Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peräaukon kramppi, todella tuskallinen sairaus

Vierailija
13.01.2020 |

Onko kenelläkään täällä vinkkejä asian hoitamiseksi? Olen käynyt lääkärissä, oli pieni fissuura ja joitakin pieniä pukamia, nyt ei enää ole, mutta aina kun tulee vähänkään ns. kiinteämpää tavaraa niin muutaman tunnin päästä alkaa jomottaa ja se kestääkin sitten vaikka 12 tuntia, särkylääkkeet ei auta ja tuo tuubikin tuota Rectogesiciä on käytetty loppuun, ei vaikutusta asiaan. Ehkä siis paransi fissuuran ja pukamat mutta ei syytä tuohon kramppiin. Lääkärin kanssa mietittiin lähetettä sairaalaan kirurgille mutta jätin asian toistaiseksi siihen.

Nyt laitoin 1,5l pulloon tulikuumaa vettä ja istun pullon päällä, pelkään että räjähtää ja vedet on pitkin lattioita... En ole ennen tätä kokeillut.

Onko kenelläkään ensinnäkin vinkkiä miten saisi tuolta tulemaan jatkuvasti ihan vetistä tavaraa ulos, koska silloin näitä ongelmia ei ole? Siis näin pitäisi tapahtua ihan jatkuvasti.

Miten tuo asia sitten leikkauksella hoituisi? Pelkään että pistävät selkärankaan piikin ja halvaannun siihen.

Voiko ongelma johtua selästä muuten? Minulla on alaselässä vasemmalla puolella, myös siinä pakaran ja yläreiden tienoilla sellaista kiristystä. Sillä samalla puolella muuten on tuo kipeä paikka peräaukossakin, siis vain toisella puolella, vaikka koko homma kramppaakin.

Istun useita tunteja päivässä pyörän satulassa jossa on kyllä pehmuste mutta voiko johtua siitä osittain... sitten päälle vielä kaikki tunnit koneella kotona. Tässäkin on tyyny alla.

Kyselkää toki lisää ja antakaa ideoita, viime yön valvotti kun kramppasi niin pahasti!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tapaamaan sitä kirurgia hyvä ihminen!

Vierailija
2/26 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee välilihaan kramppeja ainoastaan silloin jos oksennan kovasti. Jos sulla on samanlaisia kramppeja niin ei käy kateeksi. Ovat tosissaan inhottavia ja ne sattuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö hankkimaan säädettävän pöydän? Istuminen on pahasta myös suoliston toiminnalle.

Osta myös joku riittävän iso amme/vati ja kylvetä takapuolta siellä lämpimässä vedessä.

Jos vaiva ei mene ohi, kävisin vielä lääkärillä puhumassa. Tutulta operoitiin fissuura ja hänet nukutettiin ihan normaalisti, ei siis mitään piikkejä. Toipuminen ym. sujui hyvin.

Vierailija
4/26 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kipu on aivan helvetillistä!! Itselläni tulee peräsuolen kramppi silloin tällöin ja 10-30 minuuttia on kyllä täyttä tuskaa. Useita kertoja meinannut taju lähteä. Olen sentään synnyttänyt usemman lapsen ilman minkäänlaista kivunlievitystä.

Vierailija
5/26 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppuongelmia täälläkin.. peppureikä kutisee, kirvelee ja vuotaa. On kipee varsinkin paskomisen jälkeen.

Vierailija
6/26 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä kysellä sun persereiästä yhtään mitään...

Vierailija
7/26 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikunta voi helpottaa, ainakin se auttaa joka ikiseen lihasjumiin ja kramppeihin.

Vierailija
8/26 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla peräpään kramppaaminen on alkanut lasten syntymän jälkeen, lähempänä nelikymppissynttäreitä. Äitini ja mummoni kärsivät samasta vaivasta. Itseä helpottaa just lämpö, lisäksi saatan ottaa magnesiumsitraattia ja paljon vettä. Joskus särkylääkettäkin, mutta eihän se välttämättä auta yhtään.  Monesti alkaa kramppaamaan keskellä yötä, jolloin ei välttis jaksaisi raahautua toiseen huoneeseen etsimään magnesiumia ja vettä. Monesti koetan vaan olla mahdollisimman rentona ja hengittää syvään, joskus se tepsiikin.

Itselläkin just kovan tavaran ulos pungertaminen poikii noita kramppeja :(

Suolen toiminta pitäis siis saada kuntoon. Nyt menee kuitulisää joka aamu, mutta eipähän se kummoisesti tunnu auttavan....

Vierailija
9/26 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilisin vastaavassa tilanteessa käydä ammattitaitoisella kalevalaisella jäsenkorjaajalla. Tuollainenhan saattaa vaikka johtua kokonaan tai osittain lihasten tai lihaskalvojen kireydestä tai jostakin hermo-ongelmastakin.

Vierailija
10/26 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäkseni pahimman vaiheen yli jätin joksikin aikaa rakastamani siemen-jyvä-leivät pois ja söin vain kauraleipää. Noitten ”jytyleipien” terävät osat repi ulos tullessaan aina paikat uudestaan rikki ja kierre jatkui. Kramppi oli ja pysyi niin kauan aikaa, kun peräaukon seudulla vähänkin haavaumaa, jotta siis haavaumat ei vuotaisi. Kramppi kuitenkin samalla esti myös hapekkaan veren kulun haavauman alueelle ja silloin ei haavauma tietenkään päässyt parantumaan. Kuumat vesisuihkuttelut aina ennen ulostamista helpotti ja kuuma kaurapussi perstuntumalla aina sopivan paikan tullen paikkoja rentouttamaan. Dilziatem-voidetta laitoin akuutissa vaiheessa jopa 8x/vrk, jotta saatiin rentoutuminen alkuun. Yksi hyvä pointti oli tämäkin; jos uloste on aivan liian juoksevaa, kramppaa peräaukkosi taas sen takia, että tavara ei karkaisi luvatta. Kärsivällisyyttä ja pitkänsitkeää hoitoa tuo sata kertaa synnytystä pahempi kipu vaati, mutta lopulta sain siitä niskalenkin. Jos oireet meinaa vähääkään uusia, heti tehokas voidekuuri ja joksikin aikaa taas kauraleivälle.

Vierailija
11/26 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitulisän käyttäjät: muistattehan lisätä sitten päivittäin juomanne veden määrää reippaasti. Kuitu imee itseensä vettä ja jos otatte vain kuitulisän ohjeistetulla vesimäärällä, ei se auta vielä mitään, pikemminkin pahentaa tilannetta imemällä vähätkin vedet suolesta itseensä.

Vierailija
12/26 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitten teet tällaisia persekeskusteluja?

Vierailija
13/26 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diltiazem voide auttoi mulla noihin kramppeihin.

Vierailija
14/26 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitten teet tällaisia persekeskusteluja?

Koska minä en aloittanut tätä ketjua!

Ap ostaa dildon ja sitten vähän jyystää sillä niin lähtee kutinat.

Vierailija
15/26 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kahden tunnin kuuman pullon päällä istuskelun jälkeen meni sitten vihdoin ohi. Mutta kohtahan se tulee uudelleen. Toivottavasti ensi yönä saisi nukuttua... Tämä vamma on vienyt työ- ja opiskelukyvyn ja aiheuttanut minulle masennuksen. Eikä auta sekään kun rahaa ei liiemmälti ole ja nuo Rectovoiteet jne on aika kalliita!

Vierailija
16/26 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei muuten ole kallis voide se Dilziatem! Se toinen ”nitrovoide” kyllä onkin ja siitä vissiin saadaan herkemmin hurjia hedareita ja muita sivuvaikutuksia, minkä takia fiksu lekuri määrääkin ensin tuota Dilziä kokeeksi.

Vierailija
17/26 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle noita kramppeja tullut, vaikka melkein aina ripuli. Enkä istu paljoa. Öisin alkanut useimmiten. Menen vessaan ja suihkutan pehvaa kuumalla vedellä. Se auttaa kipuun. Kävin myös vatsakirurgin vastaanotolla. Sanoi ettei ole vaarallista.

Vierailija
18/26 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että pyöräily olisi aiheuttanut. Itselläni on pakarakipu muista syitä ja makaan mahallani tai toisella kyljellä vuoteessa jos oon koneella, en siis voi kauaa istua.

Vierailija
19/26 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kompataan kalevalaista

Vierailija
20/26 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli noita kramppeja yhdessä vaiheessa todella usein ja voimakkaina, aivan Hirveitä. Sitten ne vaan loppuivat, eikä nyt ole moneen vuoteen ollut, kuin ehkä yksi kramppi/vuosi. Yritin miettiä, mikä minussa olisi muuttunut, en keksinyt. Krampit vain loppuivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä