Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unelmahäät Johanna ja Mikko

Huhhuh
13.01.2020 |

Kyllä on surullisen päihdehuuruinen pari uusimmassa unelmahäät - jaksossa. 3 vuotias lapsi käyttää vielä vaippoja, isäpuoli hoitaa lasta humalassa ja äiti yrittää kännissä rattiin. Eikä tule kauheana yllätyksenä että on opiskeltu lähihoitajaksi. Ohjelmasta voi katsoa millaista työvoimaa siellä nykyisin on.

Kommentit (414)

Vierailija
281/414 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyynikkona minulle tuli tuosta puhelusta mielee, että oli pyydetty soittamaan lapselle, tai käsketty antamaan puhelin lapselle ja sanoa, että rakastaa.

Onhan näissä myös käsikirjoittetua. En osaa millään laittaa näitä sanoja äidin suuhun itsestään tulemaan.

Myös lapsi oli ihmeissään puhelun jälkeen, silmät pystyssä " äiti soitti mulle".

Tuli käsitys, että äiti ei usein normaalisti lapselle soita, siksi oli ilostunut tai ihmeissään.

Lapsi myös sanoi kovin epäselvästi, ikäänkuin vain toisti sanan rakastaa, tai yritti toistaa, ei itse välttämättä käsittänyt mitä se tarkoitti. Ehkä oli kehoitettu.

Tämä puhelinepisodi vain niin kovin poikkesi perheen normaalista kommunikoinnoista, siksi kiinnitin siihen huomiota. Ja tuntui epäuskottavalta.

Ja itse asiassa lapsen on helpompi käsitellä mielessään vanhempi, joka jatkuvasti käyttäytyy häntä kohtaan väärin vs. vanhempi joka seilaa tunteiden ääripäästä toiseen. Sehän tuntuu olevan yleinen harhaluulo, varsinkin näissä tietyntyyppisissä perheissä ("meillä saa kaikki tunteet näkyä isosti, välillä huudetaan mutta sitten vastaavasti isosti rakastetaankin <3"-tyypit), että se iso positiivinen tunne sitten jotenkin poistaisi sen kaiken aikuisen pahan ja lapselle haitallisen käytöksen.

Toki jatkuvasti pelkkää kaltoinkohtelua kokeva lapsi vaurioituu myös, mutta nämä vauriot on myöhemmin helpompi kääntää selviytymiseksi kun vanhemman käytös kaikkineensa on ollut epäasiallista. Vanhempi on siis melko yksiselitteisesti ongelmien syy. Sitten taas vanhempi, joka toisaalta riehuu ja raivoaa eikä kohtaa lasta asiallisesti, sitten välillä vetääkin esiin sen "voi äitin kultamussukka, äitin oma rakas, voi kun äiti niin kauheasti sua rakastaa"- vaihteen, niin se ikään kuin koukuttaa lapsen siihen hetkittäin pilkahtelevaan vanhemman rakkauteen. Tälläisissä oloissa kasvaneen lapsen on (myöhemmin) paljon vaikeampaa ymmärtää se, että hän ei ollut itse syypää vanhemman kaltoinkohtelevaan käytökseen vaan syytökset kääntyvät itseä kohti, toisin kuin sillä lapsella jonka vanhempi on ollut 100% pas ka.

Miten jos tunneskaala on oikeasti laaja, vaikka jossain italialaisessa perheessä? Tai vanhemman temperamentti on helposti syttyvä joka suuntaan? Kärsiikö lapsi siitä?

Vierailija
282/414 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsiamen äiti on kirjoittanut morsiamen jokaiseen fb-kuvaan ÄITIN VAUVA!!! :D :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/414 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei näitä pieniä pojanvesseleitä olisi ollut mukana, niin oli kyllä rennot ja viihdyttävät häät. En ole samanlaisissa koskaan ollut. Oli kuin suomalaisesta elokuvasta, mutta näissä häissä ei kai tapeltu. Huolestuttavaa oli kyllä tuo koko aikainen alkoholin käyttö, tupakan poltto ja kiroileminen. Toivottavasti hakevat siihen apua ajoissa.

