Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajan palkka on 12,05 €/h.

Vierailija
13.01.2020 |

Palkkaluokka G18C, johon kuulun. Ei ikälisiä. Ei yövuoroja. Sunnuntaista tulee tuplapalkka, mutta ilta- ja lauantailisät on jotain ihan naurettavaa, olikohan 15% lisäys tuohon huimaan tuntipalkkaan.

Hoitajien isot liksat.. 😂 ruokakaupan myyjäkin saa parempaa palkkaa!

Kommentit (163)

Vierailija
1/163 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä amistasoisesta koulutuksesta 2200/kk + lisät

Vierailija
2/163 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lähäri, tosin ulkomailla ja tuntiliksa on 17,40e ilman lisiä. Ei ole Suomea ikävä. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/163 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä matematiikalla saat mulle 2200 (siis ja vielä peruspalkaksi???) Laskehan uudestaan. 😂😂

Ap

Vierailija
4/163 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maksetaan 26 € tunti. Asunto työpaikan puolesta ja vuodessa kolme maksettua matkaa kotimaahan.

Vierailija
5/163 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja et sitten ottanut palkkauksesta selvää ennen kouluttautumista? 

Vierailija
6/163 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä matematiikalla saat mulle 2200 (siis ja vielä peruspalkaksi???) Laskehan uudestaan. 😂😂

Ap

12x8x21,5=2064 + lisät

Vierailija
7/163 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amikseksi loistava palkka ja mahdollisuus tehdä keikka ja ylitöitä! Pulinat pois!

Vierailija
8/163 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika väsynyt argumentti. Hoitajilla on täysi oikeus vaatia itselleen palkankorotuksia; jotka on järjestelmällisesti jo vuosikausia vaan jätetty tekemättä, samalla kun työn määrää ja vastuuta on lisätty.

Minusta lähihoitajan palkka on häpeällisen pieni. Kyllä omien lasten hoitajat ja omien isovanhempien hoitajat ovat palkankorotuksensa ansainneet. Tärkeää ja vaativaa työtä.

Vierailija
9/163 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

12x8x21,5=2064 + lisät

Ei tuu lähäreille noin paljoa tunteja, vaikka tekisi täyttä työaikaa.

Täyttä työaikaa tekevillä vakituisilla (itse sijainen, tuntityöläinen) työkavereilla peruspalkka 1945,62 €/kk.

Ap

Vierailija
10/163 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aiemmalta koulutukseltani lähihoitaja, ja tehnyt työtä monessakin erilaisessa alan työpaikassa. Olen sitä mieltä, että palkka on ihan kohtuullinen työn vaativuuteen ja koulutustasoon nähden.

Vierailija
11/163 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika väsynyt argumentti. Hoitajilla on täysi oikeus vaatia itselleen palkankorotuksia; jotka on järjestelmällisesti jo vuosikausia vaan jätetty tekemättä, samalla kun työn määrää ja vastuuta on lisätty.

Minusta lähihoitajan palkka on häpeällisen pieni. Kyllä omien lasten hoitajat ja omien isovanhempien hoitajat ovat palkankorotuksensa ansainneet. Tärkeää ja vaativaa työtä.

Äläpä niputa kaikkia hoitajia yhden "hoitajat"-nimikkeen alle. Jo nyt SAIRAANhoitajat tienaa enemmän kuin 52% suomalaisista työssä kävijöistä.

Tämän päivän uutisen mukaan hoitajien vaatimat korotukset maksaisi jokaiselle suomalaiselle työssä käyvälle 333 euroa vuodessa, kymmenen vuoden ajan. Silkkaa ahneuttahan se on. 

Vierailija
12/163 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lähäri täällä hetki sitten kehuskeli tekevänsä yli 50 000 euron vuositulot keikkaamalla ja ylitöillä - eli herroiksi nämä elelevät ainakin osa!

Vierailija
13/163 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mm. tänään soitellut ambulanssia, käyttänyt Heimlichin otetta ja pelastin ihmishengen. Muiden hommieni ohella. Eikä ollut eka eikä toka kerta.

