Unelmahäät Johanna ja Mikko
Kyllä on surullisen päihdehuuruinen pari uusimmassa unelmahäät - jaksossa. 3 vuotias lapsi käyttää vielä vaippoja, isäpuoli hoitaa lasta humalassa ja äiti yrittää kännissä rattiin. Eikä tule kauheana yllätyksenä että on opiskeltu lähihoitajaksi. Ohjelmasta voi katsoa millaista työvoimaa siellä nykyisin on.
Kommentit (414)
Jatkan vielä edelliseen viestiin liittyen hänen yrityksensä sivuilta:
"TUKIPALVELU
Mahdollisia tuen tarpeita:
asiointituki esim. kauppa, pankki, virastot, lääkäri, sairaala, terveyskeskus
kuntouttava arjen hallinnan tukeminen mm. pienimuotoinen siivousapu, avustus ATK-taidoissa, pankkiasioiden hoito,
avustus aamupaloissa
arjenhallinta ( hygienia, ruoan laittaminen, kodin siisteys)
Pukeutuminen sekä tukivaatteiden laitto
asiakkaan / läheisen esiin tuomat tarpeet"
Mietin onko hänen kaltaisensa henkilö luotettavakaan. En itse ainakaan luottaisi tai tahtoisi häntä esim läheiseni kotiin. Käytös on myös ikävää. En antaisi hänen todellakaan auttaa pankkiasioiden yms hoidossa. Miten hän voi auttaa kuntouttavassa arjen hallinnassa ja tukea siinä jos omakin arki on mitä on. Ei oikein sovi tuo kaikki.
Jatkan vielä edellisiin. Yrityksen sivuilla esimerkki tukipaketista jonka yhtenä osana on "sekä antaa asiakkaalle miellyttävä sosiaalinen kohtaaminen kuulumisien vaihtona"
Alkaa vaan naurattaa se miten hänen kohtaamisensa ja kuulumisien vaihtonsa olisi miellyttävä kokemus. Miten hän osaisi puhua esim vanhusten kanssa. No onhan hän hoitaja, mutta jos käytös on tuollaista "rempseää" niin voi olla tai ollut monella ikävä hoitaja.
Kyllähän nimenomaan (toipuva) alkoholisti on paras auttamaan juovaa alkoholistia. Jaksosta on jo vuosia aikaa, ei ehkä kannata ilman parempaa tietoa puhua tapahtumista niin kuin ne olisi viime viikolla käyneet.
Onhan niitä ylipainoisia lääkäreitä ja hoitajiakin jotka polttaa, eikö he ole siis päteviä työhönsä? Kun terveydestä pitäisi kaikki tietää.. älä ole niin tuomitseva, se ei auta ketään. Päihdesairautta tässä maassa riittää ja häpeilyn ja salailun sijaan olisi hyvä keskustella asiasta ja häivyttää stigmaa sen ympärillä.
On niin älyttömän paljon tuomitsevia ihmisiä, jotka tiedostaen tai tiedostamattaan kärsii itse riippuvuudesta. Voi kiillottaa omaa sädekehää, kun joku vieressä mokaa pahemmin niin ei se oma juominen näytä niin kamalalta.
Vierailija kirjoitti:
You tube de maagus tehnyt näistä jakson.
Ihan karseaa katsottavaa, voi lapsiparat
Joo, tuossa:
SARJAN KAUHEIN JAKSO - UNELMAHÄÄT
Vieläkö nämä on yhdessä? Lapset huostattu jo ?
Katsoin tänään unelmahäät jaksoa vähänaikaa. Ihan kauheeta katsoa Johannan ja Mikon sekoilua. V sanaa ja kännissä tää sulhanen kokoajan. Voi lapsiparat . Koko suku sekä häävieraat tais olla kännipirukkaa. Ällö hääpari kyllä . Mahtaakohan olla vielä yhdessä. Ja mitenkähän lapsille on käynyt.😨😭
Hyi kun äiti potkas pientä poikaa, karseeta.
Joo siinä on kunnon äiti kerrakseen. Säälitti lapset.. 🥶
Mä kans katsoin just tämän jakson ekaa kertaa kokonaan. Todella surullista. Jospa ne pojat asuisivat nykypäivänä kokonaan isänsä luona.
Oliko niin, että maaliskuussa eli 7-8kk häiden jälkeen heille syntyi vauva? Täällä huhuttiin niin, mutta en tiedä onko se totta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, nyt täytyy vähän puolustella.
Johanna sanoi lapselleen puhelimessa, että rakastaa tätä. Lapsi vastasi, että hänkin rakastaa äitiä.
