Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dubai

Lomalintu77
13.01.2020 |

Hei!
Mietimme miehen kanssa jos ottaisimme äkkilähdön Dubaihin, lämmintä, kaunista, lähellä, hyvän hintainen paketti ja kaikki tuntuu olevan aika täydellistä, mutta itse maasta ei meillä tai edes lähipiirillä ole oikein kokemusta. Onko tällä ihmisiä jotka ovat siellä käyneet kerran tai useammin, ehkä asuvat siellä?
Olisi ihanaa kuulla onko paikka hehkutuksen arvoinen, mitä pitää ottaa huomioon (kaikkeen liittyen, hintoihin, kulttuuriin, pukeutumiseen?)

Nyt siis rehellisiä ja kattavia vastauksia, ne ovat todella tarpeen, kiitos kaikille jotka jaksavat vastata!

Ps. Eräs kaveri mainitsi meille että uskaltaako sinne edes matkustaa pommi-uhkan takia? Ulkomaanministöriön sivulla ei ainakaan ole mitään erillistä mainintaa, vailla lento reitti onkin muuttunut.

Kommentit (164)

Vierailija
61/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole eettinen matkakohde. Ihmisoikeuksien lisäksi isona ongelmana on ympäristön pilaaminen. Olen käynyt Dubaissa 3 kertaa, en mene enää. Ei omatunto kestä tuollaista paikkaa.

Itse pilaat ilmaston asumalla Suomessa. Lämmityskulut Suomi vs Dubai

Mutta asiaahan voi katsoa aina vain niin kuin itse haluaa.

Lämmityskulut?! Salli mun nauraa...

Meillähän energialla Dubaissa kaikki pyörii? Keinotekoinen kaupunki joka nielee hurjat määrät energiaa pelkällä olemassaolollaan. Ilmastointilaitteiden kulut Dubai vs. Suomi, mietipä sitä.

Mä olen asunut siellä ja pidettiin ilmastointia kotona päällä toukokuusta elokuuhun. Ja siinäkin välissä yleensä vietettiin pitkä aika Suomessa. Muun osan vuodesta pärjäsi hyvin ilman ilmastointia. Lämmitystä ei ollut ollenkaan.

Mut jatkakaa mutulla, täähän on AV...

Vierailija
62/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole eettinen matkakohde. Ihmisoikeuksien lisäksi isona ongelmana on ympäristön pilaaminen. Olen käynyt Dubaissa 3 kertaa, en mene enää. Ei omatunto kestä tuollaista paikkaa.

Meillähän energialla Dubaissa kaikki pyörii? Keinotekoinen kaupunki joka nielee hurjat määrät energiaa pelkällä olemassaolollaan. Ilmastointilaitteiden kulut Dubai vs. Suomi, mietipä sitä.

Mä olen asunut siellä ja pidettiin ilmastointia kotona päällä toukokuusta elokuuhun. Ja siinäkin välissä yleensä vietettiin pitkä aika Suomessa. Muun osan vuodesta pärjäsi hyvin ilman ilmastointia. Lämmitystä ei ollut ollenkaan.

Niin? Suomessakin pidetään lämmitystä päällä vain talvella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-asukki kirjoitti:

Moi,

Lukematta palstamammojen tähän kaupunkiin liittyviä outoja oletuksia, nyt tuli asiantuntija linjoille :) Asuin siis vuosia Dubaissa ja käyn siellä yhä joka vuosi lomalla ja annan mielelläni OIKEAA tietoa kaupungista.

AP:lle siis tiedoksi:

- Hinnat. Tippiä ei ole pakko jättää, mutta saa jättää jos haluaa. Ravintoloita löytyy laidasta laitaan, myös edullisesti voi syödä esim. kauppakeskusten Food Court -alueilla.  Ostoksia voi tehdä monissa paikoissa, kannattaa tsekata ainakin Palmusaarella Nakheel mall, maailman suurin ostari Dubai Mall tai Emirates Mall. Kahteen viimeksi mainittuun pääsee metrolla. Dubai mall on tosiaan valtava, paljon kävelyä edessä jos sinne menee. Sen ulkopuolelta saa kuvat Burj Khalifasta, maailman korkein torni, ja siinä sen edustalla on ilmainen hieno suihkulähdeshow iltaisin, monta kertaa illassa.

