Sinkkumies kysyy - pitääkö WC:ssä olla roskis naisvieraiden varalle?
Itselläni kun ei roskikselle ole tarvetta. Ei vaan huvittaisi ruveta joskus kesken illanvieton ratkomaan tamponin tukkimaa pönttöä.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tottakai! Eihän siteet ja tamponit ole ainoa asia, mitä on tarve roskikseen laittaa vessassa. Esimerkiksi pumpulipuikot, laastarit, tyhjät saippuapullot yms.
Nämä roskat saa ihan sinne keittiönkin roskikseen. Huomaa kyllä, ketkä ovat se saastaisempi sukupuoli.
Mikä ihmeen saastaisempi sukupuoli? Laastareiden, saippuan ja pumpulipuikkojen käyttö tekee saastaiseksi vai?
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti pitää. Olin kerran Lapissa eräoppaana. Joukossa oli nainen, joka kysyi kolmantena vaelluspäivänä, saisiko hän kuukautissiteitä. Minulla ei silloin ollut, mutta onneksi eräällä toisella naisella oli. Myöhemmillä kerroilla olin hyvin varustautunut myös tässä suhteessa. Valitettavasti kukaan ei myöhemmin niitä kysellyt eli kannoin aina niitä viikon turhaan.
Tästä opin, että miehellä on aina velvollisuus huolehtia naisen kuukautistarpeista. Niinpä jos sinulle tulee nainen kylään, on oltava kuukautistarpeita (siteitä ja tamponeja) vessan peilikaapissa ja roska-astia niille, kun ne poistetaan.
Kun nainen menee vessaan, sinun tulee kertoa hänelle, missä kuukautistrpeet ovat, jos et ole laittanut lappua peilikaapin oveen, missä lukee "sisältää myös kuukautistarpeita".
Jos hän kysyy, miksi sinulla on naisten kuukautistarpeita tarjolla, sano, että mm. äitisi on vielä niin nuori.
Onhan tuo nyt aika erikoista, jos eräoppaan pitäisi olla varautunut kuukautissuojin. Toisaalta sä olit töissä siellä ja tämä nainen vissiin oletti, että olette täyden palvelun tavaratalo.
Itsehän taas juoksin karkuun tuommoista miestä, jonka kodissa oli valmiudet naisten yökyläilyjä varten. Siellä oli laatikollinen erilaisia siteitä, tampponeja, särkylääkettä, pesuainepulloja, käyttämättömiä alkkareita eri kokoisia avaamattomissa pusseissa... Tää oli liian varautunut yöllisiin vieraisiin, että moikka.
Kukin huolehtikoot itse omat suojansa ja hygieniansa.
Kyllä.
Jos ei kyseessä ollut teinityttö jolla ekat
menkat, niin kyllä naiset huolehtii itse kuukautissuojistaan.
Ihan viimeseksi mä miespuoliselta eräoppaalta moista varustautumista
odottaisin.
Mutta provohan tää olikin.
No tietenkään sun kodissa ei tarvitse olla mitään mitä et itse siellä halua olevan. Jos minut kutsuttaisiin illanviettoon asuntoon, jonka haltija olisi sitä mieltä että hän ei halua vessapaperia kotiinsa, niin kun menisin vessaan, enkä löytäisi paperia(tarkastan aina ennen kusemista onko paperia) niin ottaiain laukustani nenäliinan(minulla on aina paperia laukussa) ja sen jälkeen vaihtaisin illanvietto-osoitetta. Sama homma jos asunnossa ei olisi yhtään istumapaikkaa. Jokainen määrittelee kotinsa tarpeiston itse, ja vieraat päättävät osaltaan viettävätkö siellä aikaa.
Mi Casa es no tu Casa kirjoitti:
Eiköhän naiset voi laittaa sen tulppansa vaikka vessapaperipalan sisään ja käsilaukkuun. Kotona sitten laittavat omaan roskiin. Jotenkin ei tunnu mukavalta että omassa roskiksessa on joku veritulppa. Johan se käy haisemaan siellä. En minäkään jätä runkkupapereita toisten koteihin.
Ei se haise roskiksen läpi jos viet roskasi vieraiden lähdettyä tai seuraavana päivänä. Ihan turhaan sen roskiksen hommaat jos ajattelit puolen vuoden välein tyhjentää.
Kyllä pitää olla saatavilla pimppipyyhe toiletissa. On monesti kolme koukkua, niissä vieraspyyhe, käsipyyhe ja yhteen koukkuun voi laittaa pimppipyyhkeen
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Minä olen nainen eikä minullakaan ole vessassa roskista. Keittiön roskikseen on noin kolme metriä vessan ovelta ja vien sen roskiksen joka päivä. Miksi ihmeessä kiusaisin itseäni ottamalla toisenkin roskiksen tyhjennettäväksi?
Meillä ei myöskään ole mitään paperikoria toimistohuoneessa tms. Jos ei jaksa viedä roskiaan keittiöön -no, tässä huushollissa on parasta jaksaa.
Jos aikuinen nainen ei kehtaa viedä suojiaan keittiön roskikseen, hän on hyvä ja käyttää kuukautiskuppia. Problem solved.
Eikö se roskis ole helpompi tyhjentää kuin kantaa yksitellen keittiön roskikseen?
Kyllähän se on hyvä olla. Muutoin tosiaan voi käydä niin, että jokin tukkii viemärin. Olen tosin kuullut myös naisista, jotka eivät voi laittaa tamponia kylässä roskiin, koska se voi vaikka haista... Itse kyllä laitan, koska enemmän se tukkeutunut viemäri haisee.
Roskiksessa haisee homeinen kala. Mutta se on hyvä haju
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää olla saatavilla pimppipyyhe toiletissa. On monesti kolme koukkua, niissä vieraspyyhe, käsipyyhe ja yhteen koukkuun voi laittaa pimppipyyhkeen
Ei tarvitse pimppipyyhettä. Mulla ainakin on aina mukana pieni pakka kosteaa wc-paperia.
Sitäkin varten olisi kiva olla pieni roskis. Tosin en ole vielä tavannut miestä, jolla ei olisi roskista vessassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Minä olen nainen eikä minullakaan ole vessassa roskista. Keittiön roskikseen on noin kolme metriä vessan ovelta ja vien sen roskiksen joka päivä. Miksi ihmeessä kiusaisin itseäni ottamalla toisenkin roskiksen tyhjennettäväksi?
Meillä ei myöskään ole mitään paperikoria toimistohuoneessa tms. Jos ei jaksa viedä roskiaan keittiöön -no, tässä huushollissa on parasta jaksaa.
Jos aikuinen nainen ei kehtaa viedä suojiaan keittiön roskikseen, hän on hyvä ja käyttää kuukautiskuppia. Problem solved.
Mikään ei ylennä tunnelmaa niin kuin se kun vieras kantaa juhlalillallista syövien nenän edestä veristä sidettä keittiön roskiin :D
En tod ala kantamaan intiimihygieniaroskia missään illanvietossa vessan ulkopuolelle. Jos roskista ei ole, niin vedän pöntöstä. Oletan että asunnon omistaja on ottanut tietoisen riskin tästä jos ei ole roskista laittanut.
Tätä ketjua lukiessani muistin, että olen nuorempana vääntänyt tästä aiheesta jonkun miehen kanssa - olin ehdottomasti sitä mieltä, että wc:ssä täytyy olla roskis mahdollisten vieraiden intiimiroskille. Ei minun roskilleni, käytin jo silloin kuukautiskuppia.
Nykyään olen sitä mieltä, että ei todellakaan tarvitse, kuka sitä tyhjentää ja itse en ainakaan haluaisi jättää verisiä roskiani isännän/emännän nähtäviksi.
Mistähän tämä muutos on tullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se roskis ole helpompi tyhjentää kuin kantaa yksitellen keittiön roskikseen?
Poikamiehen boksissa se roskiksen tyhjennys tapahtuisi aika harvoin jos pitäisi odottaa useampaa kuin yhtä roskaa kerralla tyhjennettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
En tod ala kantamaan intiimihygieniaroskia missään illanvietossa vessan ulkopuolelle. Jos roskista ei ole, niin vedän pöntöstä. Oletan että asunnon omistaja on ottanut tietoisen riskin tästä jos ei ole roskista laittanut.
Olet tyhmempi kuin se joka ei roskista yhdelle intiimiroskallesi ole varannut. Ne oikeasti tukkivat viemäreitä ja haittaavat jätevesien käsittelyä. Osittain niiden takia päätyy jäteveden puhdistamoilta enemmän käsittelemättömiä ravinteita vesistöihin. Ravinteet vedessä lisäävät sinileviä.
Taloudessamme asuu kolme naista, joten roskis on vessassa. Onhan se mukavampi jättää siteet suoraan vessan roskikseen ja kivempi se on vieraillekkin, että vessassa on roskis, ettei tarvi lähteä käytettyjä siteitä muualle roskikseen vieraassa paikassa kuljettamaan.
Itse pidin sinkkumiehenä roskista vessassa, vaikka harvoin oli käyttöä. Ei se siellä niin paljoa tilaa viennyt. Mutta voihan nainen tuon nyytin viedä keittiön roskikseen huomaamattomasti, jos ei ole vessassa roskista.
Jos hankit roskiksen vessaan, niin hanki kannellinen. Olen huomannut naisväen kanssa että kannetonta ei kannata ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon voi käyttää sen kyseisen sinkkumiehen runkkauspyyhettä.
Ja kaikki nuo voi viedä keittiön roskikseen. Korvapuikkoja ei itse asiassa pitäisi käyttää ensinkään eikä vanulappujakaan oikeasti mihinkään tarvitse. Hammasharja vaihdetaan ehkä kerran kuukaudessa ja samassa tahdissa tyhjenee saippuapullo, satunnaisten roskien takia on turha pitää erityistä vessaroskista.