Peräaukon kramppi, todella tuskallinen sairaus
Onko kenelläkään täällä vinkkejä asian hoitamiseksi? Olen käynyt lääkärissä, oli pieni fissuura ja joitakin pieniä pukamia, nyt ei enää ole, mutta aina kun tulee vähänkään ns. kiinteämpää tavaraa niin muutaman tunnin päästä alkaa jomottaa ja se kestääkin sitten vaikka 12 tuntia, särkylääkkeet ei auta ja tuo tuubikin tuota Rectogesiciä on käytetty loppuun, ei vaikutusta asiaan. Ehkä siis paransi fissuuran ja pukamat mutta ei syytä tuohon kramppiin. Lääkärin kanssa mietittiin lähetettä sairaalaan kirurgille mutta jätin asian toistaiseksi siihen.
Nyt laitoin 1,5l pulloon tulikuumaa vettä ja istun pullon päällä, pelkään että räjähtää ja vedet on pitkin lattioita... En ole ennen tätä kokeillut.
Onko kenelläkään ensinnäkin vinkkiä miten saisi tuolta tulemaan jatkuvasti ihan vetistä tavaraa ulos, koska silloin näitä ongelmia ei ole? Siis näin pitäisi tapahtua ihan jatkuvasti.
Miten tuo asia sitten leikkauksella hoituisi? Pelkään että pistävät selkärankaan piikin ja halvaannun siihen.
Voiko ongelma johtua selästä muuten? Minulla on alaselässä vasemmalla puolella, myös siinä pakaran ja yläreiden tienoilla sellaista kiristystä. Sillä samalla puolella muuten on tuo kipeä paikka peräaukossakin, siis vain toisella puolella, vaikka koko homma kramppaakin.
Istun useita tunteja päivässä pyörän satulassa jossa on kyllä pehmuste mutta voiko johtua siitä osittain... sitten päälle vielä kaikki tunnit koneella kotona. Tässäkin on tyyny alla.
Kyselkää toki lisää ja antakaa ideoita, viime yön valvotti kun kramppasi niin pahasti!
Kommentit (26)
Lihaskrampit johtuvat yleensä magnesiumin puutteesta?
Mutta peräaukossa oleva taitaa johtua peräsuolen alueen sairauksista, esim. syövästä, pukamista, polyypeistä, haavaumista jne.
Mistä noita tulee on sitten eri kysymys. Jotkut sanovat stressistä. Oletko unohtanut juoda tarpeeksi ja sen takia on ummetusta?
Olen tässä nyt ollut vähän aikaa pyöräilemättä. On auttanut kieltämättä ainakin nyt. Jos kramppeja ei tule enää jatkossa niin syyhän oli siinä sitten.
Magnesiumia suosittelisin ensi alkuun.
Vi-siblin-ihmejauho veteen sekoitettuna ja pylly kiittää.
Mulla kans tulee välillä kamala kipu pehvaan. Onkohan sama vaiva? Tuntuu kyllä enemmän siltä, että pakarat krampaa, ja auttaa vähän jos esim nyrkillä niitä läiskii. Monesti olen yöllä herännyt tähän kipuun.
No tuo on vain hyvä juttu! Luonto ehkäisee kyseisellä krampilla homoilua, joka on salmonellan ja lavantaudin levittäjien touhua.