Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun tekee kovaa työtä aamusta iltaan opintojen takia, eikä se näy arvostelussa... Surettaa.

Vierailija
13.01.2020 |

Mietin, että onko minusta edes tälle alalle. Tein hirveästi töitä koko syksyn ja arvosanat olivat alhaisia. Masentaa ja ahdistaa. Onko kukaan menestynyt ihminen saanut yliopistossa aikoinaan huonoja arvosanoja? Kuulisin mielelläni jotain kannustava tarinoita tai jotain kannustavaa.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta.

Vierailija
2/59 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö sitten aiot lannistua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko jollain jotakin kannustavaa palautetta?

Vierailija
4/59 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko millaista palautetta tullut? Voisin ymmärtää tällaisen vaan jos on aina vastannut esseissä tehtävänannon ohi tms. Ymmärrätköhän lukemasi kuinka hyvin?

Vierailija
5/59 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvosanat ovat olleet lähinnä 2 tai 3. Minulla on hyvä kirjallinen taito. Sen sijaan minulla on epätasainen kykyprofiili (asperger). Olen erityislahjakas tietyissä asioissa, mutta jostain syystä se ei ole näkynyt tuloksissani. Olen ihan sekaisin kaiken kanssa. Epäilen kykyjäni.

Vierailija
6/59 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että pääsin aikoinaan viimeisten joukossa opiskelemaan haluamaani alaa. Olin siis jo lähtökohtaisesti joko laiskempi, tyhmempi tai molempia verrattuna opiskelukavereihini. Enkä heille oikein pärjännytkään.

Neljännesvuosisadan työuran jälkeen olen mennyt monesta urakehityksessä ja palkassa ohi. Minun lahjani sopivat kai paremmin työn kuin opintojen pariin.

Vierailija
7/59 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa minä etenin suoltamalla ihan diipadaapaa omasta mielestäni. Ehkä se oli sitten se kyky yhdistellä asioita ja kokonaisuuksia uudella tavalla, mikä iski proffiin.

Ei kannata pingottaa. Ottaa vaan tietoisesti uusia näkökulmia. Kyllä se siitä.

Vierailija
8/59 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan yrität kapasiteettisi yli menevää alaa.

Vierailija
9/59 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan yrität kapasiteettisi yli menevää alaa.

arvosanoilla 2 ja 3? En nyt sanoisi. 

Mulla meni ainakin opetteluun ensimmäinen opiskeluvuosi. 

Vierailija
10/59 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet päässyt sisään, etkä sen jälkeen ole saanut jotain aivovammaa, pystyt kyllä opiskeluun. Kykysi riittävätkyllä.

Mutta jos saat kakkosia, se tarkoittaa, että et ole ihan tajunnut, mitä opinnoissasi tavoitellaan. Näet vaivaa mennäksesi väärään suuntaan. Lue uudelleen opetussuunnitelman oppimistavoitteet. Katsele ympärillesi ja mieti, mitä ne tekevät, jotka saavat parempia numeroita. Sitten sovella samaa itseesi.

Vierailija
11/59 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presidentin lukiopaperi oli muistaakseni huono.

Vierailija
12/59 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa 3 on hyvä arvosana, ainakin meidän alalla. Sulla on Asperger, ajatuksesi ehkä kiertävät vain hieman eri reittejä kuin arvostelijoilla? Mielestäni ei ole mitään syytä huoleen tämän perusteella, paitsi ehkä se, oletko uupumassa työtaakan alla.

Työelämässä vaadittavat taidot ovat erilaisia kuin opiskeluissa ja erilaisia keskenään eri työpaikoissa myös, sinun pitää vain löytää sinulle sopiva työpaikka.

Vierailija
13/59 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Presidentin lukiopaperi oli muistaakseni huono.

Ennenwanhaan vaatimustaso oli huomattavasti korkeampi ja nippelitiedon muistamiseen keskittyvä.

Vierailija
14/59 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset nyt vaan on tyhmempiä. Toiset jännittää koetilanteessa. Etkö ymmärrä millaisia vastauksia tenteissä haetaan vai ymmärrätkö kysymykset väärin? Voi olla monia syitä siihen, että suoritukset on alakanttiin. Positiivistahan asiassa on se, että pääset tenteistä läpi. Onhan näitä hylsyttäjiäkin. Opiskelujen alkuvaiheessa opinnot yleensä on sellaista perusdiipadaapaa ja tulevan pohjustusta ja muuttuvat kiinostavammaksi kun omaan alaan päästään myöhemmin todella käsiksi.

Vierailija
15/59 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kuule Suomessa työnteko eikä opiskelu. Työpanoksesi annetaan lahjaksi kelle vaan, kuka keksii tulla siipeilemään. Sinua saa myös syrjiä, kun sanan eteen laitetaan positiivinen ja se kohdistuu muihin.

Kilvoittele siitä, miten parhaiten hyödynnät muita. Se on päivän sana.

Vierailija
16/59 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko millaista palautetta tullut? Voisin ymmärtää tällaisen vaan jos on aina vastannut esseissä tehtävänannon ohi tms. Ymmärrätköhän lukemasi kuinka hyvin?

Tätä tulin myös kommentoimaan.

Ymmärrätkö mikä on tärkeintä aihealueessa ja keskityt siihen?

Koulutus on niin nopeatempoista että lillukan varret kannattaa dropata.

Vierailija
17/59 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistossa 3 on hyvä arvosana, ainakin meidän alalla. Sulla on Asperger, ajatuksesi ehkä kiertävät vain hieman eri reittejä kuin arvostelijoilla? Mielestäni ei ole mitään syytä huoleen tämän perusteella, paitsi ehkä se, oletko uupumassa työtaakan alla.

Työelämässä vaadittavat taidot ovat erilaisia kuin opiskeluissa ja erilaisia keskenään eri työpaikoissa myös, sinun pitää vain löytää sinulle sopiva työpaikka.

Totta näköjään nykyään 3= hyvä ja 2 tyydyttävä. Itse olen opiskellut suunnilleen kivikaudella ja arvostelu oli 1-3.

Sanoisin, ettei kannata niin kauheasti niihin arvosanoihin sinänsä kiinnittää huomiota , pääasia on että opiskeluala kiinnostaa ja pääset tenteistä läpi. Toki voisit miettiä voisitko jotenkin parantaa opiskelutekniikkaasi ja sitä, miten kirjoitetaan hyvä vastaus tentissä. Muista myös riittävä rentous ja lepo, ettet polta itseäsi loppuun. Ole armollinen itsellesi ja laske vähän vaatimustasoasi.

Vierailija
18/59 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksytyt arvosanat tarkoittavat että osaat riittävästi.

Se riitti aikoinaan minulle.

Työelämässä pärjäsin erittäin hyvin.

Kiitettävät arvosanat ovat hienoja mutta ei niitä töissä kysellä.

Täydellisyyden tavoittelu on jopa haitallista.

Vierailija
19/59 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vika on siinä että yliyrittää ja sitten sählää

Vierailija
20/59 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin viime keväänä pitkästä matikasta laudaturin ja pääsinkin opiskelemaan teknillistä alaa yliopistoon. Esimerkiksi edellisestä matikan tentistä sain ykkösen, vaikka tein sen eteen hommia ihan hulluna. Kun katsoin tentin arvosanajakaumaa, kaikkein eniten siellä oli juurikin nollia, ykkösiä ja kakkosia. Oletko katsonut noita arvosanajakaumia ja sitä, että saako muutkin samantasoisia arvosanoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi