Katselen Facebookissa ryhmää, silloin lapsuudessa 70-luvulla t. Ammattivalittaja
Siellä on lapset jo silloin päässeet ulkomaille. Mun ainoat matkani olivat linja-autolla 20km päähän lähikaupunkiin. Tuntuu, ettei kenelläkään muulla ole ollut niin köyhää lapsuutta kuin minulla.
Kommentit (14)
Voi kyynel.
Saitko kuitenkin ruokaa ja vaatetta ja sulla oli oma sänky?
Sun ongelmasi on, ettet osaa olla läsnä nykyhetkessä. Joko masistelet menneitä tai ahdistuneena mietit tulevaisuutta.
Joo. Ei varmaan ole ollut, eikä edes yhtä ankeaa aikuisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel.
Saitko kuitenkin ruokaa ja vaatetta ja sulla oli oma sänky?
Vaatteet tuli kirppikseltä tai avustuksena. Ruoka oli milloin mitäkin. Sänky oli huoneen ja keittiön talossamme. Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo. Ei varmaan ole ollut, eikä edes yhtä ankeaa aikuisuutta.
Minusta mulla on ollut erikoinen aikuisuus, ei ankea. Ap
No niin, nyt voit olla tyytyväinen, että pojallasi on olleet paremmat kotiolot.
Vierailija kirjoitti:
No niin, nyt voit olla tyytyväinen, että pojallasi on olleet paremmat kotiolot.
Niin. Ap
Mä kävin 70-luvulla varmaan ulkomailla sen verran, että haettiin voita ja hilloa jne. Haaparannasta (asuttiin Oulussa). Ekan kerran taisin päästä oikeasti "ulkomaanmatkalle" 80-luvun alkupuolella, silloin menin kesälomalla mummon kanssa mummon siskon luo Tukholmaan. Että kyynel vaan...
Minä olin lapsi 80-luvulla. Ei mekään ikinä reissattu missään. Linja-autolla mentiin kaupunkiin asioille äitin kanssa, siinä se.
Haluatko sääliä, vai aikakoneen, vai perustelut nykyiselle valittamiselle, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Minä olin lapsi 80-luvulla. Ei mekään ikinä reissattu missään. Linja-autolla mentiin kaupunkiin asioille äitin kanssa, siinä se.
Me liikuttiin paljon polkupyörillä, ei meillä muita kulkupeliä ollutkaan. Se oli ihan mukavaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Haluatko sääliä, vai aikakoneen, vai perustelut nykyiselle valittamiselle, vai mitä?
Kunhan kerron, millainen lapsuuteni oli. Ap
Mä en ole koskaan käynyt ulkomailla. Kotimaanreissuja tehtiin sillointällöin, kun olin lapsi. Eikä kyllä koskaan ole ulkomaanreissut kiinnostaneetkaan.