Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dubai

Lomalintu77
13.01.2020 |

Hei!
Mietimme miehen kanssa jos ottaisimme äkkilähdön Dubaihin, lämmintä, kaunista, lähellä, hyvän hintainen paketti ja kaikki tuntuu olevan aika täydellistä, mutta itse maasta ei meillä tai edes lähipiirillä ole oikein kokemusta. Onko tällä ihmisiä jotka ovat siellä käyneet kerran tai useammin, ehkä asuvat siellä?
Olisi ihanaa kuulla onko paikka hehkutuksen arvoinen, mitä pitää ottaa huomioon (kaikkeen liittyen, hintoihin, kulttuuriin, pukeutumiseen?)

Nyt siis rehellisiä ja kattavia vastauksia, ne ovat todella tarpeen, kiitos kaikille jotka jaksavat vastata!

Ps. Eräs kaveri mainitsi meille että uskaltaako sinne edes matkustaa pommi-uhkan takia? Ulkomaanministöriön sivulla ei ainakaan ole mitään erillistä mainintaa, vailla lento reitti onkin muuttunut.

Kommentit (164)

Vierailija
41/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mietipä sitä vähän vielä, ehkäpä se sinullekin voisi selvitä ajan kanssa... !?

Vierailija
42/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne raksamiehet tulee kyllä usein Dubaihin todella mielellään. Paljon paremmat oltavat kuin kotimaissaan. Ja täällä tienatuilla rahoilla elättävät kotimaassaan koko suvun tai ainakin oman perheen. Nyt faktat kuntoon. Itse olen työn puolesta jutellut monen paikallisen raksamiehen kanssa.

Katsokaa vaikka tästä oikeaa tietoa (video, jonka on tehnyt tunnettu paikallinen vloggaaja): https://www.constructionweekonline.com/business/182964-video-uae-vlogge…

Ei tuo nyt mitään luksuseloa ole, mutta voi varmaan hirveämpääkin olla. Ja kyllä, olitte väärässä, te kaikki valeuutisiin uskovat. Eikö hävetä levittää valeuutisia??

https://gulfnews.com/uae/government/uae-reaffirms-importance-of-regiona…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskelle aavikkoa orjatyövoimalla rakennettu teennäinen feikkikaupunki. 

Dubai on meren rannalla. Faktat kuntoon. Sinutkin on aivopesty Dubaita jatkuvasti palstalla haukkuvien toimesta. Kyseessä lienee pari henkilöä, joilla ei ole varaa sinne matkustaa.

Vierailija
44/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt muutaman kerran työasioissa, ja kaksi ystävääni asuvat siellä, toinen jo 15 v. Eli en ole mikään asiantuntija, mutta jotain tiedän kuitenkin.

Mielestäni paikka on suoraan sanoen melko kamala, enkä edes tunne ketään joka siitä erityisesti pitäisi, joten en oikein ymmärrä kommenttia "hehkutuksesta", mutta whatever.

Kyseessä on täysin epätodellinen kaupunki, joka on rakennettu erämaahan lähinnä turisteja varten valtavan rahan, energian ja vierastyövoiman avulla, ja sitä pidetään yllä keinotekoisesti samoilla resursseilla. Siellä ei ole juuri mitään nähtävää tai tehtävää, millä olisi mitään tekemistä alueen paikallisen kulttuurin ja historian kanssa, kaikki on uutta ja tuotu jostain muualta. Toinen toistaan prameampia (ja mauttomampia) ostoskeskuksia, hotelleja, ravintoloita (erityisesti amerikkalaisia ketjuravintoloita) ja hienoja autoja, siinäpä se melkein sitten olikin. Ja hiekkaa. Ja hellettä.

Ainoa syy joka tulee mieleen, miksi kukaan menisi vapaaehtoisesti Dubaihin, on että tietää millainen (lue: miten kauhea) paikka se on.

Sama muuten koskee UAE:ta yleisemminkin, samoin kuin Qataria ja Kuwaitia. Bahrain on OK, mutta ei juurikaan matkan arvoinen. Oman on aika kiva; jos pitäisi Arabian niemimaalla jonnekin mennä lomalle, niin itse valitsisin Omanin. (Jemenissä ja Jordaniassa en ole käynyt, joten en voi sanoa niistä mitään.)

Vierailija
45/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt useasti Dubaissa, koska mieheni pitää siitä.

Hyviä puolia: hienot hotellit, rajattomat ostosmahdollisuudet, 100% aurinko, meri, golf.

Huonoja puolia: melko vähän muuta tekemistä kuin pyöriä ostoskeskuksissa ( en golfaa), joka paikkaan mentävä autolla, kurjalta tuntuu nähdä kaiken sen luksuksen rinnalla laihoja, kurjannäköisiä vierastyöläisiä, jotka jonottavat varvastossuissa Western Unionin tiskillä lähettääkseen rahaa kotiväelle.

Vierailija
46/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jeesusteleva mammapalstalainen, enkä voi mennä maailman siisteimpään kaupunkiin, koska ihmisoikeudet.

Siinä taas päivän moraaliposeeraukset.

Niinmpä! Dubai on lähes täydellinen paratiisi kaiken maailman avohoitoloiden, kuten Tampereen tai Helsingin tai minkä tahansa eurooppalaisen ison kaupungin rinnalla. Ei minkäänlaisia sosiaalisia ongelmia nähtävissä missään, ei mölyäviä teinilaumoja sotkemassa, ei narkkeja riehumassa, ei känniurpoja kusemassa pitkin katuja, ei taskuvarkaita, ei turistin ukottajia, ei roskan roskaa missään, kaikki toimii, palvelu huippuluokkaa, hotellit huippuluokkaa, aurinko paistaa, on lämmintä jne. 

Aika pieniä nuo luettelemasi ongelmat Dubain ongelmien rinnalla joihin kuuluu sharia-lakia, orjuutta, silpomista, lapsiavioliittoja, naisten alistamista...

Vierailija
47/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka matkustavat Dubaihin, rahoittavat samalla ääri-islamilaisuutta. Siellä on voimassa sharia-laki.

Tässähän tämä tuleekin: Dubaita haukutaan vain ja ainoastaan sen vuoksi, että persut ei tykkää islamista. Esim. ihmisoikeuksien paratiisi Thaikkula tai Espanjan orjatarhat ei kiinnosta näitä ihmisoikeuksien väsymättömiä puolustajia, koska ne ei ole muzlimi maita.

Kiinnostaa, mutta esim. Thaikkulasta ja Espanjasta pääsee sentään pois. Dubaissa naiset on käytännössä vankeja.

Vierailija
48/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskelle aavikkoa orjatyövoimalla rakennettu teennäinen feikkikaupunki. 

Dubai on meren rannalla. Faktat kuntoon. Sinutkin on aivopesty Dubaita jatkuvasti palstalla haukkuvien toimesta. Kyseessä lienee pari henkilöä, joilla ei ole varaa sinne matkustaa.

Sehän on suunnilleen halvin paikka jonne voi matkustaa. Turkin jälkeen.

Vierailija
49/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään nähtävää tai tehtävää Dubaissa??? Siis mitä? Mitä sitten yleensä teet lomalla? Istut pubissa kaljalla? No et vain ole löytänyt niitä pubeja Dubaista, kyllä niitäkin muuten on. No totta on kyllä, että Dubaissa suurin osa tekemisistä ja nähtävyyksistä on nimenomaan lapsiperheille suunnattua. Myös lastentapahtumia on pilvin pimein.  Ja nähtävyyksiä jne. löytyy niin paljon ettei niitä millään ehdi edes parissa viikossa kahlata läpi.

Taidat olla niitä, jotka Dubai reissun aikana käy pelkästään ostareilla - oma valintasi hei!! - ja sitten sanovat, ettei siellä ollut mitään nähtävää! No hei mikset käynyt missään muualla?? Etkö osaa käyttää Googlea ja hakea esim. top sights, top things to do, top free things to do jne.

Hiekkaa tosiaan on, aavikkoretket on ihania. Käykää Al Quadra Lakeseilla aavikolla ja järvillä, turistit! Ja hellettä on, onneksi meitä on, jotka nauttii siitä.

Historiaa ja kulttuuriakin etsivä löytää. Olet yksinkertaisesti väärässä, kun sanot että kaikki on uutta. Vanha kaupunki on ihana, ja suosittelen kulttuurin nälkäisille tätä: https://www.cultures.ae/services/cultural-meals/   

Ja tietenkin moskeijavisiittiä ja museoita. Kyllä, on niitäkin.

Anteeksi, mutta vaikutat kateelliselta ystävillesi... vaikken haluaisi kateuskorttia käyttää.

Vierailija
50/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eettinen matkakohde. Ihmisoikeuksien lisäksi isona ongelmana on ympäristön pilaaminen. Olen käynyt Dubaissa 3 kertaa, en mene enää. Ei omatunto kestä tuollaista paikkaa.

Vierailija
51/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Dubaissa ja huvittaa nää kommentit. Naisten alistamista? Asia on ihan päinvastoin. 

Pysykää kotona, juntit.

Vierailija
52/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne raksamiehet tulee kyllä usein Dubaihin todella mielellään. Paljon paremmat oltavat kuin kotimaissaan. Ja täällä tienatuilla rahoilla elättävät kotimaassaan koko suvun tai ainakin oman perheen. Nyt faktat kuntoon. Itse olen työn puolesta jutellut monen paikallisen raksamiehen kanssa.

Katsokaa vaikka tästä oikeaa tietoa (video, jonka on tehnyt tunnettu paikallinen vloggaaja): https://www.constructionweekonline.com/business/182964-video-uae-vlogge…

Ei tuo nyt mitään luksuseloa ole, mutta voi varmaan hirveämpääkin olla. Ja kyllä, olitte väärässä, te kaikki valeuutisiin uskovat. Eikö hävetä levittää valeuutisia??

Eiköhän se työpaikan hyvyys riipu loppujen lopuksi työnantajasta. Varmasti on hyviäkin, mutta sitten on niitä joissa otetaan passit haltuun ja kuolee joka viikko työntekijöitä. Tosi kiva että itse viihdyt siellä, mutta ei kai se sitä tarkoita että sinun pitäisi vetää pussi päähän ja teeskennellä että ongelmia ei ole.

Vierailija
53/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole eettinen matkakohde. Ihmisoikeuksien lisäksi isona ongelmana on ympäristön pilaaminen. Olen käynyt Dubaissa 3 kertaa, en mene enää. Ei omatunto kestä tuollaista paikkaa.

Itse pilaat ilmaston asumalla Suomessa. Lämmityskulut Suomi vs Dubai

Mutta asiaahan voi katsoa aina vain niin kuin itse haluaa.

Vierailija
54/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se työpaikan hyvyys riipu loppujen lopuksi työnantajasta. Varmasti on hyviäkin, mutta sitten on niitä joissa otetaan passit haltuun ja kuolee joka viikko työntekijöitä. Tosi kiva että itse viihdyt siellä, mutta ei kai se sitä tarkoita että sinun pitäisi vetää pussi päähän ja teeskennellä että ongelmia ei ole.

Mihin perustat väitteesi? Missä kuolee joka viikko?? Älä jaksa levittää valeuutisia.

Vierailija
55/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktahan nyt on se, että Dubaita haukkuvat vain ne, joilla ei ole rahaa matkustaa sinne

a) koskaan

tai

b) uudestaan

Kaikki on niin hyvä pukea ilmastovouhotuksen taakse ja vedota siihen...

Siellä asuvien luksuselämä nyt vaan herättää niin suunnatonta kateutta suomalaisissa.

Vierailija
56/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sama energia kulu asunnon viilentämiseenkin.

Vierailija
57/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Dubaissa ja huvittaa nää kommentit. Naisten alistamista? Asia on ihan päinvastoin. 

Pysykää kotona, juntit.

Pikkuisen aikaa saat vielä kiertää interwebissä valkopesemässä Dubaita ennen kuin kukaan uskoo. Katsos kun sieltä pakenee naisia ja he kertovat millaista se on.

Vierailija
58/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämmityskulut?! Salli mun nauraa...

Meillähän energialla Dubaissa kaikki pyörii? Keinotekoinen kaupunki joka nielee hurjat määrät energiaa pelkällä olemassaolollaan. Ilmastointilaitteiden kulut Dubai vs. Suomi, mietipä sitä.

Vierailija
59/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faktahan nyt on se, että Dubaita haukkuvat vain ne, joilla ei ole rahaa matkustaa sinne

a) koskaan

tai

b) uudestaan

Siellä asuvien luksuselämä nyt vaan herättää niin suunnatonta kateutta suomalaisissa.

Mitä hittoa. Dubaihan on yksi halvimmista lomakohteista. Itse maksan mielellään vähän enemmän päästäkseni lomalle johonkin muualle.

Vierailija
60/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

a) koskaan

tai

b) uudestaan

Dubai on halvempi kuin moni Euroopan kohde tai vaikka Kanaria, että keksi nyt jotain uutta. Sinne matkustetaan juuri siksi että missään muualla ei saa noin halvalla noin hienoa hotellia. Jotkut vaan ei siltikään halua sinne.