Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1 avainluku jäljellä, onnistuuko vaihtaa listaa osuuspankissa?

Vierailija
13.01.2020 |

Mulla oli 2 jäljellä ja sit jotain kämmäsin ja menin pois sivulta niin se yks kysytty luku meni siinä, nyt tulee vain teksti ettei voi kirjautua. Joskus onnistui kun ei laittanut tunnusta vaan valikosta valitsi suoraan listan vaihdon niin pääsi yhdellä luvulla, nyt muka tarvii 3.

Jos soitan asiakaspalveluun, pystyvätkö sieltä vaihtamaan?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten op:ssa homna toimii?Jos on jo mobiilitunnistus niin mihin avainlukulistaa tarvii?!

Mobiilitunnuksella ei pysty tunnistautumaan missään, mutta laskut voi esim maksaa mobiilipankissa sillä.

Ja joo, todellakin soittelen vielä huomenna josko pystyisivät vaihtamaan ilman. Tässä lähellä kun ei ole muuta poliisiasemaa niin tuonne on mentävä

Vierailija
42/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse soitin osuuspankkiin ja kerroin että olen hukannut avainlukulistan. Lähettivät minulle postissa valmiiksi aktivoidun avainlukulistan, eli sain sen suoraan käyttöön. Miten voi kukaan saaha 1 avainlukua jäljelle. Mulla menee op mobiilisovellus jo jos alle 5 jäljellä niin lukkoon. Ennen ei pääse sinne ennenko vaihtaa listan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei ap.. tuli vielä yksi mahdollinen tapa tunnistautua mieleen, mutta en tiedä voiko niin enää tunnistautua nykyaikana mutta...

Joskus on voinut tunnistautua siten, että sun mukaan tulee toinen hlö, jolla on itsellään voimassa oleva henkilötodistus eli passi tms. Eli siis hlö, jolla on itsellään se vaadittava tunnistus voi ehkä vakuuttaa sun puolesta sen että sinä olet todella sinä.

Kysy pankilta, voiko niin tunnistautua. Tuli vain mieleen, muistelisin erään ihmisen tunnistautuneen noin? Joskus valtakirjakin käy mutta tuskin tässä tapauksessa.

Totta muuten, joskus pystynyt. Soittelen huomenna ja selvitän. Kyllä niin paljon helpommalla pääsisi jos ei tarvitsis henkilökorttia hankkia tämän takia 🙈

Ei sekään ois vaiva eikä mikään jos tässä lähellä ois poliisiasema 🙈

No jatkossa varmaan muistaa vaihtaa listan ajoissa 😂😂

Vierailija
44/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei ap.. tuli vielä yksi mahdollinen tapa tunnistautua mieleen, mutta en tiedä voiko niin enää tunnistautua nykyaikana mutta...

Joskus on voinut tunnistautua siten, että sun mukaan tulee toinen hlö, jolla on itsellään voimassa oleva henkilötodistus eli passi tms. Eli siis hlö, jolla on itsellään se vaadittava tunnistus voi ehkä vakuuttaa sun puolesta sen että sinä olet todella sinä.

Kysy pankilta, voiko niin tunnistautua. Tuli vain mieleen, muistelisin erään ihmisen tunnistautuneen noin? Joskus valtakirjakin käy mutta tuskin tässä tapauksessa.

Mikäli noin voi tunnistautua, niin kannattaa silti hankkia se passi tai henkilökortti, koska tulet tarvitsemaan sitä jossain vaiheessa kuitenkin. Varsinkin yrittäjällä tai lapsem vanhemmalla kannattais olla moinen kunnossa.

Ei niiden hankkiminen nyt niin monimutkaista ole, että sitä kannattaisi lykätä. Passi on sit nykyisin voimassa vain 5v ja joihinkin maihin matkustaessa pitää olla voimassaoloaikaa jäljellä useita kk jotta se kelpaa.

Vierailija
45/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei ne pallipäät oo lähettäny ajoissa uutta listaa?

On se uusi lista jo lähetetty mutta henkilö ei taida olla kyseisessä osoitteessa. Luulisin.

Vierailija
46/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä itse soitin osuuspankkiin ja kerroin että olen hukannut avainlukulistan. Lähettivät minulle postissa valmiiksi aktivoidun avainlukulistan, eli sain sen suoraan käyttöön. Miten voi kukaan saaha 1 avainlukua jäljelle. Mulla menee op mobiilisovellus jo jos alle 5 jäljellä niin lukkoon. Ennen ei pääse sinne ennenko vaihtaa listan.

Tätä mäkin ihmettelen, joskus ennenkin käynyt näin, siitä kyllä aikaa. Silloin ei päässyt koko sovellukseen. Tosin silloin tais olla kaikki tunnukset loppu. Ehkä mobiiliavain vaikuttaa tähän.

Miten muuten kun mulla oli 2 jäljellä, menin nettipankkiin ja se kysyi sitä tunnusta, sit hoksasin et mun pitää varmaan tietokoneella tehdä tämä, eikä puhelimen selaimella ja suljin ikkunan. Menikö tämä tunnusluku nyt hukkaan kun en näpyttänyt siihen mitään? Tuli tekstarivarmistuksena, eli vaadittava luku tuli viestillä. Ennen ainakin nämä voinut käyttää uudestaan. Sen jälkeen ei päästänyt koko nettipankkiin kun luvut muka loppu. Vähintään yksi siellä pitäisi viel olla. Eli en näpyttänyt tätä numeroa minnekkään, vaan suljin välilehden, eikös sen kaiken järjen mukaan pitäis seuraavalla kerralla kysyä sitä samaa tai toista jäljellä olevaa

Vierailija
47/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sählääjä.

Vierailija
48/48 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskut saan kyllä maksettua sovelluksessa mobiiliavaimella, mutta tarttis tunnistautua mahdollisimman nopeasti 🙈 se tässä nyt se ongelma.

Mobiiliavaimella ei kai pysty? Siis esim työkkärin sivut, kelan sivut, neuvolan ipana sivut?

Olisiko Ipana sivuille pitänyt tunnistautua jotenkin? Minä vaan klikkasin neuvolasta tullutta linkkiä ja kirjauduin sähköpostilla + salasanalla ilman mitään muuta tunnistautumista. Onko tähän tullut nyt joku muutos lähiaikoina?