollaista suhteen irvikuvaa.

Vierailija
16/30 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlaisen ihmisen kanssa ja teen kaikkeni tällä hetkellä että pääsisin omilleni. Voimia aloittajalle!

Vierailija
17/30 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei! Minä tunnen tuollaisen!! Esittää surkeaa, käyttäytyy ääliömäisesti ja tunteettomasti, pitää mykkäkouluja ja lähipiiri tukee tuota perseilyä, oikein kannustaa siihen.

En tiedä mikä tuollainen moukka on, mutta sivistymätöntä sakkia ovat koko suku ainakin.

Niin on tälläkin tapauksella koko suku puolellaan! Hän onnistui sotkemaan jo siskonsa omiin sotiinsa mukaan, ja arvaa miten tämäkin keissi päättyi. Hän itse oli mennyt siskonsa luo käymään, ja alkanut siellä avautua kun akka on hankala ja käyttää kaikki rahat, niin siskonsa oli saanut tulta alleen ja alkanut oikein lietsoa sitä vihaa. Lopputuloksena oli oveni takana pelti kiinni riehuva mies, joka hoki kaikkea mitä sisko oli puhunut. Ilmoitin, etten tule samaan joulupöytään tai mihinkään tapahtumiin niin kauan kun kumpikaan ei pyydä anteeksi, ja eiks mies alkanut puhumaan miten sen sisko ei ainakaan alennu - ja siis syytteli aivan pokkana minua koko itse järjestämästään draamasta. Kun hänen perheensä luona oli kyselty missä olen, niin mies on sanonut aina että olen krapulassa. Mikä loukkaus. Viime viikolla mies ilmoitti iloisena, miten oli kysynyt siskonsa mieheltä ja sanonut, että hän vähän siloitti tietä ja on vain minusta enää kiinni että he antavat anteeksi..? 

Toisekseen hän onnistuneesti on saanut puhuttua niin, että olen se suurin syyllinen melkein kaikkeen. En voi käsittää, miten kolmikymppinen mies voi olla näin lapsellinen. 

Vierailija
18/30 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, lähti viesti liian aikaisin, mutta minkä ikäinen sinun tuttusi on ja seurusteleeko hän? Minusta tuntuu koko ajan kuin koulukiusatusta, joka ei pääse pois asemastaan millään vaikka kuinka yrittäisi. 

Vierailija
19/30 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vmp

Vierailija
20/30 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse ja kovaa. Ei tule muuttumaan.