Vieläkö joku käyttää mikroaaltouunia?
Joka päivä löytyy uutta näyttöä siitä että mikron käyttäminen niin ruuan lämmittämiseen kuin valmistamiseen on epäterveellistä ja vaarallista. Fiksuimmat ovat luopuneet mikroaaltouunista kokonaan ja siitä on tullut tarpeeton turhake.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi täällä Euroopassa ei ole samaa mikrokulttuuria kuin Suomessa. Monilla toki on, mutta on myös ihan tavallista ettei ole.
Itsellä ei ole aikuisena ollut mikroa, enkä käytä ellei ole pakko.
No hyvä, että siellä Euroopassa asiat ovat paremmin! Suomihan tunnetusti kuuluu Aasiaan.
Suomi ei kuulu Aasiaan vaan se kuuluu pohjoismaihin, ja myös Eurooppaan toki. Jotenkin itse tulee täällä keskieuroopassa asuessa ajateltua niin, että Suomi on ennen kaikkea pohjoismaa, sijainniltaan, kulttuurisesti ja tapojen puolesta, enemmän kuin tämän suunnan Eurooppaa.
Mutta tämä ei liity ap kysymykseen. Halusin vain sen korjata että Aasiaa se ei ole, ja avata vähän mitä tarkoitin kommentillani.
Käyttää mikroa kuka käyttää, itse en käytä :)
Antaa kaikkien kukkien kukkia.Joko tämä on vitsi tai sitten suosittelisin googlaamaan v ittuilun ja/tai sarkasmin.
Ei kukaan oikeasti voi olla noin yksinkertainen.
-eriNiin minäkin mietin että tuo kyllä vähän kuulosti vttuilulta tuo kommentti että Suomi on Aasiaa.
Ihmeellisen hyökkäävä suhtautuminen ylipäätään jos vaan kerron että täällä päin Eurooppaa monilla ei ole mikroa ja se sopii mulle. Olkoonkin että mun sanavalinta ei miellyttänyt :D
En vaan tykkää miltä mikrotettu ruoka maistuu, enkä ole varma mitä ajatella sen terveysvaikutuksista, sitä en ymmärrä miksi se niin kovasti jotain ärsyttää.Kuten sanoin, annetaanko kaikkien kukkien kukkia ja jaetaan ajatuksia puolesta ja vastaan ilman että pitää alkaa vttuilla tai olla hyökkäävä :)
Ei millään pahalla, mutta olen täysin varma, ettet huomaisi mitään, jos sinulle esim. ravintolassa tai huoltoasemalla tarjoiltaisiin mikrossa lämmitetty ruoka. Mahdollisesti niin on tehtykin. Ei se vaikuta makuun millään tavalla. Lisäksi, mitään "terveysvaikutuksia" ei ole. Mikroaaltouuni on yhtä vaarallinen terveydelle kuin jääkaappi.
Kolmanneksi, minun mielestäni toi Aasia-kommentti oli ihan hauskaa sarkasmia eikä mitenkään hyökkäävä.
Olen itse asunut Suomen lisäksi neljässä eri Euroopan maassa ja matkustellut useammassa, eikä mikro ole mikään harvinaisuus, päinvastoin.
Enkä ymmärrä miksi sitä pitäisi jotenkin hävetä. Kätevä kapistus.
Tuntuu siltä, että koetat nostaa itseäsi meidän mikrokansan yläpuolelle, kun "ei täällä Euroopassa".
Sori nyt vaan, puhut täyttä pskaa.
Puhelimesta saa saman säteilyn. Harva seisoo mikron vieressä tuijottamassa kokonaista kahta minuuttia ja nykymikrot on erilaisia kuin 80-luvun. Mikrossa lämmitettynä mikään ruoka ei ole niin hyvää kuin pannulla tai uunissa, mutta se on vain nopeampi. Ei töissä ehdi kukaan lämmittää ruokia pannulla tai uunissa, varsinkin jos on yksi uuni ja monta lämmittäjää, ja se pannukin pitäisi viedä töihin itse.
Missä ne aapeen linkit näihin todisteisiin on, jos kerran joka päivä tulee uusia? Ihan tän päivän riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Puhelimesta saa saman säteilyn. Harva seisoo mikron vieressä tuijottamassa kokonaista kahta minuuttia ja nykymikrot on erilaisia kuin 80-luvun. Mikrossa lämmitettynä mikään ruoka ei ole niin hyvää kuin pannulla tai uunissa, mutta se on vain nopeampi. Ei töissä ehdi kukaan lämmittää ruokia pannulla tai uunissa, varsinkin jos on yksi uuni ja monta lämmittäjää, ja se pannukin pitäisi viedä töihin itse.
Meillä on töissä hyvinvarusteltu keittiö liesineen uuneineen astioineen.
Lounaansa moni lämmittää mikrossa (joita on 2). Jotkut keittelee puuroa tai muuta kätevää.
Itse käytän mikroa n. kerran vuodessa. Tuon eväät kotoa ja suosin kylmiä lounaita.
Kotona ei ole mikroa, koska tehdään oikeaa ruokaa, joka nopealla liedellä / uunissa kuumenee seuraavanakin päivänä ihan kivasti.
en ymmärrä miksi semmoista maailmanlopun vehjettä edes käytetään,epäonnistunein kodinkone ikinä.
Sain lahjaksi semmoisen ja laitoin vahingon kiertämään,hyi.
EI tarvii.JA se ei ole terveellinen!
Tässä: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/asiantuntija-vaittaa-mikroaaltouuni…
https://askelterveyteen.com/ruuan-mikrolammittamisen-haitat/
https://www.aamulehti.fi/a/200674170 tämä oli harmi kyllä maksumuurin takana,mutta otsikosta jo näkee,eli kannattaa heivata mäjellen koko apparaatti!
Foliohattu päähän ja magneettimediaa lukemaan?
Onko sinulla mitään havaintoa mikron toimintaperiaatteesta? Millähän tavalla se mielestäsi tekee ruuasta vaarallista?
Suosittelen tutustumaan aiheeseen ihan tieteellisestä näkökulmasta, unohda ne salaliittoteoriat.
Epävakaat, salaliittoteorioita viljelevät ihmiset ovat pelottavia epävakaisuudessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä hyvinvarusteltu keittiö liesineen uuneineen astioineen.
Lounaansa moni lämmittää mikrossa (joita on 2). Jotkut keittelee puuroa tai muuta kätevää.
Itse käytän mikroa n. kerran vuodessa. Tuon eväät kotoa ja suosin kylmiä lounaita.
Kotona ei ole mikroa, koska tehdään oikeaa ruokaa, joka nopealla liedellä / uunissa kuumenee seuraavanakin päivänä ihan kivasti.
Eli jos vaikkapa lämmitän ja/tai sulatan pakastimesta tekemääni ruokaa/ sämpylöitä/ piirakkaa, se ei ole Oikeaa ruokaa? Pannulla lämmitetty on?
Justiinsa.
No, minusta mikro on mainio ja nopea esim. vauvan maidon lämmitykseen.
Käytän mikroa madollisimman vähän.
Mielestäni ruoan maku kärsii mikrotuksesta.
Vegaaniuden rinnalle on näköjään noussut haastaja, mikä aiheuttaa kansassa raivoa ja lyttäämistä - se ettei halua käyttää mikroa.
:'D facepalm.
Vierailija kirjoitti:
Ravintolatkin käyttää mikroa
Täyttä faktaa. Luuletteko oikeasti, että esim. riisi keitetään silloin kun tilaat annoksen mihin sitä tulee? Tottakai se valmiiksi keitetty lämmitetään mikrossa. Muutoin tulisi itkua siitä, miten ruoan tulossa kestää niin kauan.
Entäpä asiakkaat joilla on vauva mukana? Asiakas pyytää tarjoilijaa lämmittämään tuttelia tai pilttiä, meinaatteko, että liedellä lämmitetään?
Nämä ihan esimerkkeinä.
Valoja päälle nyt.
Nim. 20 vuotta ravintola-alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vegaaniuden rinnalle on näköjään noussut haastaja, mikä aiheuttaa kansassa raivoa ja lyttäämistä - se ettei halua käyttää mikroa.
Hm. Mun mielestä tässä ketjussa kiukkuaa just ne, jotka eivät sitä halua käyttää.
Mikroa käyttävät ottaa ihan rennosti. Ei ole kukaan raivonnut ja lytännyt niitä joilla mikroa ei ole.
Ohis.
Käytän joka päivä. Olen sinkku enkä juuri viitsi ruokia laittaa arkisin. Arkiruoan makukin on mulla aikalailla "ihan sama", pääasia että saa mahan täyteen ja nopeasti. Joten einesruokaa mikroon on mun päivittäinen ruokavlaio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi täällä Euroopassa ei ole samaa mikrokulttuuria kuin Suomessa. Monilla toki on, mutta on myös ihan tavallista ettei ole.
No hyvä, että siellä Euroopassa asiat ovat paremmin! Suomihan tunnetusti kuuluu Aasiaan.
Suomi ei kuulu Aasiaan vaan se kuuluu pohjoismaihin, ja myös Eurooppaan toki. Jotenkin itse tulee täällä keskieuroopassa asuessa ajateltua niin, että Suomi on ennen kaikkea pohjoismaa, sijainniltaan, kulttuurisesti ja tapojen puolesta, enemmän kuin tämän suunnan Eurooppaa.
Mutta tämä ei liity ap kysymykseen. Halusin vain sen korjata että Aasiaa se ei ole, ja avata vähän mitä tarkoitin kommentillani.
Antaa kaikkien kukkien kukkia.Joko tämä on vitsi tai sitten suosittelisin googlaamaan v ittuilun ja/tai sarkasmin.
-eriNiin minäkin mietin että tuo kyllä vähän kuulosti vttuilulta tuo kommentti että Suomi on Aasiaa.
Ihmeellisen hyökkäävä suhtautuminen ylipäätään jos vaan kerron että täällä päin Eurooppaa monilla ei ole mikroa ja se sopii mulle. Olkoonkin että mun sanavalinta ei miellyttänyt :D
En vaan tykkää miltä mikrotettu ruoka maistuu, enkä ole varma mitä ajatella sen terveysvaikutuksista, sitä en ymmärrä miksi se niin kovasti jotain ärsyttää.Kuten sanoin, annetaanko kaikkien kukkien kukkia ja jaetaan ajatuksia puolesta ja vastaan ilman että pitää alkaa vttuilla tai olla hyökkäävä :)
Ei millään pahalla, mutta olen täysin varma, ettet huomaisi mitään, jos sinulle esim. ravintolassa tai huoltoasemalla tarjoiltaisiin mikrossa lämmitetty ruoka. Mahdollisesti niin on tehtykin. Ei se vaikuta makuun millään tavalla. Lisäksi, mitään "terveysvaikutuksia" ei ole. Mikroaaltouuni on yhtä vaarallinen terveydelle kuin jääkaappi.
Kolmanneksi, minun mielestäni toi Aasia-kommentti oli ihan hauskaa sarkasmia eikä mitenkään hyökkäävä.
Olen itse asunut Suomen lisäksi neljässä eri Euroopan maassa ja matkustellut useammassa, eikä mikro ole mikään harvinaisuus, päinvastoin.
Tuntuu siltä, että koetat nostaa itseäsi meidän mikrokansan yläpuolelle, kun "ei täällä Euroopassa".
Sori nyt vaan, puhut täyttä pskaa.
Rauhotus nyt.
Jos tunnet jonkun nostavan itsensä sun yläpuolelle siksi että heillä on eri mielipide ja kokemus jostain asiasta, niin tunnet jo sisimmässäs huonommuutta ko asiasta. Ei se muuten kävis edes mielessä.
Kannattaa miettiä mistä noi huonommuuden ja epävarmuuden tunteet tulee.
Kyse on nyt vaan mikron käytön mielipiteistä ja _omakohtaisista_ kokemuksista.
:)
Miksi näitä idioottiketjuja kirjoitellaan?
Vierailija kirjoitti:
Olisko hiuksenhieno ero sillä ettei halua käyttää mikroa ja sillä että teke palstalle aloituksen siitä miten mikro on muka todistetusti vaarallinen terveydelle (jaa ne todisteet? En mä nyt kerkee niitä laittaa) eikä ole edes tarpeellinen koskaan kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori nyt vaan, puhut täyttä pskaa.Rauhotus nyt.
Jos tunnet jonkun nostavan itsensä sun yläpuolelle siksi että heillä on eri mielipide ja kokemus jostain asiasta, niin tunnet jo sisimmässäs huonommuutta ko asiasta. Ei se muuten kävis edes mielessä.
:)
En ole lainaamasi, mutta tämä oli kipeintä kyökkipsykologiaa hetkeen 😂😂
Toinen vastaa ihan asiallisesti ja sinä revit siitä jo epävarmuuden tunteita. Ai jestas miten tämä palsta saa nauramaan. Varmaan kaikki se mikrosäteily saa ihmiset sekoilemaan. Muhaha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitas sitten tämän päivän löydökseen linkki. Ja vaikka viime keskiviikolta myös.
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/ala-kayta-mikroa-pizzan-uude…
Eipä tuossa terveyssyiden kanssa ole mitään tekemistä, vaan lopputuloksen maistuvuudesta puhutaan. AP maalasin mikronterveysriskiksi ja kertoi päivittäin löytyvän perusteluja. Luulisi siis tältä vuodelta olen 10+ artikkelia todistamaan mikron vaarallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori nyt vaan, puhut täyttä pskaa.Rauhotus nyt.
:)En ole lainaamasi, mutta tämä oli kipeintä kyökkipsykologiaa hetkeen 😂😂
Toinen vastaa ihan asiallisesti ja sinä revit siitä jo epävarmuuden tunteita. Ai jestas miten tämä palsta saa nauramaan. Varmaan kaikki se mikrosäteily saa ihmiset sekoilemaan. Muhaha.
Kommentit pskan puhumisesta ja itkunauruhymiöt ja nauraminen eivät minusta ole asiallista kommentointia, mutta näkemysero kai sekin?
Toivoisin tähän keskustelukulttuuriin että nähtäisiin, että kommenttien takana on ihminen jolla on omat kokemukset.
Jos et ymmärrä jotain mitä sanon, voit kysyä mitä tarkoitan.
Toivoisin että ihmiset haluaisivat ymmärtää muita sen sijaan että yritetään vaan luoda draamaa ja lyödä sanallisesti jos toinen on eri mieltä tai toisen sanavalinta ärsyttää.
Tämä ei nyt kuitenkaan ollut ap kysymys eikä keskustelun tarkoitus.
Mulla ei ole tähän muuta.
Samoin blenderiä ja monitoimikonetta. Ne monesti lähettää öisin salaisia koodeja toisilleen.
Annoin myös sähköporakoneen pois. Terveyssyistä.