Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettikaverin käytös alkanut ahdistaa.. mielipiteitä?

Vierailija
12.01.2020 |

Olemme tunteneet netissä pari vuotta ja tavanneetkin silloin tällöin. Juttelemme pääosin . Olemme lisänneet toisiamme someihin.

Yksi näistä tykkää aivan kaikesta mitä julkaisen. Siis joka ikisestä julkaisusta. Hän myös pyytää näkemään kasvotusten todella usein. On minua vähän nuorempi ja sosiaalisempi. Itse olen jo tälläinen vanha kurppa joka ei jaksa sosialisoida enää niin usein. Olen tämän selittänyt mutta kyseinen kaveri on vaikuttanut loukkaantuvan kun kieltäydyn, tai aloittaa ns. kostokäyttäytymisen. Minua tämä on alkanut ahdistaa. Hän piikittelee ja naljailee tosi usein asioista joita kerron. Tai jos minä pyydän häntä näkemään, hän vähän niinkun lällättelee että nytpä minä en tällä kerralla tulekaan. Vaikka minulle se olisi ihan ok että hänkin kieltäytyy joskus. Tarviiko siitä nyt alkaa lällättelemään noin. Joskus tekee niin ettei reagoi puheisiini. Sekin tuntuu kostolta jostain, vaikka ei välttämättä ole.

Pilkkaa välillä asuinaluetta ja sisustustani. Ja samaan aikaan tiedän että hän etsinyt asuntoa täältä. Jopa naapuristani! Vitsaili että sitten ehditään ainakin näkemään useammin kun asuu lähellä..

Sitten on aloittanut myös kopioimaan joitain asioita elämästäni. Esimerkiksi saman harrastuksen aloitti, ja samaan paikkaan meni lomalle. Toki itse kehuin paikkaa. Että ehkei tuota lasketa sentään.

En vaan tiedä miten päin tämän ihmisen kanssa enää olla. Mikä hänellä ensinnäkin on? Joskus tuntuu että hän yrittää naljailullaan provosoida ja haastaa riitaa, kuin hakisi konfliktia ja huomiota. On itse sanonutkin että on omasta mielestään joskus aika huomionhakuinen. En koskaan lähde riitelyyn mukaan. Olen alkanut yhä vähemmän viettää aikaa tuossa porukassa. Mikä hänelle tuli ja voinko tehdä asialle jotain?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä paljon varkaita: https://fi.wiktionary.org/wiki/sosialisoida

Vierailija
22/26 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotkut ihmiset vaan on hankalia ja epämiellyttäviä. Ei kannata alkaa liikaa anaalisoimaan, ottaa vaan etäisyyttä.

Toki jos välttämättä haluat tietää mistä päin tuulee, kysy suoraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan ajatella asioista hyvin negatiivisesti, mutta omat kokemukseni netin kautta löytämistäni kavereista/tutuista ovat pääsääntöisesti olleet elävässä elämässä joltisenkin vajavaisia sosiaalisissa taidoissaan.  KOhtaamiset ihmisten kanssa painottuvat someen ja viestittelyyn ja joka kertoo karua tarinaansa, ettei asioita osata selvittää puhumalla toisen kanssa. Ja joka olisi se helpoin taka vähentää riskejä väärinkäsityksistä, mistä nytkin voi ap:lla olla kyse.

Lyhyet ja töksähtelevät viestit eivät ole monenkaan todellisia ajatuksia, vaan nopeita reaktioita toisen viestiin. Loppujen lopuksi viestit ovat tyhjää lällätystä täynnä ja itse asia, siis se ihan kunnolla ajateltu asia,  olisi voitu tiivistää pariin lauseeseen. Suosittelen siis lukemaan viestit kursiivisesti ja ohittamaan lällätykset osana some-elämän turhia jorinoita.

Suomentaisin siis nettikaverisi seuravalla tavalla: "nolasit minut, kun et tule tapaamiseen. Peitän nolostumiseni lällättämiseen ja silkkaa lapsellisuuttani kiukuttelen niin, etten tule sinun pyytämänäsi yhtään mihinkään, Pidän sinua kuitenkin esikuvanani ja haluan tehdä samoja asioita kuin sinä, koska en itse osaa keksiä mitään vastaavaa. Ole mulle kaveri, vaikka en halua myöntää sitä."

Vierailija
24/26 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatan ajatella asioista hyvin negatiivisesti, mutta omat kokemukseni netin kautta löytämistäni kavereista/tutuista ovat pääsääntöisesti olleet elävässä elämässä joltisenkin vajavaisia sosiaalisissa taidoissaan.  KOhtaamiset ihmisten kanssa painottuvat someen ja viestittelyyn ja joka kertoo karua tarinaansa, ettei asioita osata selvittää puhumalla toisen kanssa. Ja joka olisi se helpoin taka vähentää riskejä väärinkäsityksistä, mistä nytkin voi ap:lla olla kyse.

Lyhyet ja töksähtelevät viestit eivät ole monenkaan todellisia ajatuksia, vaan nopeita reaktioita toisen viestiin. Loppujen lopuksi viestit ovat tyhjää lällätystä täynnä ja itse asia, siis se ihan kunnolla ajateltu asia,  olisi voitu tiivistää pariin lauseeseen. Suosittelen siis lukemaan viestit kursiivisesti ja ohittamaan lällätykset osana some-elämän turhia jorinoita.

Suomentaisin siis nettikaverisi seuravalla tavalla: "nolasit minut, kun et tule tapaamiseen. Peitän nolostumiseni lällättämiseen ja silkkaa lapsellisuuttani kiukuttelen niin, etten tule sinun pyytämänäsi yhtään mihinkään, Pidän sinua kuitenkin esikuvanani ja haluan tehdä samoja asioita kuin sinä, koska en itse osaa keksiä mitään vastaavaa. Ole mulle kaveri, vaikka en halua myöntää sitä."

Vaatii aika paljon vastapuolelta tuo "suomentaminen", vaikka siinä saattaa olla perää.

Mutta jos suhde tuntuu kuormittavalta, ei siihen ole pakko jäädä vain siksi, että haluaisi velvollisuudentuntoisesti ymmärtää ja helpottaa tuon toisen kaverin puutetta.

Vierailija
25/26 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, miksi hän käyttäytyy noin? Ei sinun tehtävä ole diagnosoida muita ihmisiä. Jos joku kohtelee sinua huonosti, ei sellaisten ihmisten kanssa ole mitään syytä pitää yhteyttä.

Vierailija
26/26 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän ehkä mikään narsisti ole mutta jokaisen olisi hyvä tunnistaa narsistinen käytös. Tietoa löytyy netistä.

Noin yleisesti ottaen jos jonkun kanssa tulee epämääräinen olo, vaistosi ja intuitiosi yrittää varoittaa sinua siitä mitä et vielä tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi