Ihmettelen miksei ihmiset tervehdi
Olen siivoojana eräässä kohteessa missä paljon henkilöstöä ja joukossa on paljon ihmisiä jotka pitävät minua kuin ilmaa. Joskus ei edes vastata tervehdykseen. Jotkut katsovat johonkin lattian rajalle vain tai heilauttavat hiuksia toiseen suuntaan. Tulee kyllä aika ylpeä ja tympeä kuva ihmisestä. Kertooko se että pitävät itseään jotenkin parempina ihmisinä?
Kommentit (30)
Miksi jtn tuntematonta siivoojaa pitäisi tervehtää?
Se on kato nykyään sitä, kun ei voi/saa olla kiltti. Nykymaailmassa se on niin, että jos olet kiltti, hyväkäytöksinen ja muut huomioon ottava, olet heikko. Itsekäs kusipäisyys on päivän sana. Tietenkään et oikeasti ole heikko, mutta kusipäiset itseään parempana pitävät ihmiset ovat nykyään niin kovin heikkoitsetuntoisia, että he kuvittelevat olevansa sinun yläpuolella kun ovat vastamaatta tervehdykseesi. Sinun, jonka ammattia he pitävät alempiarvoisena. Kokevat, ettei heidän tarvitse. Luulevat olevansa cool. Niin noloa, niiiiiin noloa! Ennen sentään isotkin pomot tervehtivät käytävillä, ennen oli sentään ymmärrys ja respect kaikkia kohtaan. Nykyään homman nimi on, että kiitosta et kuule etkä tervehdystä ansaitse, mutta valitusta kyllä saat heti joku asia ei näitä "parempia" miellytä. Niin fucked up että kuollahan tästä joutais!
No sähän voit tehdä siitä kohtauksen työpaikallasi. Heitäydyt lattialle itkupotkuraivareihin "Miks kukaan ei huomioi mua ja tervehdi AAAAARGGGH%¤!"¤!#¤!!#¤&¤#!#!¤&#¤!¤&¤"
Vierailija kirjoitti:
Se on kato nykyään sitä, kun ei voi/saa olla kiltti. Nykymaailmassa se on niin, että jos olet kiltti, hyväkäytöksinen ja muut huomioon ottava, olet heikko. Itsekäs kusipäisyys on päivän sana. Tietenkään et oikeasti ole heikko, mutta kusipäiset itseään parempana pitävät ihmiset ovat nykyään niin kovin heikkoitsetuntoisia, että he kuvittelevat olevansa sinun yläpuolella kun ovat vastamaatta tervehdykseesi. Sinun, jonka ammattia he pitävät alempiarvoisena. Kokevat, ettei heidän tarvitse. Luulevat olevansa cool. Niin noloa, niiiiiin noloa! Ennen sentään isotkin pomot tervehtivät käytävillä, ennen oli sentään ymmärrys ja respect kaikkia kohtaan. Nykyään homman nimi on, että kiitosta et kuule etkä tervehdystä ansaitse, mutta valitusta kyllä saat heti joku asia ei näitä "parempia" miellytä. Niin fucked up että kuollahan tästä joutais!
Bla-bla-bla! Hahahahah!
Tampereella mun yläkerran naapurit ei moikkaa vaan painelee vaan mykkinä ohi. En tajua mutta pidän heitä sitten ihan jun tt eina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bla-bla-bla! Hahahahah!
Haha, heti löyty joku jonka nilkkaan napsahti!
En kanssa ymmärrä miksi pitäisi tuntematonta siivoojaa tervehtiä. Siellä varmaan on tarkoitus tehdä töitä ja seurustella sen oman kollegajoukon ja sidosryhmien kanssa.
Joku tässä vielä meinasi, että kiitelläkin pitäisi. Kuljetteko itse kiitellen niitä toimistoväkeä, että tekevät töitänsä. Toki on ihan paljon ihan luonnollisia tilanteita, joissa tulee kiitettyä siivoojaakin varmaan. Ainakin minua on joskus kiitelty, kun on sellainen kontakti tilanne ollut., täytyyhän siinä jotain sanoa.
Mä tervehdin meidän taloyhtiössä asuvaa vanhaa miestä bussipysäkillä. Ei vastausta. Jatkoin aina sitkeästi tervehtimistä, kun nähtiin. Lopulta mies sanoi huomenta ja nykyään jutellaan niitä näitä aina, kun nähdään.
Olisiko suomeksi sanottuna kusi noussut päähän näille jotka eivät tervehdi? Ainakin tässä ketjussa monella on.
Suomessa ei saa tapaopetusta kotona eika koulussa. USAssa tuollaiset tervehtimattomat tyontekijat eivat kauan olisi firman palveluksessa.
Taalla sanotaan hyvat huomenet ja hyvastit kaikille joka paiva. Ei se siivooja sen alhaisempi tai tarpeettomampi ole kuin te muutkaan. Kylla alkaisitte hanta kaivata jos ei viikkoon kavisi tyossaan.
Vierailija kirjoitti:
0/5
Onnellista päivää Sinulle!
Ketä kiinnostaa sinun arvosana?
Vierailija kirjoitti:
Tervehtiminen ei ole pakollista
Mutta se myös kertoo ihmisestä aika paljon, tervehtiikö ihmisiä vai ei.
Itse tervehdin ( keittiön emäntä) kaikkia , joihin törmään, mutta omalla työpaikallani on mmyös niitä, jotka eivät tervehdi. Siitä huolimatta sitkeästi huudahdan "huomenet" n'äille idiooteille - ja ihan tahallani. Kai ne joskus oppivat olemaan kohteliaita.
Miksi tervehtisin tuntematonta? Enhän mä muuta tekiskään kun moikkailisin jatkuvasti jos jokaista tuntematonta pitäisi tervehtiä. Haloo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Onnellista päivää Sinulle!Ketä kiinnostaa sinun arvosana?
Porvoo on upea kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Onnellista päivää Sinulle!Ketä kiinnostaa sinun arvosana?
Porvoo on upea kaupunki.
Sinulla ei todellakaan ole mitään sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tervehtisin tuntematonta? Enhän mä muuta tekiskään kun moikkailisin jatkuvasti jos jokaista tuntematonta pitäisi tervehtiä. Haloo!
Pystyykö noin lapsellisella päättelykyvyllä tekemään mitään töitä?
En tiedä mistä tuo, ettei tervehdi kertoo. Tuskin on yhtä syytä. Itse yritän huomata tervehiä kaikkia. Myönnän toki välillä kulkevani omissa ajatuksissani niin, etä on ihme, että olen vielä hengissä. - Olen huomannu myös, eä moni pieni seikka tai asia, kuten juuri tervehiminen, joskus muutama kaunis sana, kiitäminen eivät vaadi paljoa mutta niillä on hämmästyttävä vaikutus, hyvässä silloin kun niitä käytää ja voi huomata muiden niitä käyttävän. - Huono silloin, kun kukaan ei niitä käytä, saati että itse jaksaisi ylläpitää niiden käyttöä.