Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1 avainluku jäljellä, onnistuuko vaihtaa listaa osuuspankissa?

Vierailija
13.01.2020 |

Mulla oli 2 jäljellä ja sit jotain kämmäsin ja menin pois sivulta niin se yks kysytty luku meni siinä, nyt tulee vain teksti ettei voi kirjautua. Joskus onnistui kun ei laittanut tunnusta vaan valikosta valitsi suoraan listan vaihdon niin pääsi yhdellä luvulla, nyt muka tarvii 3.

Jos soitan asiakaspalveluun, pystyvätkö sieltä vaihtamaan?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikan päälle on mentävä.

Vierailija
2/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pystynyt mulla: piti mennä paikan päälle ja ottaa passi tai kuvallinen henkkari. Ajokortti ei riitä. Eli mene suoraan tiskille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oujee, mulla ei ole passia 🙈🙈

Vierailija
4/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta voit ottaa uuden listan verkkopalvelussa käyttöön, tarvitset vanhan avainlukulistan ja siinä tulee olla jäljellä vähintään kolme (3) avainlukuparia.

Uusi avainlukulista toimitetaan, kun avainlukuja on jäljellä 20. Miksi et vaihtanut avainlukulistaa ajoissa?

Vierailija
5/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko henkilökorttia?

Passin saa viikossa tai parissa, ehkä jopa nopeammin kuin henkilökortin. Ota kaikki mukaan, millä voi todistaa henkilöllisyyden. Tarvitset myös valokuvan, joka on max 5v vanha, käy siis valokuvaamossa. Kuva menee usein sähköisesti suoraan ja muistaakseni hakemuksen voi tehdä netissäkin, mutta sinuna menisin suoraan paikanpäälle niin neuvovat jos et ole varma jostakin.

Laskun voit yrittää siirtää soittamalla asiakaspalveluun tai sitten maksat sen myöhässä.

Eli mene eka aamulla pankkiin, sieltä valokuvaamoon ja valokuvaamosta poliisilaitokselle. :) Mukaan rahaa ja kaikki millä voit todistaa henkilöllisyyden.

Vierailija
6/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin ja passia ei pysty netistä hakemaan ilman tunnistautumista, pitääkö tosiaan käydä kyttiksellä täyttämässä hakemuskin 🙈

Eikö se riitä, jos meen pankkiin kun on kuitenkin yksi tunnus jäljellä, kyllähän siitä näkee että on mun tunnukset.

Kylläpä tän mokan takia nyt kävi hullusti

Vierailija
7/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvassa ei saa muuten sit hymyillä että sitä ei hylätä. Valokuvaamo neuvoo.

Vierailija
8/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko henkilökorttia?

Passin saa viikossa tai parissa, ehkä jopa nopeammin kuin henkilökortin. Ota kaikki mukaan, millä voi todistaa henkilöllisyyden. Tarvitset myös valokuvan, joka on max 5v vanha, käy siis valokuvaamossa. Kuva menee usein sähköisesti suoraan ja muistaakseni hakemuksen voi tehdä netissäkin, mutta sinuna menisin suoraan paikanpäälle niin neuvovat jos et ole varma jostakin.

Laskun voit yrittää siirtää soittamalla asiakaspalveluun tai sitten maksat sen myöhässä.

Eli mene eka aamulla pankkiin, sieltä valokuvaamoon ja valokuvaamosta poliisilaitokselle. :) Mukaan rahaa ja kaikki millä voit todistaa henkilöllisyyden.

Poika haki vähän aikaa sitten henkilökorttia ja koska ei passia ollut meillä kummallakaan, minut "tunnistettiin" tällöin, riittääköhän sama tunnistus tähän? Vajaa pari vuotta aikaa

Vierailija
9/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin ja passia ei pysty netistä hakemaan ilman tunnistautumista, pitääkö tosiaan käydä kyttiksellä täyttämässä hakemuskin 🙈

Eikö se riitä, jos meen pankkiin kun on kuitenkin yksi tunnus jäljellä, kyllähän siitä näkee että on mun tunnukset.

Kylläpä tän mokan takia nyt kävi hullusti

Joo joudut varmaan käymään poliisilaitoksella.

Tiettu voit kysyä pankista voitko vaihtaa mobiiliavaimeen, mut varmaan siihenki tarvii tunnistautua...?

Poliisilaitokselle ota mukaan kaikki kortit mitä sulla sattuu löytymään jne.

Vierailija
10/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiiliavain mulla on, mutta pääsen sillä vain sovellukseen. Nettisivulla kun kirjsudun niin kysyy listasta.

Mä tartteisin nyt sitä tunnistautumista nimenomaan, rahaa saan siirrettyä vielä sovelluksessa sekä laskuja maksettua

Vierailija
11/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ne pallipäät oo lähettäny ajoissa uutta listaa?

Vierailija
12/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana käyt pankissa, että tiedät minkä kortin tarvitset.

Passin saa suht nopeasti, mutta soita niille, joilta sulla on laskuja, joita et voi maksaa 2 viikkoon. Puhelinnumero löytyy usein laskun reunasta ja aika milloin voi soittaa. Luulisi, että ymmärtävät kun sanot että tällainen moka käynyt. Tärkeimpiä on siirtää laskut, joissa lukee, että muistutukset hoitaa joku toinen firma.

Kirjoita uusi eräpäivä laskuun ylös ettet unohda. Lasku pitää siirtää aina etukäteen, mutta aina kannattaa soittaa ja kysyä miten toimia.

Vierailija
13/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskut saan kyllä maksettua sovelluksessa mobiiliavaimella, mutta tarttis tunnistautua mahdollisimman nopeasti 🙈 se tässä nyt se ongelma.

Mobiiliavaimella ei kai pysty? Siis esim työkkärin sivut, kelan sivut, neuvolan ipana sivut?

Vierailija
14/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mobiiliavain mulla on, mutta pääsen sillä vain sovellukseen. Nettisivulla kun kirjsudun niin kysyy listasta.

Mä tartteisin nyt sitä tunnistautumista nimenomaan, rahaa saan siirrettyä vielä sovelluksessa sekä laskuja maksettua

Voisko joku toinen maksaa sun laskut, jos et saa niitä siirrettyä tai sovittua? Maksat sitten takaisin kun saat uuden listan.

Itse kyllä siirtäisin laskut.

Oletko töissä vai mikä elämäntilanne? Jos olet toimeentulotuella tai lähes varaton, voit viedä laskut suoraan sosiaalitoimeen...

Kaikkein nopeimmin varmaan pääset kun käyt pankissa ja uusit sen passin HETI huomenna aamusta.... ja soitat niistä laskuista asiakaspalveluun aikaisin huomenna. Usein niistä vastataan kyl nopsaa ja asian saa asiallisesti hoidettua, jos on hätä.

Vierailija
15/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku toinen maksaa sun laskut, jos et saa niitä siirrettyä tai sovittua? Maksat sitten takaisin kun saat uuden listan.

Oletko töissä vai mikä elämäntilanne? Jos olet toimeentulotuella tai lähes varaton, voit viedä laskut suoraan sosiaalitoimeen...

Kaikkein nopeimmin varmaan pääset kun käyt pankissa ja uusit sen passin HETI huomenna aamusta.... ja soitat niistä laskuista asiakaspalveluun aikaisin huomenna. Usein niistä vastataan kyl nopsaa ja asian saa asiallisesti hoidettua, jos on hätä.

Luetunymmärtämisessä jotain häikkää nyt?

Vierailija
16/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskut saan kyllä maksettua sovelluksessa mobiiliavaimella, mutta tarttis tunnistautua mahdollisimman nopeasti 🙈 se tässä nyt se ongelma.

Mobiiliavaimella ei kai pysty? Siis esim työkkärin sivut, kelan sivut, neuvolan ipana sivut?

Onko sulla toista pankkitiliä tai tunnistautumismahdollisuutta? Työkkäriin voit soittaa tai laittaa s-postia, jos et voi jotain kuitata (soita mielummin), neuvolaankin voit soittaa jne....

Passin tai henkilökortin joudut nyt jokatapauksessa hommaamaan. Ota mukaan useita eri kortteja, joita omistat. Jopa kirjastokortit jne, mahdollisesti joku toinen henkilö, jolla on passi tms, joka voi todistaa että sinä olet sinä, jne... onko sulla mitään asiakirjoja, joita voisit ottaa mukaan?

Vierailija
17/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetunymmärtämisessä jotain häikkää nyt?

Onko sulla? Olet saanut jo monta neuvoa (mikäli olet ap), ainakin minulta. Kaikkia ketjun viestejä ei nää heti, jos kirjoittaa viestiään samaan aikaan kuin joku toinen.

Ei tuossa ole mitään ihmeellistä.

Vierailija
18/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valokuvassa ei saa muuten sit hymyillä että sitä ei hylätä. Valokuvaamo neuvoo.

Miksi alapeukku? Tää on ihan yleinen ohje, mikäli haluaa olla varma, että kuva menee läpi. Joskus voidaan hylätä hymyn takia. Tää sanottiin mulle, kun hain passia. :) iham pariin otteeseen.

Ap varmaan haluaa olla varma että kuva menee kerralla läpi ettei tule viivästyksiä..

Vierailija
19/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tunnistautunut kyttiksellä vajaa pari vuotta sitten, joten se luulisi olevan kunnossa ja henkilökortin saa vain kun hakee.

Kuten jo useasti olen sanonut, laskut saan maksettua sovelluksella ilman avainlukuja. Ongelma on nyt tuo tunnistautuminen jota tarvitsen. Yritys pitäisi laittaa tauolle, okei se onnistuu myös paperilla, mutta kestää vain kauemmin. Lisäksi pitäisi työkkärin kirjoille ilmoittautua. Neuvolan ipana sovellukseenkin pitäisi tunnistautua, siihen ei soittamiset auta.

Alv ilmoitus pitäisi päästä tekemään, sekin vaatii tunnistautumisen.

Alkuraskaus saanut pään pehmenemään ja nyt näin typerän mokan takia olen pulassa 😅😅

Vierailija
20/48 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökortti on tosin siitä parempi kuin passi, kun se mahtuu pienempään tilaan niin on helpompi kuljettaa mukana. Se, että hankkisinko passin vain henkilökortin, riippuisi lähinnä yksinomaan siitä, matkustelenko paljon, varsinkin Pohjoismaiden ja EU:n ulkopuolella, vaiko en. Jos ei tule juurikaan matkusteltua, niin silloin en hankkisi passia vain henkilöllisyyden todistamista varten, vaan ennemmin henkilökortin. Tosin henkilökortti on vähän passiakin kalliimpi.