Miten reagoisit jos puolisosi alkaisi kerätä lp-levyjä?
Kymmeniä / satoja kappaleita vuosittain ja laittaisi ne hyllyyn esille.
Kommentit (12)
Noo eipä mielipidettäni paljon kyselty.. meillä on hyllymetreittäin lp-levyjä mutta ei soitinta.
Haluaisin varmaan että suurin osa niistä olisi jossain omassa huoneessaan. Pieni määrä esillä on ihan kiva. Liikaa on kuitenkin liikaa.
En reagoisi mitenkään. Meillä on molemmilla omat asunnot, joten kerätköön omaan kämppäänsä mitä ikinä haluaa.
Olen kyllä myös sitä mieltä, että ei yhteisessäkään asunnossa pitäisi hirveästi rajoittaa toisen harrastuksia. Toki jotkut järkevät rajat kannattaa sopia, että molempien tavarat mahtuvat. Jos niitä levyjä on ihan valtavasti ja asunto on pieni, niin ehkä osalle voisi hankkia jonkin varaston tai jotain.
Toivoisin, että olis sellaisia levyjä, joita itekin tykkäisin kuunnella
Ei hän ala. Hän on kerännyt niitä jo vuosia, etupäässä jazzia ja klassista musiikkia. Sanoo, ettei kaikkia voi saada CD-levyinä eikä löydy Spotifyestä.
Hänellä on olohuoneessa oma soppi, jossa hänellä on soitin. On myös kovaääniset, mutta kuuntelee valtaosin kuulokkeilla. Mökillä pääsen kuuntelemaan minäkin, kun ei siellä yleensä käytä kuulokkeita.
Ihan ensin ottaisin selvää, mitä niillä levyillä on. Jos musiikkia, veisin tyypin lääkäriin, ja pyytäisin pään tutkimista perusteellisesti. Tuo tyyppi ei nimittäin ole ikinä koko 50-vuotisen elämänsä aikana kuunnellut vapaaehtoisesti musiikkia tai äänitaidetta yleensäkään.
Minä olen vaivihkaa yrittänyt "saada itselleni" erään viisikymppisen vinyylienkerääjän jo vuosia, mutta häntä ei kiinnosta. Hänellä on kooltaan ja laadultaan komea kokoelma, mutta hän itse on vielä levyjäänkin mielenkiintoisempi. Harmi, että minulla on vain pienehkö levykokoelma enkä ole itse yhtään mielenkiintoinen. :(
Kirja- ja vinyylilevyhyllyt ovat kiehtovia. Kirjoja minulla on omasta takaa valtavasti, ja olohuoneeni seinällä on kehykset muutamalle lp-levylle kerrallaan.
Jos minulla olisi puoliso, hän saisi kaikin mokomin tehdä omilla rahoillaan, mitä huvittaa. Niin minäkin teen. :)
Jos joku ryhtyy yllättäen ostamaan satoja levyjä vuodessa, hän on joko hyvin varakas tai sitten hän ostaa kirpparihintaista roskaa viidelläkymmenellä sentillä per levy.
Olohuoneeseemme saisi tulla laatumusiikkia metreittäinkin, mutta Finnhits-kokoelmista ja menneiden vuosikymmenten huumorilevyistä tulisi railakasta sanomista. Jos minulla siis olisi puoliso.
Ymmärtää hyvän äänenlaadun päälle.