Vierailija
284/414 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei näitä pieniä pojanvesseleitä olisi ollut mukana, niin oli kyllä rennot ja viihdyttävät häät. En ole samanlaisissa koskaan ollut. Oli kuin suomalaisesta elokuvasta, mutta näissä häissä ei kai tapeltu. Huolestuttavaa oli kyllä tuo koko aikainen alkoholin käyttö, tupakan poltto ja kiroileminen. Toivottavasti hakevat siihen apua ajoissa.

Eli ei sentään kohottu Kivenpyörittäjän kylän hääkohtauksen sfääreihin :)

Vierailija
285/414 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällaiset hankkii vaan lisää lapsia?

Unohtuuko kaljahuuruissa pillerien syönti vai miten on mahdollista jatkuva lisääntyminen? En usko että niin puhtaasta rakkaudesta lapsiin lisääntyvät: eikö kaikki liene vahinkoja...

Tätä olen ihmetellyt monilla samanlaisilla pariskunnilla: elämänhallinnassa ongelmia selkeästi muutenkin ja eikun lisää kasvatettavia maailmaan!

Miksi?!

Itse en halua lapsia, koska olen tunne-elämältäni ailahtelevainen, helposti ahdistuva ja äärimmäisen herkkä. En sopeudu hyvin uusiin tilanteisiin ja menen pois tolaltani helposti: jos jokin asia onkin yhtäkkiä täysin erilailla niin minulla kestää kauan sopeutua. Olen vähän "hankala" ja kummallinenkin.

Nämä jo riittävät siihen, etten lapsia halua, vaikka olen korkeakoulutettu hyvässä työssä oleva, ja taloudellinen asema turvattu loppuelämäksi. Tukiverkkoja on, ja ihana mies. SILTI koen, etten ole tarpeeksi hyvä yksilö lisääntymään...miten jotkut ei mieti yhtään?

Vierailija
286/414 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriittinengeeniarviokiitos kirjoitti:

Miksi tällaiset hankkii vaan lisää lapsia?

Unohtuuko kaljahuuruissa pillerien syönti vai miten on mahdollista jatkuva lisääntyminen? En usko että niin puhtaasta rakkaudesta lapsiin lisääntyvät: eikö kaikki liene vahinkoja...

Tätä olen ihmetellyt monilla samanlaisilla pariskunnilla: elämänhallinnassa ongelmia selkeästi muutenkin ja eikun lisää kasvatettavia maailmaan!

Miksi?!

Itse en halua lapsia, koska olen tunne-elämältäni ailahtelevainen, helposti ahdistuva ja äärimmäisen herkkä. En sopeudu hyvin uusiin tilanteisiin ja menen pois tolaltani helposti: jos jokin asia onkin yhtäkkiä täysin erilailla niin minulla kestää kauan sopeutua. Olen vähän "hankala" ja kummallinenkin.

Nämä jo riittävät siihen, etten lapsia halua, vaikka olen korkeakoulutettu hyvässä työssä oleva, ja taloudellinen asema turvattu loppuelämäksi. Tukiverkkoja on, ja ihana mies. SILTI koen, etten ole tarpeeksi hyvä yksilö lisääntymään...miten jotkut ei mieti yhtään?

Se on joillekin sellainen, mitä tarvitsevat tullakseen vakavasti otettaviksi aikuisiksi, koska muulla omalla toiminnalla siihen ei päästä ja käytös antaa ymmärtää päinvastaista. On omakotitalot, autot, lapset, näennäisesti vastuuta ja velvollisuutta, joka ehkä heidän mielestään hälventää sitä kakaramaisen toiminnan tuomittavuutta ja toisaalta tarjoaa tekosyitä käyttäytyä juuri niin kuin itse haluaa, koska katso: olen aikuinen.

