Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kommunikoitte suhteessa?

Vierailija
12.01.2020 |

Shokkiero-keskustelusta ja oman tilanteeni innoittama tuli mieleen, miten te parisuhteessa olevat kommunikoitte keskenänne? Olisi myös kiva tietää kuinka pitkä yhteiselo on ollut.

Olen itse tuoreessa suhteessa, joka on myös ensimmäinen parisuhteeni. Alle vuosi kulunut ja vielä on vaaleanpunaiset lasit varmaan kummallakin käytössä, mutta mitään riitoja ei ole ollut ja pyrimme vielä miellyttämään toisiamme (aamupala sänkyyn, pieniä lahjoja ja huomionosoituksia).

Vietin uutta vuotta miehen ystävien kanssa ja tällöin aloin kiinnittämään huomiota pariskuntien käytökseen. Pyyntöihin vastattiin tyylillä ’hae itse’, ’tee ite’ tai ’en jaksa’ ja jos pöydästä puuttui jotain niin kommentit olivat luokkaa ’etkö sä taaskaan hakenut sitä’, ’mikset tuonut’ tai ’hae!’ -syyttelyä. Ennen tapaamista miesystäväni varoitteli että yksi pariskunnista on vähän riitaisa, mutta se nyt vain on ollut heidän kommunikointitapansa aina ja ovat olleet onnellisia yhdessä jo 10 vuotta. Silti yllätyin siitä tiuskimisen määrästä.

Tarkoitukseni ei ole nostaa nyt omaa suhdettani jalustalle, vaan paremminkin tiedustella, onko tuo tulevaisuutemme? Tällä hetkellä todellakin nautin tästä kuplasta, mutta kuka tietää milloin tämäkin puhkeaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumalla joskus saataan myös viittoa jos toinen on kuuloetäisyyden ulkopuolella.

Vierailija
2/10 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä näissä sunnuntai-illoissa oikein on, kun kaikki trollit aktivoituu? Onko ne viikonloppulomalla jostain hoitolaitoksesta ja netinkäyttöoikeus päättyy, kun kello 23.00 lyö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumalla. Jos huomaan ettei minua kuunnella, niin menen eri huoneeseen ja alan kommunikoimaan tekstareilla.

Vierailija
4/10 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kommunikoidaan tällä hetkellä tekstareilla. Ei asuta yhdessä. Ja kun nähdään, niin ollaan ihan kivasti, jutellaan nätisti arkisemmista asioista. Mutta suhteen tilaa puidaan viesteillä ja siihen ei puututa sanallakaan tavatessa. Vähän kesti löytää tämä tasapaino, mutta tällä hetkellä tämä toimii meillä.

Vierailija
5/10 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa-laput jääkaapin ovessa vois sopia mulle. Olis ehkä tarkemmin ajateltuna kaikkein paras kommunikoinnin muoto, noin niinkuin verbaalisesti. Muu kommunikointi tapahtuisi sitten fyysisesti vällyjen välissä.

Vierailija
6/10 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri kertoi vaimonsa käyttävän sähköpostia. Olivat molemmat sitä mieltä että toimivin tapa. Tuosta on +10v, liekö vielä käytössä vai ovatko löytäneet muita käyttökelpoisia kommunikointitapoja.

Vierailija
7/10 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kommunikoidaan tällä hetkellä tekstareilla. Ei asuta yhdessä. Ja kun nähdään, niin ollaan ihan kivasti, jutellaan nätisti arkisemmista asioista. Mutta suhteen tilaa puidaan viesteillä ja siihen ei puututa sanallakaan tavatessa. Vähän kesti löytää tämä tasapaino, mutta tällä hetkellä tämä toimii meillä.

Meillä päinvastoin, tärkeistä asioista nimenomaan puhutaan ja viesteillä lähetetään sitten kauppalistoja ja muita muistutuksia.

Vierailija
8/10 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista!

Minä myös tuoreen suhteen kuplassa.

Vierailija
9/10 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrimme puhumaan toisillemme kunnioittavasti, mutta kyllä sitä joskus tulee tietysti tiuskittuakin. Olen huomannut, että vihjailut eivät toimi, vaan ainoastaan ratakisko. Näillä on hyvin pärjätty viimeiset 15v

Vierailija
10/10 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin ennen kahveja käsimerkein. Teen käsin T(ee) tai C(offee), toinen vastaa peukulla tai pyytäen T tai C. Ekan juoman jälkeen voidaan puhua