Ei tällaista keskustelua meillä käyty, kun itse olin lapsi. Äitini ei ole koskaan sanonut rakastavana minua. Olen alkoholistiperheestä.
Lapsi ei lähikuvassa näyttänyt fas-lapselta (hänellä oli ura nenän ja ylähuulen välissä, mikä fas-lapsilta puuttuu) eikä ylähuuli ollut kapea tai luomirako lyhyt.
Johanna näytti vihkitilaisuudessa olevan selvinpäin. Joi kyllä kännit sitten illalla. Mutta ei tiennyt olevansa raskaana, koska sanoi kampaajalla, etteivät he ihan vielä lapsia ole tekemässä. Oli kuitenkin325 koko ajan selvempi kuin miehensä, joka näytti kaksitoistavuotiaalta ja ihan kaasut viimeisessä kohtauksessa.
Minusta se yksi rakastamisen sanominen ei tasapainota muuta turvattomuut
Toi Youtuben pätkä pariskunnan häistä on karmea, mutta pakko myöntää, että nauroin ääneen kun katselin sitä. Ilmeisesti he kuitenkin edelleen ovat yhdessä, toivottavasti ovat parantaneet tapansa ja häpeävät käytöstään!
Onko kellään tietoa onko lapset otettu huostaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan Fb:n mukaan vaikuta siltä. Ja kyllä, yhteinen lapsi syntyi 7 kk häiden jälkeen.
Nykyään heillä on myös taistelukoira. Tietenkin.
Kyllä tuohon upposi alkoholia ihan jatkuvalla syötöllä. Täysin alkoholisti !!! Sääliksi käy tuo lapsi . Toivottavasti on jo saanut paremman kodin.
Omg. Varmaan hyvin koulutettu koira. Tai sit siitä pitävät huolta enemmän..
Mietin miten tuo voisi tuosta vielä pahentua, mutta niin tietenkin! Iso ja vaativa koira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan Fb:n mukaan vaikuta siltä. Ja kyllä, yhteinen lapsi syntyi 7 kk häiden jälkeen.
Nykyään heillä on myös taistelukoira. Tietenkin.
Joiko hän siis raskaana ollessaan alkoholia häissään?
Varmaan juotettu koirakin pilalle 🤣
Onko tämä kauhukaksikko vielä yhdessä? Sanokaa ettei.
Facebookissa lukee, että tuo Johanna on nyt yrittäjänä jossain Arkena nimisessä yrityksessä. Kun tarkemmin katsoo niin linkki ohjaa yrityksen sivulle. Lainaus sivulta:
"Arkenasi - kotitukipalvelu
Tmi Arkenasi on 2023 aloittanut yksityisen tukipalveluja tuottava yritys kaikille täysi-ikäisille asiakkaille. Arkenasi- yritys antaa apua kaikissa arjen asioiden auttamisessa arkisin 09.00-17.00 välisenä aikana. Esimerkiksi kotisiivoukset, kaupassa sekä apteekissa asioinnit, pihatyöt, tarkistuskäynnit yleisvoinnista.
Arkenasi J. Lindholm on uusi yritys, jossa on varmasti aikaa juuri sinulle, läheisellesi taikka ystävällesi. Älä siis jää yksin, vaan pyydä apua Arkenasi yritykseltä. Tulen käymään luonasi ilmaisella kartoituskäynnillä, jossa sovimme apusi tarpeet.
Arkenasi- yritys toimii satakunnan alueilla Esim. muun muassa Eura/ Huittinen/ Kokemäki/ Harjavalta/ Köyliö"
Mietin vaan kuinka hän voi tarjota apua ja tukea muille, kun oikeasti olisi itse perheineen tuen tarpeessa. Miten hän voi sitten auttaa ns kohderyhmää, kun kuuluu siihen itsekin. Pitäisi oikeasti saada omat asiat ensin kuntoon. Siinä ainakin on ihminen joka varmaan ymmärtää toistenkin juomista yms. Tuttua elämää. Jotenkin ironista. Sama vähän kuin alkoholisti tarjoaisi itse päihdekuntoutuspalveluita yms. Ei oikein sovi tuo kaikki. Toisaalta en halua tietenkään yleistää tuollaista kotiapua yms käyttäviä ihmisiä. Varmasti mukana myös tavallisia perheitä ja vanhuksia yms muita apua kaipaavia. Eli ei kaikki mitään päihde porukkaa. Se ei vaan oikein sovi, että henkilöllä tuollainen yritys jos ei itselläkään ole elämä kunnossa.