Vierailija
287/414 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää koko sarja:

Vierailija
288/414 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jotkut miettii, miksi tällaiset parit hankkivat lapsia:

Sukulaiseni on päihdeongelmainen, persoonallisuushäiriöinen nainen. Tekee lapsia jokaisen miehen kanssa, koska silloin:

- saa lisää rahaa

- saa isomman asunnon

- voi sanoa itseään kotiäidiksi, mikä on mukavempi titteli kuin vaikka työtön

- voi vedota lapsiin joka asiassa

- voi lasten avulla kupata itselleen rahaa sukulaisilta ja tuttavilta (jonka käyttää itseensä)

Lukemattomat lastensuojeluilmoitukset eivät auta, vaikka lapset kokevat jatkuvaa henkistä väkivaltaa ja juopottelun katselua. Tarkastuskäynnit sovitaan etukäteen, ja silloin hän osaa tietenkin selvitä, siivota ja esittää ihanaa äitiä.

Vierailija
289/414 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulhasen juominen oli aika ronskia ottaen huomioon rankan päihdetaustan. Ongelmakäytöstä ei oikein ole paluuta kohtuuteen.

Vierailija
290/414 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerää koko sarja:

Tykkä tämmösest elämäs, että molemmat ovat kotona. Miksi tällainen on tehty mahdolliseksi Suomessa??? Ennen perheillä oli kuitenkin oletus, että elättävät itse itsensä.

Vierailija
291/414 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun jotkut miettii, miksi tällaiset parit hankkivat lapsia:

Sukulaiseni on päihdeongelmainen, persoonallisuushäiriöinen nainen. Tekee lapsia jokaisen miehen kanssa, koska silloin:

- saa lisää rahaa

- saa isomman asunnon

- voi sanoa itseään kotiäidiksi, mikä on mukavempi titteli kuin vaikka työtön

- voi vedota lapsiin joka asiassa

- voi lasten avulla kupata itselleen rahaa sukulaisilta ja tuttavilta (jonka käyttää itseensä)

Lukemattomat lastensuojeluilmoitukset eivät auta, vaikka lapset kokevat jatkuvaa henkistä väkivaltaa ja juopottelun katselua. Tarkastuskäynnit sovitaan etukäteen, ja silloin hän osaa tietenkin selvitä, siivota ja esittää ihanaa äitiä.

Ai niin, tähän vielä lisäyksenä se, että ollaan niin itsekeskeisiä ja pidetään lasten elämää niin vähäarvoisena, ettei viitsitä käyttää ehkäisyä. Elämäntapa on niin kaaottista, ettei raskautta huomata ennen kuin abortti on liian myöhäistä, tai sitten aborttia ei viitsitä tehdä kun sen hankkiminen on niin työlästä. Toisaalta voi olla hyvin ruusuiset kuvat omasta vanhemmuudesta, ja ajatellaan mustavalkoisesti "abortti on murha!!1" vaikka ei riitä resursseja edes niiden olemassaolevien lasten säälliseen huolehtimiseen.

Vierailija
292/414 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se sellainen jakso, jossa mies oli pieni kuikelo ja nainen melkoinen tankki? Kännissä häätalon pihalla. Näin pari minuuttia, kun selasin kanavia. Ei hyvänen aika. 

Vierailija
293/414 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten on pakko sanoa tähän, että ei saa ajatella kaikkien lähihoitajien olevan samanlaisia. Itsekin olen isossa palvelukodissa töissä ja meillä mukavia ihmisiä siellä ja eivät ole mitään kuvatun kaltaisia ollenkaan. Ja tämä koskee ihan niitä nuoriakin. On vaan helppoa nimetä joku ammatti sellaiseksi joiden työntekijöitä on hyvi arvostella. Huonojakin on joukossa, mutta jokainen ihminen on yksilö kuitenkin. Sitä en voi kieltää etteikö parilla olisi moni asia pielessä, mutta ammattia ei kannata sotkea aina näihin mukaan. Terveisin nuori hoitaja, joka ei käytä alkoholia lainkaan tai omaa tatuointeja tai muutenkaan käyttäydy typerästi.

Vierailija
294/414 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia sarjoja katsoessani olen monesti yllättänyt itseni   ajattelemasta, että kaikkien ei pitäisi tehdä lapsia.

Naapurini on päättänyt olla hankkimatta lapsia, koska hän on ollut rehellinen itselleen ja todennut, että alkoholi ja tupakkatuotteet ovat tärkeämpiä eikä halua altistaa lapsia niille. Vaikka olen tärkeysjärjestyksestä eri mieltä, en voi olla kuin kunnioittamatta hänen rehellisyyttään itselleen ja olla kiitollinen siitä, että edes yksi ihminen on osannut ajatella lapsen parasta jo ennen lapsen si it tämistä.

Vierailija
295/414 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskaltauduin lataamaan ton dplay+:n ja katsoin jakson. En edes tiedä mistä aloittaa. Aivan järkyttävää materiaalia alusta loppuun. Oliko tuossa ohjelmassa kukaan missään vaiheessa edes selvinpäin, paitsi lapset, pappi ja varmaankin se kampaaja?

Kamalaa kiroilua ja huutamista lapsille koko ajan. Toinen pojista taisi kaataa pringlessit ulkoportaille ja heti huudetaan rööki suupielessä "jumalauta!", siis pienelle pojalle. Toisessa kohtauksessa poika itkee hysteerisenä ja äiti vaan hokee "haluatko puhelimen? Haluatko puhelimen? Oletko sitten kiltisti?" tms. Ja isäpuoli menee saman tien vetämään aamuryypyt lonkerosta kestääkseen moisen taistelun. Kaikista pahimmalta tuntui, kun häissä äiti työnsi pojan jalallaan edestään pois ja sen jälkeen poika itkee lohduttomasti kirkon käytävällä. Ehkä hän kaipaisi sitä huomiota edes joskus, jonkun random-miehen sijaan... Ja yhdessä kohtauksessa äiti toteaa pojalleen jotain että "mene nyt pois siitä! Hyppää vaikka...!" ja sitten jatkaa hiljempaa "järveen" muka-hauskasti. Oksettavaa.

Tuon perusteella pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus, jotta voivat tutkia onko perheessä oikeasti kaikki kunnossa.

Vierailija
296/414 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko lapset on otettu huostaan? Järkyttävät vanhemmat.

Vierailija
297/414 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen näkyi maksuttomana Dplayssa:

Aivan hirveää. Ei tässä ole yhtään liioiteltu, näissä kommenteissa.

Lapsiparat :0

Vierailija
298/414 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahalla tuollainen auto ja järkyttävät määrät tupakkaa ja alkoholia kustannetaan? Tuollaisella tupruttelulla ei ihan yksi tai kaksi askia riitä päivässä, kun molemmat ovat jatkuvasti rööki huulessa. Ja äijä taitaa vetää aika monta euroa kurkusta alas joka päivä.

Jossain aikaisemmassa viestissä luki, että tämä pariskunta on lähes joka viikonloppu paikallisessa kuppilassa. Baari-illatkaan eivät ole mitään halpoja, kun tämäkin pari varmasti imee virvokkeita itseensä kuin pesusienet.

Vierailija
299/414 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten on pakko sanoa tähän, että ei saa ajatella kaikkien lähihoitajien olevan samanlaisia. Itsekin olen isossa palvelukodissa töissä ja meillä mukavia ihmisiä siellä ja eivät ole mitään kuvatun kaltaisia ollenkaan. Ja tämä koskee ihan niitä nuoriakin. On vaan helppoa nimetä joku ammatti sellaiseksi joiden työntekijöitä on hyvi arvostella. Huonojakin on joukossa, mutta jokainen ihminen on yksilö kuitenkin. Sitä en voi kieltää etteikö parilla olisi moni asia pielessä, mutta ammattia ei kannata sotkea aina näihin mukaan. Terveisin nuori hoitaja, joka ei käytä alkoholia lainkaan tai omaa tatuointeja tai muutenkaan käyttäydy typerästi.

Juu, en minäkään tajua, miksi lähihoitajia halutaan usein survoa tietynlaiseen (negatiiviseen tietysti) muottiin. Johtuuko siitä, kun jossain vaiheessa oli buumi, että nelikymppiset vaihtoivat alaa ja hakeutuivat sankoin joukoin hoitajiksi? Ja monelle ala ei soveltunut. Itse tunnen ja tiedän pelkästään asiallisia lähihoitajia. 

Vierailija
300/414 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko tämä jakso telkkarista joskus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi