Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi myyjä haluaa 20 € postimaksuja

Vierailija
13.01.2020 |

Tuote on käsilaukku. Mikä postitus maksaa 20 euroa?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy myyjältä paljonko laukku painaa.

Katso sitten hinta painon mukaan Postin sivustoilta.

Ja mitäköhän ap sillä tiedolla tekee?

Vierailija
22/49 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

V ituttaa nää vonkaajat että esim. jääkaappia "myydessäni" laitoin hinnaksi 300 eur ja lupasin noutajalle 300 eur rapattia,

"Ostaja" kehtasi vielä tiristä että  "ei oo kahta kompressoria". Jos en niin olisi halunnut päästä eroon, olisin vetänyt turpaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjällä saattaa olla useampi km lähimpään postipisteeseen ja käytössä pelkkä polkupyörä + mukaan tarvitsee roudata 2v ja vauva. 20€ on silloin naurettavan vähän.

Vierailija
24/49 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuuko myyjä australiassa/afrikassa asti? voisi selittää noita kuluja.

Vierailija
25/49 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiina Tiigeri kirjoitti:

Laittaisin viestiä kuluttaja-asiamiehelle, tämmöisen suomalaisten ryöstön on loputtava.

Mitähän se kuluttaja-asiamies mahtaisi yksityisten väliseen kauppaan tuumata?

No rikosilmoituksen voisi ainakin tehdä kiskonnasta!

Vierailija
26/49 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiina Tiigeri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiina Tiigeri kirjoitti:

Laittaisin viestiä kuluttaja-asiamiehelle, tämmöisen suomalaisten ryöstön on loputtava.

Mitähän se kuluttaja-asiamies mahtaisi yksityisten väliseen kauppaan tuumata?

No rikosilmoituksen voisi ainakin tehdä kiskonnasta!

Mistä kiskonnasta? Ei sitä laukkua pakko ole ostaa.

Vierailija
27/49 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lähimpään postituspaikkaan matkaa 20km, ja ei, ei ole työmatkan varrella. Siksi otan postikuluissa aina myös bensakulut ja maksua tarvikkeista. Jos joku haluaa tavaran jota myyn, hän maksaa myös postituksen. Voi myös noutaa tavaran jolloin ei maksa mitään.

Vierailija
28/49 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskikokoisen laukun saanee siististi pakattuna jo 7.90 tai 9.90 hintaiseen Postin pakettiin. En todellakaan maksaisi 20 euroa!

Varmasti menee pakettiautomaatista 5.90 kuluilla.

Vierailija
29/49 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään postitus on kallista. Lähetin viime viikolla pienen paketin 1.8kg ja postimaksu 9.90€ ja lisäksi muutama euro meni postituslaatikkoon eli tuollainen 20€ on mielestäni kohtuuhintainen.

Jos postitusmaksu tuntuu kalliilta, miksi et käy noutamassa laukkua myyjältä? Mutta kait sinun matkatkin maksavat?

Vierailija
30/49 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postitus maksaa muutakin kuin pelkkä postimaksu, sillä hintaan lisätään pakkausmateriaali ja toimitus poistiin.

Ja eikö tuo ole ihan yleistä, ainakin itse olen maksanut ja eikä mieleenkään ole tullut kyseenalaistaa maksua.

Ja ainahan voi olla ostamatta.

Vierailija
31/49 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos hänellä ei ole sille pahvilaatikkoa, se maksaa jo pari euroa postissa. Lähin posti jossain hornantuutissa niin äkkiä menee kuluihin 20€, eikai myyjän niitä bensakuluja postiin ajelusta pidä maksaa?

Vierailija
32/49 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on laiskaa porukkaa kun yhdestä pienestä paketista pitäis saada satasia parhaimmillaan. Minä myyn paljon netissä ja aina veloitan vain sen mitä Posti tai Matkahuolto veloittaa. Laatikoita saa ilmaiseksi kaupoista (voi pyytää samalla kun käy ruokaostoksilla), teippi maksaa 1-2€ ja siitä paketoi monta laatikkoa. Sanomalehtiä ja mainoksia pehmusteiksi jos on särkyvää, tulee ilmaiseksi postilaatikkoon. Postituksen voi tehdä samalla reissulla kun tekee ruokaostokset, eli ei tule lisämaksua siitäkään ajelusta. Minä en olekaan laiska enkä ahne ja siksi teen paljon kauppaa. Kaikesta voi tehdä vaikeaa ja selitellä miksi pitää saada vitosen laukusta 20€ postimaksuja. Voi vaan rehellisesti pyytää sen 20€ siitä laukusta ja sanoa että postitus kuuluu hintaan. Netissä on pakettien koot ja painot kerrottu, siellä kun maksaa niin lähetys on edullisempi. Miten nykyaikana tuokin on niin mahdoton tehtävä, on tietokoneet, älykännykät ja autot millä ajetaan ja mitään ei jakseta tehdä :D Itse jättäisin kaupat tekemättä, ei ole asiansa osaava myyjä tai sitten vain hävyttömän ahne ja röyhkeä. Näitä joskus näkee, Facessakin eräs myi pientä sälää eurolla tai parilla (kun ei halunnut roskiin heitää) mutta posteja olis pitänyt maksaa kympin verran että hän viitsii nähdä vaivan postittaa.

Vierailija
33/49 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä 20€ mitenkään järkyttävänä tai rikollisena pyyntönä. Itse tuskin kuitenkaan maksaisin tuollaista summaa. Ostamani tuotteet ovatkin lähinnä lasten vaatteita hintahaarukassa 5-30€. Itse myyjänä pyöristän postikulut tasaeuroon 5,90€-> 6€ jne. Ja myös ostajana pyöristän ylöspäin. Se postitus kaikkinensa tuskin on kenenkään lempipuuhaa, joten ajattelen, että tyyppi, joka viitsii valittaa, että ”oikeasti paketti maksaa vain 5,90€, miksi pyydät 6€ postikuluihin?” on ajattelematon ja vähän pönttö.

Vierailija
34/49 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu en minäkään mitään ota kun netissä täytän kaavakkeen ja liimaan koodin lootan päälle ja seuraavalla kauppakierroksella viskaan sen tiskille tosin käytän postin teippiä niin ei tule kuluja itelle liikaa kun mennään limitillä kuitenkin

Vierailija
35/49 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just myin ja postitin. Laitoin vitosen enemmän pyyntihintaa. Pakkasin kankaan vaippapaketin pussiin, mainoslehtiin ja taas vaippapussiin. Pakkausteippiä ja vanha kenkälaatikko. Ostin lähetyksen netissä, koodi päälle ja automaattiin.

(Suhteellisen arvokas kangas, siksi monta kerrosta ja paperia välissä. Pari kertaa on tullut moottoriöljyinen paketti perille.)

Ehkä sitten ymmärrän 20e postituksesta, jos lähin postituspaikka on +20km siihen suuntaan, jossa ei ikinä käy.

Vierailija
36/49 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on joku jättänyt ostamatta kun viiden euron tavarasta olen pyytänyt 5,90 euroa lähetysmaksua, siis sen lähetyksen todellisen hinnan.

"En kait minä maksa lähetyksestä sentään enempää kuin on tuotteen hinta"

Kysyin, että miinuksella minun sitten pitäisi tavara myydä.

En ota mitään hintaa lähetyksen vaivasta, vain sen todellisen lähetyksen hinnan.

20 euroa lähetyksen hintaa on kyllä paljon käsilaukusta jos ei ole painava tai kovin iso.

Minulta olisi kyllä moni tavara jäänyt myymättä jos noin paljon olisin pyytänyt.

Tuosta noutamisesta, se kait toimii suuremmilla paikkakunnilla kun on riittävästi ostajia lähitienoolla.

Pikkupaikkakunnalla myydessä joutuu kyllä melkein aina lähettämään, ei ole ostajia tarpeeksi, tosi harvoin joku noutaa.

Vierailija
37/49 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitapas vaihteeksi itse postipaketti. Näet mitä se maksaa. Ja käsilaukku voi hyvinkin painaa melkolailla, siis tyhjä laukkukin.

Katsele Postin sivuilta pakettilähetysten hintoja.

Itse maksoin yhdestä joulupaketista enemmän lähetyskuluja, kuin mitä sen sisällä oleva lahja maksoi. Mutta tulipan muistettua ystävää jouluna.

Heh, esim. Postilla painoraja S, M ja L-kokoisissa paketeissa on 35kg. Hinnat näissä paketeissa vaihtelevat 5,9-9.9e eli ei nyt ihan kauheita maksa mielestäni. Minkä kautta sinä hyvä ihminen olet paketteja lähetellyt, kun ovat niin paljon maksaneet?

Vierailija
38/49 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hä?

Vierailija
39/49 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun työstä ja vaivasta ei haluta mitään maksaa. Maksetaanhan hammaslääkärille, putkimiehelle tai auton huollosta palkka.

Vierailija
40/49 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä rahan ahneita näkee tori.fissä aika paljon, paskasta tavaraa myydään sika hintaan esim

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän