Kauanko siinä nyt oikein menee että se paino putoaa?!
Nyt tulee kaksi viikkoa täyteen 600 miinuskalorilla elämistä (merkkaan ylös joka suupalan ja paistoöljyn, syön terveellisesti ja kuitupitoisesti), joka-joka toinen päivä salilla käymistä, lenkkeilyä, sun muuta aktiivisuutta on. Olen lisännyt vedenjuontia reilusti, en käytä alkoholia ja vatsa toimii hyvin.
Paino ei ole liikkunut yhtään mihinkään? En nyt ihmeitä odota parissa viikossa, mutta ihan oikeasti, ei mitään muutosta? Voiko näin edes käydä? :o
Jos tässä on klassinen lihakset kerää nestettä - skenaario, niin missä ajassa tilanne tasaantuu? Tavoite on siis pudottaa 9 kiloa toukokuuhun mennessä, en siis kurkottele mielestäni tähtiin tässäkään.
Auttakaa, oi enemmän asiasta tietävät!
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Paljonko kaloreita kuluttaa 45 min reipasta kävelyä?
Ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se paino ei tipu lineaarisesti vaan portaittan (mun kokemuksen mukaan). Eli välillä voi olla tasannekausia. Ei myöskään kannata aloittaa liian rajusti, vaan lisätä myöskin kulutusta esim liikuntaa portaittain.
Oletko laskenut kcal ja oman päivittäistarpeesi varmasti oikein?
Entä onko sulla kilpirauhasairauksia, diabetesta, mt-lääkitystä tai stressiä?
Lisäksi, minkä painoinen olet? Paljonko ylipainoa?
T. 20kg laihduttanut
Painan siis 68kg ja olen normaalipainoinen pituisekseni. Olen useamman laskurin ja löytämieni laskukaavojen mukaan päätynyt tähän tulokseen.
1950kcal on peruskulutukseni, 2560kcal on aktiivisuus mukaan laskettuna. 1600kcal on nyt ollut maksimi mitä on päivän aikana tullut tuupattua kupuun.
Tämähän siis todistaa vain sen, että ei 1600 kalorilla laihdu tuon kokoinen ihminen. Vaan pitää syödä vähemmän. Itsekään en laihdu 1600 kalorilla jos en liiku ja painan 60kg. 1200 -1300 kalorilla paino lähtee nopeasti sitten alaspäin, mutta silloin myös paastoan.
Onhan tuo nyt jo yli 300kcal alle peruskulutuksen ja melkein 900kcal alle aktiivisempien päivien kulutuksen?
Jos syö jonkun 1200kcal päivässä, ei tasan jaksa käydä liikkumassa tai tehdä muutakaan. Tietty sitten jos ei ole väliä näyttääkö hyvältä vai vaan kukkakepiltä, on sama jääkö kotiin kitudieetille.
Mä laihduin syksyn aikana juurikin 68 kg:sta 55 kiloiseksi laskematta kaloreita ja lisäämättä liikuntaa. Syön klo 16-22 ja paino tippuu kohisten.
Normaali ruokani on klo 16 lautasellinen kasviksia&kanaa/kalaa/pähkinöitä. Iltapalana iso kulho maustamatonta jugurttia, sokeritonta mysliä ja marjoja sekä omena. Aamulla ja päivällä juon vettä, teetä ja kahvia maidolla. En ole nälkäinen ja menen maha täynnä nukkumaan.
Näin laihdut varmasti sinäkin. Itse aion jatkaa hautaan saakka. En karsasta sokeriakaan vaan keksi tai vaikka pala suklaata päivässä kahvin kera on ok eikä tee mieli sen enempää. Myös leivonnaisia syön jos joku tarjoaa eli en stressaa tästä kyllä yhtään.
Hoikkana on mukavaa varsinkin kun farkut ei kiristä eikä ole makkaraa hölskymässä siinä farkkujen vyötäröllä. Olen hyväntuulinen ja virkeä. Muilla keinoilla en ole laihtunut eli itselleni ei sovi kitudietit eikä pieniä annoksia pitkin päivää syöminen. Kuopus on 9v, joten olikin jo aika karistaa nuo ”vauvakilot” 13kg.
