Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko siinä nyt oikein menee että se paino putoaa?!

Vierailija
13.01.2020 |

Nyt tulee kaksi viikkoa täyteen 600 miinuskalorilla elämistä (merkkaan ylös joka suupalan ja paistoöljyn, syön terveellisesti ja kuitupitoisesti), joka-joka toinen päivä salilla käymistä, lenkkeilyä, sun muuta aktiivisuutta on. Olen lisännyt vedenjuontia reilusti, en käytä alkoholia ja vatsa toimii hyvin.

Paino ei ole liikkunut yhtään mihinkään? En nyt ihmeitä odota parissa viikossa, mutta ihan oikeasti, ei mitään muutosta? Voiko näin edes käydä? :o

Jos tässä on klassinen lihakset kerää nestettä - skenaario, niin missä ajassa tilanne tasaantuu? Tavoite on siis pudottaa 9 kiloa toukokuuhun mennessä, en siis kurkottele mielestäni tähtiin tässäkään.

Auttakaa, oi enemmän asiasta tietävät!

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottavia ruokailuaikoja pätkäpaastolaisilla. En vastusta pätkäpaastoa. Mutta syöminen klo 12 - 20 tai klo 16 - 22!! Aamusyöminen on tutkitusti terveellisempää kuin iltasyöminen. Ei kai pätkäpaasto tarkoita sitä, että homma pitää vetää takapuolelleen.

Vierailija
62/78 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kammottavia ruokailuaikoja pätkäpaastolaisilla. En vastusta pätkäpaastoa. Mutta syöminen klo 12 - 20 tai klo 16 - 22!! Aamusyöminen on tutkitusti terveellisempää kuin iltasyöminen. Ei kai pätkäpaasto tarkoita sitä, että homma pitää vetää takapuolelleen.

Unikin on parempaa, kun vatsa ei ole täynnä nukkumaan mennessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unikin on parempaa, kun vatsa ei ole täynnä nukkumaan mennessä.

Eiköhän nämä ole tottumiskysymyksiä lähinnä. Kulttuuritapojakin. Etelän maissa ei juuri syödä paljoakaan aamulla ja päivällä, vasta pimeän tultua vedetään tukevat pääateriat. Meillä on kehittynyt kylmän ilmaston ruokailutavat. Tuhti ateria tuppaa väsyttämään ja on aika luontevaa sikäli syödä vasta ennen yöunia. Terveellisyyteen vaikuttaa vain ruokavalio, eikä se, kuinka se jaotellaan vuorokauteen. Aamusyömisen tutkittu terveellisyys liittynee lähinnä siihen, että sitä harrastavilla on ylipäänsä terveellisempi ruokavalio isoissa testijoukoissa keskimäärin, mutta ei siitä voi johtaa itselleen mitään sääntöä. Oleellista on syödä terveellisesti ja kuten itselle sopii.

Vierailija
64/78 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irrota tyhjä pää, heti putoaa. Painokin

Meinasin kysyä, että mitä tällaisen vastauksen antajan päässä liikkuu. Mutta tiedän sen kysymättäkin, ei mitään.

Vierailija
65/78 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilo on 7000 kaloria. Sen vähentäminen syömisissä on hidasta, eikä tapahdu ihan päivissä. Jos vaikka saa 500 kaloria vähemmån päibässä, niin menee kaksi viikkoa kilon laihtumiseen. Vaa'assa se ei näy välttämättä, koska nesteiden kertyminen heittää helposti enemmän

Kannattaa myös kuntoilla niin, että saa lihaksia tai ei sinakaan menetä vanhoja lihaksia. Ne polttavat rasvaa levossakin eli tehostavat aineenvaihduntaa.

