Te, joilla on enemmän kuin yksi lapsi..
Mikä on pisin aika, jonka olette olleet lasten kanssa keskenään miehen työmatkan tms. takia?
Kommentit (34)
Kuuletko miehestä kuitenkin jokapäivä? soitteletko? voitko lähettää kirjeitä? Miten lapset reakoi?
kiinnostaa siksi, koska meidän tytöt 3,5v ja 2v reagoivat todella helposti, jos mies on yönkin poissa ( rallireissuja huolto tiimin kanssa välillä )
Muutettiin ulkomaille ja mies meni edeltä.
Rankkaa oli mutta kyllä sen arvoista!
Onneksi nuo on vaan poikkeuksia. Yleensä oon kahden viikon pätkissä lasten kanssa keskenään.
Vähän jotenkin jännittää, vaikka tietäähän sitä että pärjää.. Ei vaan olla edes lapsia ennen oltu viikkoa pitempään erossa :). -ap-
Silloin kun noita keskenään lasten kanssa oloja on harvakseltaan, ne varmasti jännittävät enemmän, ku silloin ku niitä on paljon.
Itse olen ollut pisimmillään viikon keskenään lasten kanssa (tuolloin 4v ja 1½v). Kävin töissä ja sekä vein hoitoon että hain lapset hoidosta. Se oli uutta minulle, sillä viemme ja haemma vuorotellen, toinen vie, toinen hakee. Aamulla oli aina vähän kiire, että varmasti ehtii iltasella viideksi lapsia hakemaan (talvi + työmatka n. 30min). Olihan se erilaista, kun on tottunut jakamaan arjen miehen kanssa.
Kyse ei siis ole siitä, etteikö pärjäisi. Sitä ongelmaa nyt ei ole. Mutta erilaistahan se oli. Tavallaan nautinkin siitä ajasta. Illat sai kuhkata ihan mitä halusi, kunhan ekka laitto molemmat (!) lapset nukkumaan :D
ja se viikko varmaan pisin aika. mutta yleensä miehen työpäivät on 10-15 h joten käytännössä olen jatkuvasti yksin lasten kanssa. Lauantai illat oikeastaan ainut millon mies on kotona niin että ehtii jotain touhuta lasten kanssa.
Mies välillä reilun viikon työmatkoilla. Kyllähän siitä selviää, mutta rankkaa on kun ei ole hoitoapua, niin joka paikkaan raahaat lapset mukaan. Kaupasakäyntiinkin saa varata aikaa=)
Meillä on luonnollista ottaa lapset kauppaankin "vapaaehtoisesti" mukaan eli ei pakosta tai pakotettuna :-). Se on paljolti omasta asenteesta kiinni. Ja meillä lapset 2, 4 ja 7v.
3 lasta, näiden vuosien aikana ikähaarukalla 2v-10v. Alkuhankaluuksien jälkeen kaikki sujuu rutiinilla.
ja aina olen ollut 100% yksin heidän kanssaan.
Kyllä välillä tuppaa ärsyttämään ihmisten puheet että "olen nyt 3päivää yh kun mies matkoilla.." hieman se on eri asia kuitenkin.. :/
Ja siis en valita,hyvin meillä menee ja pärjätään :)
3,5 vkoa työreissun takia ja lapset tuolloin 3v, 4,5v ja 7v. Onneks sain työt sovittua niin ettei lasten tarvinneet olla päiväkodissa yötä.
ja aina olen ollut 100% yksin heidän kanssaan.
Kyllä välillä tuppaa ärsyttämään ihmisten puheet että "olen nyt 3päivää yh kun mies matkoilla.." hieman se on eri asia kuitenkin.. :/
Ja siis en valita,hyvin meillä menee ja pärjätään :)
Ymmärrän hyvin, että oikeaa yksinhuoltajaa tuollainen voi riepoa. Mutta kun se tulee kuitenkin aika yllättävänä se yksinolotilanne, niin sallittakoon meille 3 päivän yksinhuoltajille se ;-) Itse olen ehkä kerran vuodessa keskenään lasten kanssa n. viikon. ja aina se yllättää. Vaikka varsin hyvin tiedän, että se on edessä. Se vain on niin erilaista.
Meillä kolme lasta; 5 ja 3 vuotiaat sekä 5 kk:n ikäinen vauva. Olen tämän viiden kuukauden aikana ollut pari kertaa sen 5 päivää lasten kanssa keskenään kun mies on ollut ulkomaan työmatkalla. Ihan hyvin on sujunut, mutta olen kyllä ollut onnellinen kun mies on tullut reissusta kotiin...
Kun lapset ovat omia niin rankkaa ei voi olla :)
Toki kaikki kuusi ovat omia ja erittäin toivottuja. mutta rankkaa on silti. Kyllä minulla normaalistikin on joku lapsista mukaan kaupassa vapaaehtoisesti. mutta on se eriasia kuin raahata kuutta lasta mukanaan.
ja kun 1-v kuopus on vielä erityislapsi, joka viettää paljon aikaa sairaalassa ja kotonakin hengityslaitteissa, niin kenenkään ei tarivtse tulla sanomaan minulle saako minulla olla rankaa. ole vain onnellinen omien lastesi kanssa
kuopus oli silloin n. 4kk ja vanhempi 3v.
Olihan se rankkaa mutta jotenkin löysin uskon itseeni ja huomasin että tämähän on melkein samanlaista oli se ukko kotona tai ei...
No omaa rauhaa ei tietenkään saanut edes suihkun ajaksi kuten miehen ollessa kotona mutta tajusin sen että pystyn kyllä hoitamaan lapset ja kodin yksinkin jos tarve tulee.