Kärsivällisyyttä. Jos Ap olet vain muutaman kilon ylipainoinen ja syönyt suht terveellisesti niin nopeita ihmeitä ei välttämättä tapahdu.
Lähtötilanne on eri kuin henkilöllä, joka jättää päivittäiset pullat, sipsit, karkit ja kaljat pois. Kropassa on nestettä ja pöhötystä suolasta sokerista ja alkoholista, ja sehän lähtee heti useana kilona pois.
Muuten on vähän hitaampaa ja painon putoaminen yksilöllistä.
Ja mitä vanhemmaksi tulee, sitä hitaammin paino tippuu. Nyt yli nelikymppisenä on ihan eri tahti kilojen lähtemisessä kuin 10 vuotta sitten vaikka metodit on samat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kilo läskiä sisältää noin 10000 kaloria. Kulutat liian vähän tai syöt liian paljon. Ihminen liikkui ennen maanviljelyn alkamista 12 tuntia päivässä ruokaa etsien ka muita askareita tehden. 1 tunnin kävelylenkki on vitsi etenkin jos olet sotanorsukunnossa.
1kg läskiä on n.7000 kcal
Kilo puhdasta öljyä olisi n.9000 mutta siihen on sekoittunut nesteitä joten 7000 on lähellä totuutta.
Muutan pitää paikkansa, syöt ap liikaa.
Syön päivässä yleensä keiton ja salaatin, välissä hedelmän ja pienen kourallisen pähkinöitä, mahdollisesti illalla tumman ruisleipäpalan tai kaksi, joiden päällä on kurkkua ja silloin tällöin avocadoa. Ei tuossa nyt ihan hirveästi ole kaloreita.
Olen myös kasvissyöjä, eli ei tule energiaa lihoista yms. Liikun päivässä n. 11000+ askelta ja käyn joka toinen päivä salilla, sit vielä kotona tehdyt harjoitukset välipäivinä. Nyt aloitan uimisen tähän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kärsivällisyyttä. Jos Ap olet vain muutaman kilon ylipainoinen ja syönyt suht terveellisesti niin nopeita ihmeitä ei välttämättä tapahdu.
Lähtötilanne on eri kuin henkilöllä, joka jättää päivittäiset pullat, sipsit, karkit ja kaljat pois. Kropassa on nestettä ja pöhötystä suolasta sokerista ja alkoholista, ja sehän lähtee heti useana kilona pois.
Muuten on vähän hitaampaa ja painon putoaminen yksilöllistä.
Kiitos sinulle ja muille tsempeistä!
Onhan se turhauttavaa, kun ei tällaista ihmepudotusta tapahdu ykskaks, mutta aion silti jatkaa, kun pääasiallisena tavoitteena on kevyt olo ja terveellisempi elämä, vaikka olenkin ollut aina aika aktiivinen. :)
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä vanhemmaksi tulee, sitä hitaammin paino tippuu. Nyt yli nelikymppisenä on ihan eri tahti kilojen lähtemisessä kuin 10 vuotta sitten vaikka metodit on samat.
Tämä se kai on. Laihdutin kymmenen vuotta sitten 15 kg/3 kk 1300 kcal/pv ja tunti liikuntaa/pv-metodilla ja nyt sama konsti ei tunnu tepsivän lainkaan 40+ iässä. Ylipainoa on taas se sama 15 kg.
Älkää hyvät ihmiset heittäkö kaloreita liian alas. Keho menee säästöliekille ja silloin läskit ei katoa mihinkään. Maltilliset miinus kalorit ja seuraatte painoa JOKA PÄIVÄ, ei mitään mutuilua.
Jos olette tosi pullukoita niin nesteitä lähtee aika nopeasti. Noin muutoin PYSYVÄ painonpudotus on hidasta puuhaa. Kärsivällisyyttä, rantakuntoon tuskin pääsette ensi kesäksi mutta jostain on aloitettava.
Jos aloitit reilumman veden juomisen vasta nyt, niin tämä vesi kertyy poltetun rasvan tilalle, kunnes sitten poistuu kropasta.
Tässä kuva tarkentamaan ajatusta.
Aika jännää.. nythän on juurikin tällä hetkellä niin laihdutuslääkäreiden sun muidenkin gurujen mielestä nopea, vähähiilihydraattinen välimeren erittäin vähäkalorinen ruokavalio se in -juttu. jolla saa painon, verensokerin, verenpaineet, kolesterolin sun muut kuntoon.. ja tutkittukin on, että valtaosa näin laihduttaneilla se painokin on pysynyt alhaalla vähintäin vuoden vaikka on alettu syömään enemmän.. eli syödään enintään 800 kcal/pvä ilman hiilihydraatteja ja paino putoaa todella nopeasti. Yllättävää kyllä tuohonkin määrään saa syödä ihan kohtuullisesti. Taika taitaa olla siinä, että kun se paino on tippunut niin syömisiä jatketaan terveellisesti ja maltilla vaikka kaloreita nostettaisiinkin.. eli se turha hiilihydraattien puputtaminen niin vähälle kuin mahdollista.. eli tiputa reilusti niitä kaloreita.. jos on ylipainoa, niin niillä sulavilla läskeillä kyllä pärjäät vähän aikaa - nehän ovat sitä vararavintoa..
Jos nyt kuukauden vetään himoliikunnalla, vähillä kaloreilla saunoen toppavaatteissa, niin varmasti lähtee kiloja mutta entä ensi kuussa? Paluu arkeen vähällä liikunnalla ja kyseenalaisella ruokavaliolla?
Jos aloitat kuntosalin samaan aikaan, se nostaa pari kiloa painoa. Eli vasta kun painoa on pudottanut reilusti pidempään, alkaa tulokset näkymään vaaassakin. Paino kyllä putoaa pari kiloa, kun lopettaa salilla käynnin, mutta se on vain nestettä.
Surullinen ketju. Normaalipainoiset naiset laihduttamassa jopa yli kymmentä kiloa "voidakseen kevyemmin". Miten tämä kevyen olon tavoittelu koskeekin vain naisia?
Jätin herkut pois mutta miksi vaan tuntuu että joku nostaa painoa. Se on jännä "sisäinen tunne" kehossa tai vatsan alueella että joku siellä pitää painoa yllä. Syön kyllä verenpainelääkettä ja välillä olen miettinyt kilpirauhasen vajaatoimintaa jne. Paino ei siis laske ja ruokana perus-kotiruoka.
Liikun reipasta kävelyä ja vähän jumppaan kotona.
Stressitasot olleet vuosia korkeat eikä siihen ole odotettavissa helpotusta. Luonnossa liikun että lievitän stressiä mutta se on vain tilapäistä.
Itselläni on omena-suorakaide-vartalo.
Vierailija kirjoitti:
Mä laihduin syksyn aikana juurikin 68 kg:sta 55 kiloiseksi laskematta kaloreita ja lisäämättä liikuntaa. Syön klo 16-22 ja paino tippuu kohisten.
Normaali ruokani on klo 16 lautasellinen kasviksia&kanaa/kalaa/pähkinöitä. Iltapalana iso kulho maustamatonta jugurttia, sokeritonta mysliä ja marjoja sekä omena. Aamulla ja päivällä juon vettä, teetä ja kahvia maidolla. En ole nälkäinen ja menen maha täynnä nukkumaan.
Näin laihdut varmasti sinäkin. Itse aion jatkaa hautaan saakka. En karsasta sokeriakaan vaan keksi tai vaikka pala suklaata päivässä kahvin kera on ok eikä tee mieli sen enempää. Myös leivonnaisia syön jos joku tarjoaa eli en stressaa tästä kyllä yhtään.
Hoikkana on mukavaa varsinkin kun farkut ei kiristä eikä ole makkaraa hölskymässä siinä farkkujen vyötäröllä. Olen hyväntuulinen ja virkeä. Muilla keinoilla en ole laihtunut eli itselleni ei sovi kitudietit eikä pieniä annoksia pitkin päivää syöminen. Kuopus on 9v, joten olikin jo aika karistaa nuo ”vauvakilot” 13kg.
Voi hyvänen aika. Tottakai sitä laihtuu kun ei syö. Mutta kun monien pitää käydä töissä ja haluvat harrastaa ihan kunnon liikuntaakin, että ei näytä sitten laihaläskiltä. Itse esim. menen aamuvuoroon töihin 6:45, työ on fyysisesti raskasta ja lähtisi taju jos olisin koko päivän syömättä. Enkä todellakaan jaksaisi lenkille lähteä.
Laihduta miten laihdutat, mutta älä jakele päättömiä ja vaarallisia ohjeitasi täällä muille.
Ylipäätään millään nopeilla kitudieteillä ei kannata laihduttaa. Kilot tulee takaisin kun ei ole opeteltu oikeaa arkisyömistä.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännää.. nythän on juurikin tällä hetkellä niin laihdutuslääkäreiden sun muidenkin gurujen mielestä nopea, vähähiilihydraattinen välimeren erittäin vähäkalorinen ruokavalio se in -juttu. jolla saa painon, verensokerin, verenpaineet, kolesterolin sun muut kuntoon.. ja tutkittukin on, että valtaosa näin laihduttaneilla se painokin on pysynyt alhaalla vähintäin vuoden vaikka on alettu syömään enemmän.. eli syödään enintään 800 kcal/pvä ilman hiilihydraatteja ja paino putoaa todella nopeasti. Yllättävää kyllä tuohonkin määrään saa syödä ihan kohtuullisesti. Taika taitaa olla siinä, että kun se paino on tippunut niin syömisiä jatketaan terveellisesti ja maltilla vaikka kaloreita nostettaisiinkin.. eli se turha hiilihydraattien puputtaminen niin vähälle kuin mahdollista.. eli tiputa reilusti niitä kaloreita.. jos on ylipainoa, niin niillä sulavilla läskeillä kyllä pärjäät vähän aikaa - nehän ovat sitä vararavintoa..
800kcal päivä??? Nyt ihan oikeasti ei kannata jaella neuvoja asioista joista ei tiedä mitään.
Kerrohan ihan mielenkiinnosta miten koostat täysipainoiset ateriat koko päivälle 800kcal? Ei ihme että niin monet epäonnistuvat laihdutuksessa vuosi toisensa jälkeen.
Nyt te ketkä oikeasti haluatte pudottaa painoa niin hakekaa ohjeet jostain muualta kun täältä!
Olen laihduttanut monesti. Elimistöllä on tasapainotila ja siitä poikkeaminen vaatii aikaa.
Olen aloittanut laihdutuksen siten, että olen lisännyt liikuntaa ja vähentänyt syömistä. Seuraan aina viikkotasolla etenemistä. Joka kerta menee 4 viikkoa ennenkuin paino lähtee alaspäin. Sitten tahti on 0,5kg viikossa.
Takaisin paino on tullut kun on sairastunut ja ei pääse liikkumaan. Tulee kk tauko niin ruoka imeytyy takaisin aika nopeasti.
En ole ikinä laskenut kaloreita enkä edes tiedä paljonko jossain banaanissa on kaloreita. Mutta helposti olen laihtunut normaalipainon sisälläkin, kun olen vain pitänyt tiukkaa kuria herkkujen kanssa ja ruuan kanssa periaatetta, että ei koskaan syödä ähkyyn tai mahaa täpötäydeksi. Sen verran syödään, että on juuri hyvä olo. Ja seuraava syöminen sitten, kun alkaa näläntunnetta tulemaan. Iltanapostelun sijaan käydään nukkumaan.
Kaloreita ei tarvitse laskea, kun kuuntelee omaa kehoa.
Tämähän siis todistaa vain sen, että ei 1600 kalorilla laihdu tuon kokoinen ihminen. Vaan pitää syödä vähemmän. Itsekään en laihdu 1600 kalorilla jos en liiku ja painan 60kg. 1200 -1300 kalorilla paino lähtee nopeasti sitten alaspäin, mutta silloin myös paastoan.