1 avainluku jäljellä, onnistuuko vaihtaa listaa osuuspankissa?
Mulla oli 2 jäljellä ja sit jotain kämmäsin ja menin pois sivulta niin se yks kysytty luku meni siinä, nyt tulee vain teksti ettei voi kirjautua. Joskus onnistui kun ei laittanut tunnusta vaan valikosta valitsi suoraan listan vaihdon niin pääsi yhdellä luvulla, nyt muka tarvii 3.
Jos soitan asiakaspalveluun, pystyvätkö sieltä vaihtamaan?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Henkilökortti on tosin siitä parempi kuin passi, kun se mahtuu pienempään tilaan niin on helpompi kuljettaa mukana. Se, että hankkisinko passin vain henkilökortin, riippuisi lähinnä yksinomaan siitä, matkustelenko paljon, varsinkin Pohjoismaiden ja EU:n ulkopuolella, vaiko en. Jos ei tule juurikaan matkusteltua, niin silloin en hankkisi passia vain henkilöllisyyden todistamista varten, vaan ennemmin henkilökortin. Tosin henkilökortti on vähän passiakin kalliimpi.
Jep. Näin mulle sanoi virkailija tässä viikko sitten, että on kalliimpi ja että passin saa luultavasti nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Olen tunnistautunut kyttiksellä vajaa pari vuotta sitten, joten se luulisi olevan kunnossa ja henkilökortin saa vain kun hakee.
Kuten jo useasti olen sanonut, laskut saan maksettua sovelluksella ilman avainlukuja. Ongelma on nyt tuo tunnistautuminen jota tarvitsen. Yritys pitäisi laittaa tauolle, okei se onnistuu myös paperilla, mutta kestää vain kauemmin. Lisäksi pitäisi työkkärin kirjoille ilmoittautua. Neuvolan ipana sovellukseenkin pitäisi tunnistautua, siihen ei soittamiset auta.
Alv ilmoitus pitäisi päästä tekemään, sekin vaatii tunnistautumisen.Alkuraskaus saanut pään pehmenemään ja nyt näin typerän mokan takia olen pulassa 😅😅
Mihis olet laittanut sen tunnuslukulistan joka tulee kun on noin 25 lukua jäljellä?
Mulla ainakin on tullut hyvissä ajoin!
Katoppa nyt lehtipinot onko kirjettä oopeestä!
Vierailija kirjoitti:
Olen tunnistautunut kyttiksellä vajaa pari vuotta sitten, joten se luulisi olevan kunnossa ja henkilökortin saa vain kun hakee.
Kuten jo useasti olen sanonut, laskut saan maksettua sovelluksella ilman avainlukuja. Ongelma on nyt tuo tunnistautuminen jota tarvitsen. Yritys pitäisi laittaa tauolle, okei se onnistuu myös paperilla, mutta kestää vain kauemmin. Lisäksi pitäisi työkkärin kirjoille ilmoittautua. Neuvolan ipana sovellukseenkin pitäisi tunnistautua, siihen ei soittamiset auta.
Alv ilmoitus pitäisi päästä tekemään, sekin vaatii tunnistautumisen.Alkuraskaus saanut pään pehmenemään ja nyt näin typerän mokan takia olen pulassa 😅😅
Työkkäriin voit ilmoittautua varmaan ihan paikanpäälläkin tai soittamalla, luulisin. Samoin muut viralliset toimijat. Varmasti onnistuu tuo neuvolajuttukin jotain muuta kautta, siitä ei mulla kokemusta.
Aika erikoista... olet yrittäjä, joka unohti vaihtaa avainlukulistan, mutta myös työtön?
Kauankohan henkilökortilla kestää kauemmin mitä passilla? Saiskohan viikossa? Se tosiaan ois vähän kätevämpi, passilla kun en nyt tee mitään.