Ja ei pidä liovuttaa, jos ei näy heti tuloksia. Kannattaa ajatella tavoitetta vaikka vuoden päähän. Retkahduksista vaan ylös ja uuteen nousuun, ne eivät ole maailmanloppu. Säästöliekki ei tule muutamassa tunnissa, vaan sitä varten pitäisi olla pitkään syömässä. Se 8 h ruokaa 24 h aikana ei todellakaan vie säästöliekille. Itsekin muuten noudatan sitä, se sopii luonnostaan, elimistö saa levätä välillä, eikä tarvitse koko ajan tuottaa insuliinia.

Vierailija
66/78 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamusyöminen ei ole tutkitusti terveellisempää kuin iltasyöminen. Se on yksi sitkeä harhaluulo. Ainoa merkitsevä tekijä on vuorokauden kalorimäärä. Aamuihmiselle sopii aamusyöminen, koska hän on silloin aktiivinen ja illalla taas elimistö jo hiljenee, eikä ole nälkä. Iltaihmisellä tulee nälkä vasta päivällä ja on pakko syödä illalla, koska elimistö on silloin virkeä. Iltsihmiselle helpoin tapa lihoa on alkaa syödä normaalin ruokarytminsä tarpeettomaksi lisäksi iso aamupala.

6/24 -dieetti on todella terveellinen ja ymmärtääkseni sillä voi ennaltaehkäistä esim diabeteksen puhkeamista. Ruokailu nostaa verensokeria ja lisää induliinineritystä. Kun on edes tuollainen minipaasto, insuliinineritys saa hetken levon.

Vierailija
67/78 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on nuo ns. vanhanaikaiset käsitteet laihduttamisesta ja kaloreista sitkeästi ihmisissä kiinni.  Se, mihin kellonaikaan syö on täysin merkityksetöntä - vetele vaikka keskellä yötä se kalorimäärä, jolla paino putoaa.. ajalla ei ole oikeasti mitään merkitystä.  Ja se, ettei esim. 800 kcal/päivä  pärjäisi .. no pärjää, jos sitä ylipainoa oikeasti on. Läski on varastoitunutta keholle ylimääräistä vara-ravintoa.. kun sitä on kulutettu pitää tietenkin syödä.. muuten keikahtaa.  Vanhanaikaista on myöskin tuomita erittäin vähäkaloriset ruokavaliot.. ne kun toimivat ja toimivat hyvin. Milläs te luulette, että esim. leikkauksia odottavat ylipainoiset saadaan sairaaloissa leikkauskuntoon? No ene-dieteeillä.. parantavat mahdollisuuksia, alentavat verenpainetta, verensokeria ja nopeuttavat paranemisia. Ihmiset sanovat, etteivät jaksa jos eivät syö.. minä väitän, että jaksavat kyllä ihan normielämää.. ei silloin olekaan tarkoitus rehkiä kun laihduttaa.. se liikkuminen tulee painonpudotuksen jälkeen jolloin lähinnä muokataan sitä laihtunutta olemusta ruotuun.  Nopea laihduttaminen antaa motivaatiota. Tänä päivänä monet lääkärit ja painonhallintagurut suosittelevat vähähiilarista ja erittäin vähäkalorista dieettia ei pelkästään painonpudotuksen vuoksi vaan näistä muista hyötyseikoista johtuen.. diabetes voidaan parantaa, verenpaine kuriin ja kolesterolikin alenee eli elinodotus pitenee roimasti. Tietenkin, jos urheilet ja liikut rankasti niin käytät toista metodia, tavallinen tallaaja laihtuu tasa-varmasti. Pari kuukautta jaksaa jokainen  jos oikeasti laihtua haluaa ja sitä ylipainoa oikeasti on.  Ai paino tulee heti takaisin?? No tuleehan se jos alkaa heti mättämään leipää, pullaa pastaa, sokeria .. mutta tulee se takaisin noin kaikilla muilla metodeilla laihduttaneille myös.  

