Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi päivystyksessä tai sairaalassa ylipäätään laitetaan AINA tippaan? Selittäkää nyt joku

Vierailija
14.01.2020 |

Se on ihan sama onko siellä migreenin, murtuneen jalan, sairaskohtauksen, tulehtuneen silmän vai minkä takia.
Tuli vaan mieleen kun jouduin eilen sairaalaan ja taas ne tunki sen tipan kiinni ilman mitään syytä. Mikä hyöty?
Ärsyttää kun ei pääse liikkumaan normaalisti esim. vessaan.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kautta on helppoa ja nopeaa työntää lääkitys? Ei tarvi jokaiselle annokselle etsiä suonta ja tökkiä potilasta neulalla?

Vierailija
2/42 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin nyt sentään tulehtuneen sillmän vuoksi. Mutta joskus suoni pidetään auki, jotta tarvittaessa saadaan nopeasti lääkitys päälle. Esim. kipulääkitys. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne muistaa sinut jo ja tietää, että sulle kannattaa pistää. Joko tuon mainitun suonijutun takia, tai ehkä kun olet niin levoton.

Minulle on pantu tasan kerran ja olin silloin nukutusta vaativassa leikkauksessa. Muulloin ei koskaan, ja onhan noita kertoja muutama tähän ikään mennessä kertynyt.

Vierailija
4/42 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua vaan oo laitettu. Ei edes sillon olisi laitettu ku kuivumisen vuoksi menin päivystykseen..koska sulla vaan noro.

Mutta yksi syy tuo minkä 1. laitto. Ja nesteytys jos huonosti syönyt/ei saa syödä esim. mahdollisen nukutuksen takia

Vierailija
5/42 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kokenut saman. 95% kerroista tippaan, vaikken ole kuivunut enkä minkään lääkityksen tarpeessa. Älytöntä.

Vierailija
6/42 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua vaan oo laitettu. Ei edes sillon olisi laitettu ku kuivumisen vuoksi menin päivystykseen..koska sulla vaan noro.

Mutta yksi syy tuo minkä 1. laitto. Ja nesteytys jos huonosti syönyt/ei saa syödä esim. mahdollisen nukutuksen takia

Mulle laitettiin tippa noron vuoksi, koska olin niin kuiva että leposyke oli yli sata ja lääkkeet ei pysynyt sisällä. 

Vierailija
7/42 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just siksi, ettet ravaisi tupakilla koko ajan.

Vierailija
8/42 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne muistaa sinut jo ja tietää, että sulle kannattaa pistää. Joko tuon mainitun suonijutun takia, tai ehkä kun olet niin levoton.

Minulle on pantu tasan kerran ja olin silloin nukutusta vaativassa leikkauksessa. Muulloin ei koskaan, ja onhan noita kertoja muutama tähän ikään mennessä kertynyt.

Minkä takia joku random-lääkäri sairaalassa muistaisi mut? 😂 Olen levoton? No sinähän sen tiedät kun et tunne minua. Laitetaanko myös esim. puheliaat ihmiset tippaan? Mieletön logiikka.

Ap

Vierailija
9/42 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä välissä sanoin polttavani?

Ap

Vierailija
10/42 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ihan vain juuri sinä. Ei minua ole koskaan laitettu päivystyksessä tippaan ja aika monen asian takia olen siellä ollut.

Vierailija
11/42 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Luin rivienvälistä. Koska ei se tippa vessakäyntejä sen ihmeemmin vaikeuta, mutta kun pitäis takkia laitta ja kulkea ulko-ovista ja pihalla sen tippatelineen kanssa, niin siinä on jo haastetta.

Vierailija
12/42 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tosikko.

Eri

Vierailija
13/42 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä laiteta.

Vierailija
14/42 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysy!

En tajua ettei ihmiset saa suutaan auki.

Vierailija
15/42 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kyllä oo laitettu tippaan ikinä turhaan eikä muutenkaan mitenkään automaattisesti.

Vierailija
16/42 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kautta on helppoa ja nopeaa työntää lääkitys? Ei tarvi jokaiselle annokselle etsiä suonta ja tökkiä potilasta neulalla?

Ja se tippa on siinä kuulemma sen vuoksi, että pysyy suoni tai siis se neula auki.

Joku aika sitten olin päivystyksessä tutkimuksissa kovien ylävatsakipujen vuoksi. Useampaan otteeseen. Joka kerralla ekana tippa käteen ja sitten sydänfilmi. Kun kysyin että miksi. Niin sanoivat, että sydänfilmi otetaan rintakipuisrlta aina. Vaikka ihminen, kuten minä, olisi sitä mieltä, että sydämessä ei ole vikaa. Neula siksi, että saadaan äkkiä lääkettä, jos tilanne pahenee. Ja tippa siksi, että neula ei hyydy umpeen.

Uskoin perustelut. Ja nää tapahtu parjatussa terveyskeskuksessa, ambulanssissa ja keskussairaalassa. Hyvää hoitoa sain ja tutkimuksiin pääsin nopsaan, vaikka olen eläkkeellä.

Vierailija
17/42 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kyllä ilman syytä ketään tippaan laita. Ihme valittamista taas. Älä mene sinne sairaalaan jos niin haittaa.

En ole hoitsu/lääkäri, vaan ihan itsekin potilas. Ja kumma kyllä en oo tipassa vaikka kanyyli kädessä onkin. Kanyyli on lääkkeiden takia, joita annetaan suonensisäisesti 3 kertaa päivässä.

Pitääkö kaikesta valittaa. Kysy niiltä hoitajilta miksi laittavat sut tippaan. Kyllä niillä aika hyvä syy taitaa olla, vai huvikseenko sä siellä sairaalassa käyt?

Vierailija
18/42 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kyllä ilman syytä ketään tippaan laita. Ihme valittamista taas. Älä mene sinne sairaalaan jos niin haittaa.

En ole hoitsu/lääkäri, vaan ihan itsekin potilas. Ja kumma kyllä en oo tipassa vaikka kanyyli kädessä onkin. Kanyyli on lääkkeiden takia, joita annetaan suonensisäisesti 3 kertaa päivässä.

Pitääkö kaikesta valittaa. Kysy niiltä hoitajilta miksi laittavat sut tippaan. Kyllä niillä aika hyvä syy taitaa olla, vai huvikseenko sä siellä sairaalassa käyt?

Esitin kysymyksen niin se on valittamista? Lisäksi ilmeisesti poltan itseltänikin salaa ja olen levoton. Tää palsta

Sori nyt kaikille kun ihmettelin asiaa. Tunnen muitakin ihmisiä joilla sama kokemus.

Ap

Vierailija
19/42 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn sairaalassa viikottain. Koskaan ei laiteta tippaan. Päivystyksessäkin olen käynyt kymmeniä kertoja. Vain kerran laitettiin tippa.

Vierailija
20/42 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut tipassa ihan turhan takia. Ei mitään järjellistä syytä sille, mutta hoitsun mukaan "se on tapana varmuuden vuoksi". Niin varmistetaan mitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi