Ihmettelen miksei ihmiset tervehdi
Olen siivoojana eräässä kohteessa missä paljon henkilöstöä ja joukossa on paljon ihmisiä jotka pitävät minua kuin ilmaa. Joskus ei edes vastata tervehdykseen. Jotkut katsovat johonkin lattian rajalle vain tai heilauttavat hiuksia toiseen suuntaan. Tulee kyllä aika ylpeä ja tympeä kuva ihmisestä. Kertooko se että pitävät itseään jotenkin parempina ihmisinä?
Kommentit (30)
Jaa minä kyllä tervehdin rappusiivoojaa naisystävällänikin käydessä vaikka en siinä talossa asukaan. Kuuluu minun mielestäni ihan perus käytöstapoihin.
Vierailija kirjoitti:
Tervehtiminen kuuluu hyviin tapoihin. Ajatusmalli ei tuntematonta tarvitse tervehtiä kertoo muutekin töykeästä asenteesta. Senkin asenteet, että "ei ole parempaan päässyt", voi heittää romukoppaan. Jokainen normaaliälyinen tietää, että kassoilla ja siivoamassa on paljon jopa yliopisto-opiskeljoita. Itse nyt tiedän ainakin kolme siivoojaa, joiden varsinainen päähomma on opiskella yliopistossa. Kaksi näistä on jo graduvaiheessa.
Olen niin miälettömän kiireinen supertärkeiden ajatusteni kanssa etten mitenkään ehdi huomioimaan ketään kanssaihmisiä, joista en hyödy. Sitä paitsi, jos tervehdin, niin se tervehditty luuseri takertuu minuun, menestyjään, ja se näyttää pahalta cv:ssä.
Ei meillä porukka tervehdi omiakaan. Ja ollaan aika pieni firma, 60 henkeä, joista päivittäin näkee noin 20-30. Jotkut vaan kävelee ohi eikä sano mitään.
Paivan vitsi, annetaan Meghanille kaytosneuvoja mutta itse ei osata edes paivaa sanoa, metsalaiset.
Mä tervehdin yhtä nuorta naista meidän rapussa ja sen ilme oli kuin James Potkukelkalla kun se tuijotti mua kuin vähämielinen. Jotkut ihmiset vain on sellasia, kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla ottaa . N46
Vierailija kirjoitti:
Paivan vitsi, annetaan Meghanille kaytosneuvoja mutta itse ei osata edes paivaa sanoa, metsalaiset.
Ylpeillään sillä ketä jätetään tervehtimättä.
Meistä ihmisistä nyt yksinkertaisesti vain jotkut ovat moukkia ja siinä missä jättävät sinut tervehtimättä he myös saapastelevat muuallakin yhtä moukkamaisesti. Tietysti ovat sitten ne toivottoman ujot ja arat, jotka hilaavat itsensä seinässä kiinni eteenpäin.
Millään asemalla saati tittelillä ei ole sen asian kanssa mitään tekemistä.
JOkainen, joka on syntynyt ja asunut tiheästi asutuilla seuduilla ja joissa on pakko törmätä ihmisiin, ymmärtää, että ainoa keino pärjätä on ns rauhaa ilmaiseva asenne toisia kohtaan. Tervehtiminen on juuri sitä ja jollaista näkee jo jonkun verran Suomessakin kuin reissatessa maailmalla.
Tervehtiminen ja yleensä toisen huomioiminen poikii yleensä aina jotakin hyvää.
Tervehtiminen työpaikalla, kadulla tai muualla on jännä juttu. Tuttuja terhvehditään, mutta tietyissä tilanteissa myös tuntemattomia. Töissä aamupäivällä monesti tervehditään, muttei lounaan jälkeen vaikka jonkun näkisikin ensimmäisen kerran sinä päivänä ellei kyseessä ole tuttu.
Tervehtiminen kuuluu hyviin tapoihin. Ajatusmalli ei tuntematonta tarvitse tervehtiä kertoo muutekin töykeästä asenteesta. Senkin asenteet, että "ei ole parempaan päässyt", voi heittää romukoppaan. Jokainen normaaliälyinen tietää, että kassoilla ja siivoamassa on paljon jopa yliopisto-opiskeljoita. Itse nyt tiedän ainakin kolme siivoojaa, joiden varsinainen päähomma on opiskella yliopistossa. Kaksi näistä on jo graduvaiheessa.