Tässä tulee kokoajan enemmän ja enemmän mieleen juttuja mihin sitä tunnistautumista tarvitsen 🙈🙈
Onneksi sentään on tuo mobiiliavain, muuten sitä vasta oliskin pulassa 😅😅
Vierailija kirjoitti:
PS. Passi on sit muistaakseni hiukan halvempi kuin henkilökortti. Olisivatko molemmat jotain 60e paikkeilla, voi olla vähän yli tai ali.
Valokuva ei maksa paljoa. Jos huono tilanne, kerro ongelma heti ennen kuvausta ja kysy voitko maksaa sen laskulla.
En ole ihan varma pitikö passia varten olla käteistä mukana. Voitko lainata joltain?
50€ nurkilla taitaa olla hinnat, riippuen siitä, tekeekö hakemuksen netissä vai paperilla. Netissä muutaman euron halvempi. Jos tilaa samaan aikaan samalle henkilölle sekä passin että henkilökortin, saa "paljousalennuksen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkäriin voit ilmoittautua varmaan ihan paikanpäälläkin tai soittamalla, luulisin. Samoin muut viralliset toimijat. Varmasti onnistuu tuo neuvolajuttukin jotain muuta kautta, siitä ei mulla kokemusta.
Aika erikoista... olet yrittäjä, joka unohti vaihtaa avainlukulistan, mutta myös työtön?
Olen laittamassa yritystä tauolle ja jään työkkärin kirjoille. Yritystoiminta jatkuu sitten joskus, ehkä.
Ihan hemmetinmoinen moka, tiedän. Aivot vain ei pelaa normaalisti raskauden takia 🙈🙈 Ihan vasta se lista tuli postissa, unohdin vain vaihtaa. Mulla menee niitä lukuja niin paljon, että se pitää vaihtaa samantien kun tulee, nyt unohtui 🙈
Vierailija kirjoitti:
No mikset sit hae? Etsä pysty tänään varmaankaan enää tätä asiaa muuttamaan ellet mystisesti huomaa että avainlukuja on sittenkin 2 ja olet vain katsonut väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PS. Passi on sit muistaakseni hiukan halvempi kuin henkilökortti. Olisivatko molemmat jotain 60e paikkeilla, voi olla vähän yli tai ali.
Valokuva ei maksa paljoa. Jos huono tilanne, kerro ongelma heti ennen kuvausta ja kysy voitko maksaa sen laskulla.
En ole ihan varma pitikö passia varten olla käteistä mukana. Voitko lainata joltain?
50€ nurkilla taitaa olla hinnat, riippuen siitä, tekeekö hakemuksen netissä vai paperilla. Netissä muutaman euron halvempi. Jos tilaa samaan aikaan samalle henkilölle sekä passin että henkilökortin, saa "paljousalennuksen".
No just viikko sitten kysyin poliisilaitoksella, niin jotain 60e paikkeilla muistaakseni oli. Ap ei voi tehdä netissä, koska hän tarvitsisi sitä varten ne tunnukset.......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen laittamassa yritystä tauolle ja jään työkkärin kirjoille. Yritystoiminta jatkuu sitten joskus, ehkä.
Ihan hemmetinmoinen moka, tiedän. Aivot vain ei pelaa normaalisti raskauden takia 🙈🙈 Ihan vasta se lista tuli postissa, unohdin vain vaihtaa. Mulla menee niitä lukuja niin paljon, että se pitää vaihtaa samantien kun tulee, nyt unohtui 🙈
En halua lannistaa, mutta ainakin työkkärin kurssilla puhuttiin yrittäjyydestä, että aika heikosti saavat mitään työttömyystukea ylipäätään. Tietty sun tilanne voi olla eri.
Mulle lähetettiin vasta postissa uusi, avattu lista. Tarkasti kyseltiin tietoja yms. puhelinpalvelussa (op) mutta ei tarvinnut käydä paikanpäällä. Kävi siis samoin kuin sulle ap. Piti olla 3 jäljellä mutta yhtäkkiä ei ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikset sit hae? Etsä pysty tänään varmaankaan enää tätä asiaa muuttamaan ellet mystisesti huomaa että avainlukuja on sittenkin 2 ja olet vain katsonut väärin.
No niin se täytyy tehdä, ei vain olisi aikaa mennä jonottamaan, ajanvarauksella lupa-asioihin seuraava aika helmikuun lopussa 🙈🙈 ei varmaan 3 tuntia riitä kun jonottelee ilman ajanvarausta
Mutta minkäs mahtaa, pakko se on. Asumme täällä korvessa ja lähin poliisin lupa-asioiden piste on 50km päässä, mulla ei ole omaa autoa joten aika moinen show tuli tästä unohduksesta nyt 😅😅😅 onneksi mies käy töissä siellä suunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulle lähetettiin vasta postissa uusi, avattu lista. Tarkasti kyseltiin tietoja yms. puhelinpalvelussa (op) mutta ei tarvinnut käydä paikanpäällä. Kävi siis samoin kuin sulle ap. Piti olla 3 jäljellä mutta yhtäkkiä ei ollutkaan.
Hmm, pitää kyllä yrittää ainakin huomenna 😅😅
Miten olet pärjännyt ilman mitään henkilöllisyystodistusta? Hanki henkkarit, tulee nopeammin. Käy huomenna pankissa kysymässä tai soita asiakaspalveluun. Saat neuvoja.
En mä ole kyllä missään tarvinnut, 2019 vasta tuli voimaankin tuo ettei ajokortti kelpaa kaikkialla.
Joka paikkaan pystyy tunnistautumaan verkkopankissa, ei ole kyllä henkkareita tarvinnut herraties koska viimeksi
Itsellä postilakko kämmäsi tunnuslistan Kävin pankissa ajokortti riitti tunnistaumiseen
Siis miten op:ssa homna toimii?Jos on jo mobiilitunnistus niin mihin avainlukulistaa tarvii?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin se täytyy tehdä, ei vain olisi aikaa mennä jonottamaan, ajanvarauksella lupa-asioihin seuraava aika helmikuun lopussa 🙈🙈 ei varmaan 3 tuntia riitä kun jonottelee ilman ajanvarausta
Mutta minkäs mahtaa, pakko se on. Asumme täällä korvessa ja lähin poliisin lupa-asioiden piste on 50km päässä, mulla ei ole omaa autoa joten aika moinen show tuli tästä unohduksesta nyt 😅😅😅 onneksi mies käy töissä siellä suunnalla.
No mene johonkin vähemmän suositulle asemalle, jos lähettyvillä on joku toinenkin asema.
Mä kävin viikko sitten kyseleen näistä passihommista eikä ollu yhtään jonoa............. en kyl muista ett tarvis ajanvarausta?
Ja mitä nyt yks 3h kun asia on kuitenkin kiireellinen etkä halua odottaa helmikuuhun asti niitä tunnuksia?
Eikä sun enää ens kerralla tarvii pelätä jos tunnukset loppuu kesken kun sitten sulla on sentään henkilökortti tms mukana. ;)
Tarviiko mobiilipankissa kahta avainlukua? Sinnehän ei tarvitse avainlukua kirjautuessa.
Okei ap.. tuli vielä yksi mahdollinen tapa tunnistautua mieleen, mutta en tiedä voiko niin enää tunnistautua nykyaikana mutta...
Joskus on voinut tunnistautua siten, että sun mukaan tulee toinen hlö, jolla on itsellään voimassa oleva henkilötodistus eli passi tms. Eli siis hlö, jolla on itsellään se vaadittava tunnistus voi ehkä vakuuttaa sun puolesta sen että sinä olet todella sinä.
Kysy pankilta, voiko niin tunnistautua. Tuli vain mieleen, muistelisin erään ihmisen tunnistautuneen noin? Joskus valtakirjakin käy mutta tuskin tässä tapauksessa.