- Kulttuuri. Dubain asukkaista eri lähteistä riippuen vain noin 5-10 prosenttia asukkaista on paikallisia. Asukkaat ovat siis joka maailmankolkasta ja KAIKKIA kulttuureja kunnioitetaan. Katukuvassakin tämä monikulttuurisuus näkyy ja mm. joulua juhlitaan nykyään näyttävästi. Dubaissa voit siis olla ihan oma itsesi. Monella on outo käsitys, että täällä kohdellaan naisia huonosti, se ei ole ollenkaan totta. Naiset pikemminkin saavat erikoiskohtelua, mm. metroissa omat vaunut joihin saa mennä vain naiset ja lapset. Naiset saa kyllä mennä sinne miesten puolellekin, mutta miehet ei saa mennä naisten puolelle. 

Kaupunki on äärimmäisen turvallinen, käsilaukun voi jättää vahtimatta. Kukaan ei varmasti varasta. Lapset saavat erikoiskohtelua joka paikassa. Kaikki on suunniteltu perheitä silmällä pitäen. Lasten kanssa voi mennä joka paikkaan, mihin aikaan vaan. 

- Pukeutuminen. Voit pukeutua ihan normaalisti. Uima-asu tietenkin kuuluu vain rannalle ja uima-altaalle, mutta muuten ei tarvitse miettiä. Shortseja ja lyhythihaisia näkee kaikkialla. Vain jos käyt moskeijassa niin sinne tietenkin peittävä asu.

Alkoholia saa hotellien baareissa ja hyviä tarjouksia löytyy jokaisena päivänä ympäri kaupunkia.

Mitäköhän muuta - kysy niin vastaan!

Sanot, että Dubaissa saat olla oma itsesi. Koskeeko tämä myös seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä?

Vierailija
64/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään kaikki positiiviset kommentit alapeukutetaan ja negatiiviset kommentit yläpeukutetaan, mielenkiintoinen ilmiö kyllä. Varmaan se kaupungin kontrasti Suomeen on vaan monille niin iso. Kaikki suurta ja kiiltävää, tuloerot, aurinko, luksus... se vasta on liikaa Suomi-Tarjalle.

Olen käynyt siellä ja menisin uudestaan. Lämpöä, hyvä palvelu, monikulttuurisuus, siisteys, paljon nähtävää, hyvä ravintolavalikoima, turvallista. Takseilla helppo kulkea ja metrolla. 

Vierailija
65/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Suomessakin pidetään lämmitystä päällä vain talvella.

Olen suomalainen, tiedän. Kylmä aika kestää sen 8 kk vuodesta.

Vierailija
66/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mietipä sitä vähän vielä, ehkäpä se sinullekin voisi selvitä ajan kanssa... !?

Ainoa syy uusien tuloon täytyy olla, että rahallisesti kannattaa ja suht hyvät oltavat kuitenkin.

Ei ole ajan kanssa muuta selvinnyt, mutta voisitko kertoa jos tiedät.

Vierailija
67/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka sanotte, että Dubai on halpa niin sitä se kyllä ole. En tiedä, missä olette yöpyneet?? Kertokaa toki. Ihan oikeasti haluaisin tietää jonkun halvan hotellin sieltä.

Vierailija
68/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidätte Dubaista, rakastutte Pyongyangiin, Korean Demokraattisen Kansantasavallan pääkaupunkiin. On siistiä, on puhdasta, on kaunis sää, on komeita rakennuksia ja hienoja esityksiä. Ja ihmiset ovat iloisia ja hymyilevät. Maa on myös turvallinen. Ei ole juoppoja kaduilla, eikä taskuvarkaita toreilla.

Vierailija
69/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka matkustavat Dubaihin, rahoittavat samalla ääri-islamilaisuutta. Siellä on voimassa sharia-laki.

Tässähän tämä tuleekin: Dubaita haukutaan vain ja ainoastaan sen vuoksi, että persut ei tykkää islamista. Esim. ihmisoikeuksien paratiisi Thaikkula tai Espanjan orjatarhat ei kiinnosta näitä ihmisoikeuksien väsymättömiä puolustajia, koska ne ei ole muzlimi maita.

Kiinnostaa, mutta esim. Thaikkulasta ja Espanjasta pääsee sentään pois. Dubaissa naiset on käytännössä vankeja.

Espanjan tomaatinpoimijat ovat käytännössä vankeja myös. Ja Thaimaassa naisten asema on huono. Thaimaata hallitsee sotilasdiktatuuri, ja kidutus on siellä erittäin yleistä. Vastuuntuntoinen ihminen ei matkusta Thaimaahan tai Espanjaan.

Vierailija
70/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään kaikki positiiviset kommentit alapeukutetaan ja negatiiviset kommentit yläpeukutetaan, mielenkiintoinen ilmiö kyllä. Varmaan se kaupungin kontrasti Suomeen on vaan monille niin iso. Kaikki suurta ja kiiltävää, tuloerot, aurinko, luksus... se vasta on liikaa Suomi-Tarjalle.

Olen käynyt siellä ja menisin uudestaan. Lämpöä, hyvä palvelu, monikulttuurisuus, siisteys, paljon nähtävää, hyvä ravintolavalikoima, turvallista. Takseilla helppo kulkea ja metrolla. 

Voisiko olla, että alapeukutetut positiiviset kommentit ovat pinnallista höttöä loistavien shoppailumahdollisuuksien ja hyvän sään hehkutuksineen, kun taas negatiivisissa tuodaan esille ihmisoikeusongelmat?

Vierailija
71/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla, että alapeukutetut positiiviset kommentit ovat pinnallista höttöä loistavien shoppailumahdollisuuksien ja hyvän sään hehkutuksineen, kun taas negatiivisissa tuodaan esille ihmisoikeusongelmat?

Kuka tässä ketjussa on hehkuttanut vaan shoppailumahdollisuuksia ja säätä? AP:han itse kysyi hinnoista. 

Vierailija
72/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tässä ketjussa on hehkuttanut vaan shoppailumahdollisuuksia ja säätä? AP:han itse kysyi hinnoista. 

Niin, moni toki on ihastellut, kuinka siistiä ja puhdasta siellä on.

Mutta kuka siellä siivoaa?

Vierailija
73/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka sanotte, että Dubai on halpa niin sitä se kyllä ole. En tiedä, missä olette yöpyneet?? Kertokaa toki. Ihan oikeasti haluaisin tietää jonkun halvan hotellin sieltä.

No tuollahan noita on Momondossa, mene sinne katsomaan. Vaikuttaa olevan n. 50€/yö neljän tähden hotellit. Varmaan hiihtolomaviikko kalliimpi, niin kuin joka paikassa muuallakin.

Vierailija
74/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka matkustavat Dubaihin, rahoittavat samalla ääri-islamilaisuutta. Siellä on voimassa sharia-laki.

Tässähän tämä tuleekin: Dubaita haukutaan vain ja ainoastaan sen vuoksi, että persut ei tykkää islamista. Esim. ihmisoikeuksien paratiisi Thaikkula tai Espanjan orjatarhat ei kiinnosta näitä ihmisoikeuksien väsymättömiä puolustajia, koska ne ei ole muzlimi maita.

Kiinnostaa, mutta esim. Thaikkulasta ja Espanjasta pääsee sentään pois. Dubaissa naiset on käytännössä vankeja.

Espanjan tomaatinpoimijat ovat käytännössä vankeja myös. Ja Thaimaassa naisten asema on huono. Thaimaata hallitsee sotilasdiktatuuri, ja kidutus on siellä erittäin yleistä. Vastuuntuntoinen ihminen ei matkusta Thaimaahan tai Espanjaan.

Onko sulla lähdettä tuohon Espanja väitteeseen?

Vierailija
75/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lapsiperheille. Lapsille ollaan joka paikassa tosi ystävällisiä, vähän niin kuin Italiassa. 

Vierailija
76/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai no jos TE olitte Suomessa silloin kun ilmastointilaitetta olisi Dubaissa tarvittu, niin sittenhän ongelmaa ei ole. Ei siellä sitten kukaan muukaan ole viilentänyt kämppäänsä, tai hotellia tai ostoskeskusta tai...

Vierailija
77/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen lapsiperheille. Lapsille ollaan joka paikassa tosi ystävällisiä, vähän niin kuin Italiassa. 

Niin kuin joka paikassa muuallakin heti Suomen rajojen ulkopuolella.

Vierailija
78/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuollahan noita on Momondossa, mene sinne katsomaan. Vaikuttaa olevan n. 50€/yö neljän tähden hotellit. Varmaan hiihtolomaviikko kalliimpi, niin kuin joka paikassa muuallakin.

Et taida olla käynyt Dubaissa, ei kukaan halua hotellia, joka on jossakin laitakaupungilla. Pitkä matka joka paikkaan.

Vierailija
79/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin joka paikassa muuallakin heti Suomen rajojen ulkopuolella.

No ei muuten ole totta. Kylmää kyytiä saa lapset muuallakin.

Vierailija
80/164 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, moni toki on ihastellut, kuinka siistiä ja puhdasta siellä on.

Mutta kuka siellä siivoaa?

Kaupungin puistotyötekijät, ja palkkaa saavat siitä.