Palkka on suhteessa työn vaativuuteen, aivan!

Ap

Vierailija
14/163 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku lähäri täällä hetki sitten kehuskeli tekevänsä yli 50 000 euron vuositulot keikkaamalla ja ylitöillä - eli herroiksi nämä elelevät ainakin osa!

Kuka tietää tällaisen tapauksen? Minusta on törkeää narista jos tällainen on totta! Nämä pitää saada esille!

Vierailija
15/163 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali amiksen käyneen palkka, ei mitään ihmeellistä tässä asiassa.

Vierailija
16/163 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mm. tänään soitellut ambulanssia, käyttänyt Heimlichin otetta ja pelastin ihmishengen. Muiden hommieni ohella. Eikä ollut eka eikä toka kerta.

Ap

Minä olen elvyttänyt kahdesti, ja soittanut useita kertoja ambulanssia. Ihan ilman palkkaa. 

Kuuluu ihan sinun työnkuvaasi, btw

Vierailija
17/163 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä olen elvyttänyt kahdesti, ja soittanut useita kertoja ambulanssia. Ihan ilman palkkaa. 

Kuuluu työnkuvaan, mutta joku tässäkin ketjussa perusteli että "palkka ok suhteessa työn vaativuuteen".

Mielenkiinnosta; mikä on mielestäsi vaativampaa, tai isomman palkan arvoista, kuin pelastaa ihmishenki?

Ap

Vierailija
18/163 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaluokka G18C, johon kuulun. Ei ikälisiä. Ei yövuoroja. Sunnuntaista tulee tuplapalkka, mutta ilta- ja lauantailisät on jotain ihan naurettavaa, olikohan 15% lisäys tuohon huimaan tuntipalkkaan.

Hoitajien isot liksat.. 😂 ruokakaupan myyjäkin saa parempaa palkkaa!

Korjaus. KVTES lisät on tässä, yksityisen lisät ovat jotakuinkin samaa luokkaa.

Iltalisä 15% tuntipalkasta klo 18-22

Yölisä 40% tuntipalkasta klo 22-07

Lauantailisä 20% tuntipalkasta lauantai klo 6-18

Sunnuntailisä 100% tuntipalkasta lauantai klo 18 - sunnuntai klo 24

Ensinnäkin suurimmalla osalla muista aloista ei edes makseta sunnuntailisiä kun vain sunnuntain puolella tehdyistä työtunneista, hoitoalalla maksetaan myös lauantai-iltavuorosta klo 18 eteenpäin ja lauantain-sunnuntain välisestä yövuorosta kokonaisuudessaan tuplapalkka.

Kuukausipalkasta saadaan tuntipalkka jakamalla se luvulla 163. Jos lähihoitajan kuukausipalkka kunnalla on 2200 euroa (mikä on ihan normaali lukema), tuntipalkaksi tulee 13,49€. Ja tuntipalkasta saadaan kuukausipalkka vastaavasti kertomalla se luvulla 163. Näin siis KVTES. Yksityistä sosiaalipalvelualan tessiä en ulkoa muista, peruspalkat ovat siinä huonompia mutta lisät jotakuinkin vastaavat. Terveyspalvelualan tes on pitkälti samankaltainen kuin KVTES, mutta lähihoitajia harvemmin sillä palkataan yksityiselle.

Vierailija
19/163 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuuluu työnkuvaan, mutta joku tässäkin ketjussa perusteli että "palkka ok suhteessa työn vaativuuteen".

Mielenkiinnosta; mikä on mielestäsi vaativampaa, tai isomman palkan arvoista, kuin pelastaa ihmishenki?

Ap

Ilmoita työnantajallesi että irtisanoudut jos eivät ala maksaa enemmän.

Vierailija
20/163 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Mieti kuinka monta ihmishenkeä ruokakaupan myyjät pelastavat. Olisit itsekin kuollut nälkään ilman heitä. Tai vesilaitoksen työntekijät jotka pelastavat päivittäin tuhansia ihmisiä kuolemasta janoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme