Prinssi Philip on äijä. Jos saisi Harryn ruotuun. Linkki
https://www.is.fi/kuninkaalliset/art-2000006370719.html
Sanoo tukevansa nyt Elisabetiä, vaikka on eläkkeellä.
Charles on ihan tuulessa johtamisasioissa Harryn suhteen.
Kommentit (142)
Philip kuitenkin pystyy automatkustamaan. Lähti pois Sandringhamiin linnasta autolla.
Tuskin kuitenkaan itse ajoi.
Oli kuulemma vakava ilme. Arvellaan lähteneen pakoon kriisikokousta.
https://www.iltalehti.fi/kuninkaalliset/a/c991c799-c82d-40e6-8022-ca595…
Vierailija kirjoitti:
Philip kuitenkin pystyy automatkustamaan. Lähti pois Sandringhamiin linnasta autolla.
Ei näytä kuvassa siltä, että voisi olla pois makuulta vain 10 minuuttia.
Hänen olisi pitänyt olla mukana kokouksessa. Hänellä olisi ollut järjen ääni ja olisi ollut vaimonsa tukena.
Voi olla tosin, että muut ovat päättäneet siten, että sussexit saavat irtaantua j silti pitää kuninkaalliset etunsa ja tämä ärsytti niin paljon Philipiä, että hän lähti näyttävästi pois osoittaakseen kaikille että hän ei olisi moiseen suostunut.
Harmi, ettei hän osallistu kokoukseen. Hän olisi sanaillut Harryn ruotuun.
Nyt siellä lipsutaan ja liennytetään ja Meghan saa, mitä Meghan haluaa.
Vierailija kirjoitti:
En näe kuvaa tarkasti, mutta näyttäisi olevan ilman päähinettä.
Aika uskaliasta, jos on juuri ollut hoidossa influenssan kaltaisen taudin takia.
Minusta irtautua saisi vain, jos luopuu kaikista eduista ja arvonimistä. Voisivat sitten muuttaa rauhassa Amerikkaan tai Kanadaan.
Ärsyttävää, jos saavat pitää arvonimet ja rahoja vähennetään vain hiukan. Ja taiteilevat siinä välillä.
(enkun Madeleinen puoliso Chris ei ärsytä niin paljon, kun hän tienaa rahansa aivan itse kokonaan ja hän ei ole saanut kuninkaallista arvonimeä. Lisäksi hän ei vaadi niin paljon huomiota kuin tämä Sussexin herttuatar.)
Kyllä pitää olla mahdollisuus lähteä erilaiseen elämään. Ei Harry ole valinnut syntyä noihin olosuhteisiin ja jos ei kiinnosta olla pelkkä prinssi, niin pitää saada tehdä muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää olla mahdollisuus lähteä erilaiseen elämään. Ei Harry ole valinnut syntyä noihin olosuhteisiin ja jos ei kiinnosta olla pelkkä prinssi, niin pitää saada tehdä muutakin.
Joo, mutta sitten ei pitäisi saada pitää kuninkaalliset titteliään eikä saada yhtään veronmaksajien rahoja mihinkään. Maksakoon itse henkivartijansakin.
Reilua olisi kyllä olla edelleen kuninkaallisena ja auttaa Williamia aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta irtautua saisi vain, jos luopuu kaikista eduista ja arvonimistä. Voisivat sitten muuttaa rauhassa Amerikkaan tai Kanadaan.
Ärsyttävää, jos saavat pitää arvonimet ja rahoja vähennetään vain hiukan. Ja taiteilevat siinä välillä.
(enkun Madeleinen puoliso Chris ei ärsytä niin paljon, kun hän tienaa rahansa aivan itse kokonaan ja hän ei ole saanut kuninkaallista arvonimeä. Lisäksi hän ei vaadi niin paljon huomiota kuin tämä Sussexin herttuatar.)
Korjaan: *Ruotsin Madeleinen puoliso Chris
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta sitten ei pitäisi saada pitää kuninkaalliset titteliään eikä saada yhtään veronmaksajien rahoja mihinkään. Maksakoon itse henkivartijansakin.
Henkivartijat kyllä saa olla koska on julkisuuden henkilö ja kaikkihan muistavat Dianan kohtalon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkivartijat kyllä saa olla koska on julkisuuden henkilö ja kaikkihan muistavat Dianan kohtalon.
Mutta voisivat kustantaa sitten henkivartijansakin itse.
Dianaa ei henkivartijan läsnäolo auttanut mitenkään. Henkivartijan oli ainoa, jok jäi henkiin ja jolla oli turvavyö.
Jossain lehdessä oli juttua, että epäillään Sussexin paljaatavan heitä kohtaan ollut huonoa kohtelua, jolleivät saa tahtomaansa.
Vierailija kirjoitti:
Jossain lehdessä oli juttua, että epäillään Sussexin paljaatavan heitä kohtaan ollut huonoa kohtelua, jolleivät saa tahtomaansa.
Tässä
https://www.iltalehti.fi/kuninkaalliset/a/fd0dc903-0a71-489b-8c67-47ebd…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä
https://www.iltalehti.fi/kuninkaalliset/a/fd0dc903-0a71-489b-8c67-47ebd…
Aika hurja uhkavaatimus, jollei suostuta Sussexien vaatimuksiin.
Luulen, että aiotaan suostua ja siksi Philip lähti kiukuspäissään.
Fanitan prinssi Philipiä. Hän on aina tukenut vaimoaan. Hän on vahva johtaja, joka luopui urastaan ja on siitä lähtien palvellut kruunua. Jäi eläkkeelle pitkälti yli 90-vuotiaana.
Tästä syystä hän ei varmaan siedä, että joku jälkeläinen lipeää roolistaan.
Philip lähti autolla pois juuri ennen kokousta todennäköisesti vain yhdestä syystä: hän tietää kuningattaren suostuvan sellaiseen sopimukseen, jota Philip ei hyväksy.
Philip tietää median tarkkailevan palatsin ympäristöä ja tietää myös, että hänen lähtönsä huomataan. Hän haluaa tälla tavalla viestittää kansalle että hän ei hyväksy tulevaa sopimusta ja hän ei ole ollut siitä neuvottelemassakaan (koska tietää, että kuningatar sen hyväksyy.) Ei halua kansan luulevan hänen itse osallistuneen ja suostuneen tulevaan sopimukseen.
Ainakin the crown - sarjassa Philip sanoo moneen asiaan jyrkän ein, mutta Elisabet silti suostuu helposti perheen vaatimuksiin.
Jos nyt Ellu suostuu kiristykseen niin kaksikko tulee sitä jatkamaan aina kun haluavat jotain lisää. Ei ole epäilystäkään etteivätkö toimisi jatkossakin samoin. Voi Philip olla ainoa järjen ääni tuossa huushollissa mutta on jo niin sairas ettei jaksa puhua kuningattarelle järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt Ellu suostuu kiristykseen niin kaksikko tulee sitä jatkamaan aina kun haluavat jotain lisää. Ei ole epäilystäkään etteivätkö toimisi jatkossakin samoin. Voi Philip olla ainoa järjen ääni tuossa huushollissa mutta on jo niin sairas ettei jaksa puhua kuningattarelle järkeä.
Näin epäilen itsekin. Philip olisi ollut ainoa järjen ääni. (Ehkä myös prinsessa Anne, joka on aika jämäkkäluonteinen)
Elisabet varman suostuu kaikkeen, kun kuulemma Harry on hänen rakkain lapsenlapsensa ja Elisabet halua säilyttää hyvät välit tähän.. Charles taas on aivan liian pehmeä. Tässä tarvittaisiin nyt Philipiä ja hänen jämäköitä otteitaan. Mutta lähti näyttävästi pois, jotta ei luulla hänen osallistuneen huonoon sopimukseen. (olisihan linnassa ollut rauhallisia paikkoja, joissa olisi voinut olla poissa neuvotteluista, mutta hän halusi yleisön näkevän poistumisen.)
Philip saattoi lähteä tämän huonon sopuratkaisun lisäksi myös toisesta syystä siinä samalla. Nimittäin siksi, että ei varmaan tykännyt siitä, että lehdissä sanottiin hänen olevan niin huonossa kunnossa, että pystyy juttelemaan 10 minuuttia kerrallaan, kunnes täytyy levätä.
Tietää median kuvaavan kartanolla ja halusi näyttää, että kyllä hän pystyy autossakin ihan hyvin istumaan. Että ei oo mikään vuodepotilas.
Eiköhän Philipiä vaivaa ihan vaan korkea ikä. Luultavasti on hänen viimeinen vuotensa. Ja joutuu vielä kestämään tällaista epäkunnioitusta 🙁