Vierailija
68/78 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin kun huomasin, että 1000 kalorilla päivässä voi sittenkin pitää sellaisen inhottavan näläntunteen pois. Jopa kasviksista ja salaatista koottu lautanen - kanamuna tai muutama keittokinkkuviipale kyytipoikana ja muutama pähkinä mukaan, niin lautasellinen pitää nälkää ihmeen hyvin poissa. Myös se, että syö tasaisin välein ja nappaa pitkään ruokaväliin vaikka sitten sen omenan tai porkkanan.

Minulla lähti 4kiloa 10 päivässä, mutta luullakseni siitä on ainakin 3,5kg nesteitä joulun jälkeen. Muutama viinirypälekin maistuu kauhean makealle kun ei ole tuota makeaa tullut nyt syötyä.

1000 kalorilla kyllä kävelykin alkaa heikottaa, jos alkaa viime syömisestä olla liikaa aikaa. Parasta liikkua vähän syömisen jälkeen niin on imeytynyt käyttöön nuo syömiset.

Vierailija
69/78 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla täsmälleen sama juttu, paino pitäisi pudota mutta ei. Olo on järkyttävän väsynyt ja turvonnyt, vatsa tuntuu kokoajan tyhjältä.

Vierailija
70/78 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset unohtaa miettiä missä vaiheessa kiertoa on... jos nyt alkaisin laihduttaa niin paino ei olisi pudonnut 2vkon päästä koska mulla menkat kerää

nestettä 2-3kg. viikko siitä niin paino rysähtää alas

t paljon laihduttanut, vain kerran opetellut syömään

Vierailija
71/78 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilo on 7000 kaloria. Sen vähentäminen syömisissä on hidasta, eikä tapahdu ihan päivissä. Jos vaikka saa 500 kaloria vähemmån päibässä, niin menee kaksi viikkoa kilon laihtumiseen. Vaa'assa se ei näy välttämättä, koska nesteiden kertyminen heittää helposti enemmän

Kannattaa myös kuntoilla niin, että saa lihaksia tai ei sinakaan menetä vanhoja lihaksia. Ne polttavat rasvaa levossakin eli tehostavat aineenvaihduntaa.

Ja ei pidä liovuttaa, jos ei näy heti tuloksia. Kannattaa ajatella tavoitetta vaikka vuoden päähän. Retkahduksista vaan ylös ja uuteen nousuun, ne eivät ole maailmanloppu. Säästöliekki ei tule muutamassa tunnissa, vaan sitä varten pitäisi olla pitkään syömässä. Se 8 h ruokaa 24 h aikana ei todellakaan vie säästöliekille. Itsekin muuten noudatan sitä, se sopii luonnostaan, elimistö saa levätä välillä, eikä tarvitse koko ajan tuottaa insuliinia.

Kiitos neuvoista ja tsempistä! - ap

Vierailija
72/78 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt kuukauden vetään himoliikunnalla, vähillä kaloreilla saunoen toppavaatteissa, niin varmasti lähtee kiloja mutta entä ensi kuussa? Paluu arkeen vähällä liikunnalla ja kyseenalaisella ruokavaliolla? 

Painonhallinta saa kyllä jatkua! Tässä kuussa haen sellaista spurttia alkuun. Tarkoituksena itsellä on kokonaisvaltainen elämäntapamuutos oman hyvinvoinnin eteen, ei siis perinteinen jojolaihdutus "koska täytyy". :) - ap

Vierailija
73/78 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullinen ketju. Normaalipainoiset naiset laihduttamassa jopa yli kymmentä kiloa "voidakseen kevyemmin". Miten tämä kevyen olon tavoittelu koskeekin vain naisia?

En ole meidän taloudessa ainut tavoitteellisesti treenaaja, ja toivottavasti muissakin perheissä mennään hyvä olo edellä.

Tavoitteena ei ole alipaino, vaan hilata bmi noin 20 pintaan (varaa olisi pudottaa painoa 52 kiloon, mutta silloin olisin jo aivan riuku, sellainen ei houkuta). Tämä ei toki kerro koko totuutta, jos treenaa samalla ja kasvattaa lihasta. Eli mitään bikini fitnessiä ei ole näkösällä sentään.

Vierailija
74/78 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti sanoisin, että liikuntaa ei kannata huomioida kalorimääriä arvioidessa ollenkaan, ellei sitä tule harrastettua ihan todella merkittäviä määriä. Sittenkin voi ottaa ruokavaliossa huomioon ehkä 1/3 siitä mitä laskurit antaa liikunnan kulutukseksi. Tällöin tulee hieman pelivaraa kalorimääriin ja paino putoaa, jolloin motivaatiokin on helpompi säilyttää.

Vierailija
75/78 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laihduin syksyn aikana juurikin 68 kg:sta 55 kiloiseksi laskematta kaloreita ja lisäämättä liikuntaa. Syön klo 16-22 ja paino tippuu kohisten.

Normaali ruokani on klo 16 lautasellinen kasviksia&kanaa/kalaa/pähkinöitä. Iltapalana iso kulho maustamatonta jugurttia, sokeritonta mysliä ja marjoja sekä omena. Aamulla ja päivällä juon vettä, teetä ja kahvia maidolla. En ole nälkäinen ja menen maha täynnä nukkumaan.

Näin laihdut varmasti sinäkin. Itse aion jatkaa hautaan saakka. En karsasta sokeriakaan vaan keksi tai vaikka pala suklaata päivässä kahvin kera on ok eikä tee mieli sen enempää. Myös leivonnaisia syön jos joku tarjoaa eli en stressaa tästä kyllä yhtään.

Hoikkana on mukavaa varsinkin kun farkut ei kiristä eikä ole makkaraa hölskymässä siinä farkkujen vyötäröllä. Olen hyväntuulinen ja virkeä. Muilla keinoilla en ole laihtunut eli itselleni ei sovi kitudietit eikä pieniä annoksia pitkin päivää syöminen. Kuopus on 9v, joten olikin jo aika karistaa nuo ”vauvakilot” 13kg.

Voi hyvänen aika. Tottakai sitä laihtuu kun ei syö. Mutta kun monien pitää käydä töissä ja haluvat harrastaa ihan kunnon liikuntaakin, että ei näytä sitten laihaläskiltä. Itse esim. menen aamuvuoroon töihin 6:45, työ on fyysisesti raskasta ja lähtisi taju jos olisin koko päivän syömättä. Enkä todellakaan jaksaisi lenkille lähteä.

Laihduta miten laihdutat, mutta älä jakele päättömiä ja vaarallisia ohjeitasi täällä muille.

Ylipäätään millään nopeilla kitudieteillä ei kannata laihduttaa. Kilot tulee takaisin kun ei ole opeteltu oikeaa arkisyömistä.

Hyvänen aika itsellesi. Ap haluaa laihtua 9kg 5kk aikana nirmaalipainon sisällä. Kerroin juuri miten laihduin 12 kg samassa ajassa, samasta kilomääröstä ilman kituutusta ja nälkää. Älä tyrmää, jos et ole tehnyt itse samaa jollain mielestäsi paremmalla menetelmällä. Tämä sopi itselleni, pelkkä salaatin puputus ja normaali syöminen liikunnan lisäämisellä ei painoani pudota. Saattaisi toimia myös ap:lle, joka ei kaloreita laskemalla ole laihtunut vielä yhtään.

Niin ja ihan työssäkäyvä ihminen olen, liikuntana vain koiralenkit. Ja lisäksi olen 43v ja minulla on hormonikierukka eli kaksi lisätekijää, joiden täällä uskotaan kumoavan laihtumisen onnistuminen.

Jos aikaa olisi 5v niin sillä lautasmallillakin voisi pari kiloa tippua. Nyt halutaan -2kg/kk ja kerroin siihen varman keinon.

Vierailija
76/78 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laihduin syksyn aikana juurikin 68 kg:sta 55 kiloiseksi laskematta kaloreita ja lisäämättä liikuntaa. Syön klo 16-22 ja paino tippuu kohisten.

Normaali ruokani on klo 16 lautasellinen kasviksia&kanaa/kalaa/pähkinöitä. Iltapalana iso kulho maustamatonta jugurttia, sokeritonta mysliä ja marjoja sekä omena. Aamulla ja päivällä juon vettä, teetä ja kahvia maidolla. En ole nälkäinen ja menen maha täynnä nukkumaan.

Näin laihdut varmasti sinäkin. Itse aion jatkaa hautaan saakka. En karsasta sokeriakaan vaan keksi tai vaikka pala suklaata päivässä kahvin kera on ok eikä tee mieli sen enempää. Myös leivonnaisia syön jos joku tarjoaa eli en stressaa tästä kyllä yhtään.

Hoikkana on mukavaa varsinkin kun farkut ei kiristä eikä ole makkaraa hölskymässä siinä farkkujen vyötäröllä. Olen hyväntuulinen ja virkeä. Muilla keinoilla en ole laihtunut eli itselleni ei sovi kitudietit eikä pieniä annoksia pitkin päivää syöminen. Kuopus on 9v, joten olikin jo aika karistaa nuo ”vauvakilot” 13kg.

Voi hyvänen aika. Tottakai sitä laihtuu kun ei syö. Mutta kun monien pitää käydä töissä ja haluvat harrastaa ihan kunnon liikuntaakin, että ei näytä sitten laihaläskiltä. Itse esim. menen aamuvuoroon töihin 6:45, työ on fyysisesti raskasta ja lähtisi taju jos olisin koko päivän syömättä. Enkä todellakaan jaksaisi lenkille lähteä.

Laihduta miten laihdutat, mutta älä jakele päättömiä ja vaarallisia ohjeitasi täällä muille.

Ylipäätään millään nopeilla kitudieteillä ei kannata laihduttaa. Kilot tulee takaisin kun ei ole opeteltu oikeaa arkisyömistä.

Hyvänen aika itsellesi. Ap haluaa laihtua 9kg 5kk aikana nirmaalipainon sisällä. Kerroin juuri miten laihduin 12 kg samassa ajassa, samasta kilomääröstä ilman kituutusta ja nälkää. Älä tyrmää, jos et ole tehnyt itse samaa jollain mielestäsi paremmalla menetelmällä. Tämä sopi itselleni, pelkkä salaatin puputus ja normaali syöminen liikunnan lisäämisellä ei painoani pudota. Saattaisi toimia myös ap:lle, joka ei kaloreita laskemalla ole laihtunut vielä yhtään.

Niin ja ihan työssäkäyvä ihminen olen, liikuntana vain koiralenkit. Ja lisäksi olen 43v ja minulla on hormonikierukka eli kaksi lisätekijää, joiden täällä uskotaan kumoavan laihtumisen onnistuminen.

Jos aikaa olisi 5v niin sillä lautasmallillakin voisi pari kiloa tippua. Nyt halutaan -2kg/kk ja kerroin siihen varman keinon.

Harrastan päivittäin koiralenkkejä enemmän liikuntaa, enkä siksi kyllä pärjäisi ihan noin vähällä. Aiempia huonommin syömisiä kun laskeskelin, niin mentiin jossain 2100-2500 hujakoilla päivittäisine herkkuineen ja paino ei liikkunut mihinkään, ei ylös eikä alas. Eli liikuntaa on, mutta ruokatottumukset on olleet aika vimpsallaan.

Ehkä 9kg laihduttaminen viidessä kuukaudessa on sitten sula mahdottomuus, mutta ainakin kokeilen. :) Jatkan nyt näillä samoilla (max 1600/päivä) ja katsellaan sitten parin viikon päästä uudestaan, että missä vika jos ei putoa.

Vierailija
77/78 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, Ap, kuin nyt menee? onko painoa pudonnut tammikuun jälkeen? olisi kiinnostavaa tietää, itsekin kamppailen saman ongelman parissa.. 

Vierailija
78/78 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hop

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi