Sinkkumies kysyy - pitääkö WC:ssä olla roskis naisvieraiden varalle?
Itselläni kun ei roskikselle ole tarvetta. Ei vaan huvittaisi ruveta joskus kesken illanvieton ratkomaan tamponin tukkimaa pönttöä.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole mikään pakko. Naiset hoitakoon alapäätupponsa ihan itsekseen.
Ellei aloittajalla ole sitten tarkoitus myydä näitä netissä pervoille.
Ahaa eli kaikki kommentit täällä että se on huomaavaista on totta. Suhde roskiksettoman miehen kanssa olisi "nainen hoitakoon omat asiansa".
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ap tajuaa viedä käytetyt kondominsa taskussa kotiin. Sieltä hänen äitinsä ne sitten pyykkiä pestessään löytää.
Minulla ei ole makkarissa roskista. Pitäiskö olla mies vieraiden varalle ettei tarvitse kesken illan alkaa avaamaan keittiön allasta?
Mihin laitat hammaslangat, pumpulipuikot, tyhjät wc-rullat yms. vai etkö käytä niitä?
Sosialismi tappaa!
Eurooppalaisia pyydettiin orjiksi P-Afrikkaan, kolonialismi lopetti valkoisten orjuuttamisen
Suomeksi
Enkuksi
Suvaitsevaiset oppivat kantapään kautta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/706651d0-ea3e-4866-bd52-9a355f696efa
Feminisminkin suuri suunnitelma perustuu tähän.
https://www.youtube.com/watch?v=Y9TviIuXPSE
Vierailija kirjoitti:
Tietysti vessassa pitää olla roskis! En käsitä varsinkaan naisia, joiden vessassa ei ole. Jos teillä ei ole kuukautisia, niin ettekö koskaan edes putsaa meikkejä, vaihda wc-paperirullaa tai saippuapulloa jne. Keittiöönkö roudaatte kaiken roskan? Miksi ihmeessä?
Mulla on roskis, mutta wc-paperirullan laitan kyllä suoraan kartonkikeräykseen enkä veskin roskikseen.
Olen nainen, käytän kuukuppia, pesen meikit vedellä ja meikinpoistoaineella ja kuivaan kasvot pyyhkeeseen. Satunnaisesti käyttöä vanupuikoille, todella harvoin tulee mitään roskaa vessassa, ne saippuat ja meikit kestää kuukausia ennen kuin on tyhjiä, joten ne roskat voi laskea pyykkikoneen päälle ja lähtiessä ottaa käteen ja tiputtaa vieressä sijaitsevan keittiön roskikseen. Vesspaperihylsyt kuuluu kartonkikeräykseen. Joten ei minulla ole roskista vessassa. Vieraatkin voi laittaa roskansa keittiön roskikseen.
Voihan sen roskiksen aina laittaa sinne illanistujaisten ajaksi, jos ei sillä muuten mitään tee.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaadi ruokkimista, ei sähköä eikä vettä, mutta voi potentiaalisesti helpottaa sinun vieraidesi elämää. Kannattava hankinta.
Akat laittakoot haisevat veriset vitturättinsä taskuunsa tai käsilaukkuunsa ja viekööt mukanaan. En halua niitä haisemaan vessaani🤢
Roskis vessassa antaa muutenkin kuvaa siististä ihmiseltä, hygieniastaan huolehtivalla ihmisellä kun tulee siellä vessassa roskaa ilman kuukautisiakin, jo hammaslangat päivittäin ja korvapuikot, vaihdettavat hammasharjat, saippuapullot, vanulaput ym.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti pitää. Olin kerran Lapissa eräoppaana. Joukossa oli nainen, joka kysyi kolmantena vaelluspäivänä, saisiko hän kuukautissiteitä. Minulla ei silloin ollut, mutta onneksi eräällä toisella naisella oli. Myöhemmillä kerroilla olin hyvin varustautunut myös tässä suhteessa. Valitettavasti kukaan ei myöhemmin niitä kysellyt eli kannoin aina niitä viikon turhaan.
Tästä opin, että miehellä on aina velvollisuus huolehtia naisen kuukautistarpeista. Niinpä jos sinulle tulee nainen kylään, on oltava kuukautistarpeita (siteitä ja tamponeja) vessan peilikaapissa ja roska-astia niille, kun ne poistetaan.
Kun nainen menee vessaan, sinun tulee kertoa hänelle, missä kuukautistrpeet ovat, jos et ole laittanut lappua peilikaapin oveen, missä lukee "sisältää myös kuukautistarpeita".
Jos hän kysyy, miksi sinulla on naisten kuukautistarpeita tarjolla, sano, että mm. äitisi on vielä niin nuori.
Onhan tuo nyt aika erikoista, jos eräoppaan pitäisi olla varautunut kuukautissuojin. Toisaalta sä olit töissä siellä ja tämä nainen vissiin oletti, että olette täyden palvelun tavaratalo.
Itsehän taas juoksin karkuun tuommoista miestä, jonka kodissa oli valmiudet naisten yökyläilyjä varten. Siellä oli laatikollinen erilaisia siteitä, tampponeja, särkylääkettä, pesuainepulloja, käyttämättömiä alkkareita eri kokoisia avaamattomissa pusseissa... Tää oli liian varautunut yöllisiin vieraisiin, että moikka.
Kukin huolehtikoot itse omat suojansa ja hygieniansa.
Vierailija kirjoitti:
eikö sitä voi viedä keittiön roskikseen?
Älkää vain minun keittiön roskikseen tuoko haisemaan, tyhjennän keittiön sekajäteastian ehkä kerran kuussa kun valtaosa jätteestä on lajiteltavaa ja menee ihan muihin astioihin.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän kuukuppia, eli ei ole tarvetta roskikselle, siteille tai tamponeille. Kaikki löytyy kuitenkin vessan kaapista, joskus kuitenkin käy vieraita. En näe mitään syytä, miksi mieskin ei voisi varautua näin! Se olisi tosi huomaavaista ja pieni vaiva. Siteet ja tamponit ei vanhene, ja näitä hätätapauksia sattuu sen verran harvoin, että parin euron pakkauksella pärjää pitkään.
Hyi, helvetti. Et taatusti pese sitä minun lavuaarissani🤢
Vierailija kirjoitti:
Roskis vessassa antaa muutenkin kuvaa siististä ihmiseltä, hygieniastaan huolehtivalla ihmisellä kun tulee siellä vessassa roskaa ilman kuukautisiakin, jo hammaslangat päivittäin ja korvapuikot, vaihdettavat hammasharjat, saippuapullot, vanulaput ym.
Ei tue oikein kierrättämistä tämmöinen samaan astiaan kaikki roskat touhu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti pitää. Olin kerran Lapissa eräoppaana. Joukossa oli nainen, joka kysyi kolmantena vaelluspäivänä, saisiko hän kuukautissiteitä. Minulla ei silloin ollut, mutta onneksi eräällä toisella naisella oli. Myöhemmillä kerroilla olin hyvin varustautunut myös tässä suhteessa. Valitettavasti kukaan ei myöhemmin niitä kysellyt eli kannoin aina niitä viikon turhaan.
Tästä opin, että miehellä on aina velvollisuus huolehtia naisen kuukautistarpeista. Niinpä jos sinulle tulee nainen kylään, on oltava kuukautistarpeita (siteitä ja tamponeja) vessan peilikaapissa ja roska-astia niille, kun ne poistetaan.
Kun nainen menee vessaan, sinun tulee kertoa hänelle, missä kuukautistrpeet ovat, jos et ole laittanut lappua peilikaapin oveen, missä lukee "sisältää myös kuukautistarpeita".
Jos hän kysyy, miksi sinulla on naisten kuukautistarpeita tarjolla, sano, että mm. äitisi on vielä niin nuori.
Onhan tuo nyt aika erikoista, jos eräoppaan pitäisi olla varautunut kuukautissuojin. Toisaalta sä olit töissä siellä ja tämä nainen vissiin oletti, että olette täyden palvelun tavaratalo.
Itsehän taas juoksin karkuun tuommoista miestä, jonka kodissa oli valmiudet naisten yökyläilyjä varten. Siellä oli laatikollinen erilaisia siteitä, tampponeja, särkylääkettä, pesuainepulloja, käyttämättömiä alkkareita eri kokoisia avaamattomissa pusseissa... Tää oli liian varautunut yöllisiin vieraisiin, että moikka.
Kukin huolehtikoot itse omat suojansa ja hygieniansa.
Ymmärrän että alkkarit on todella outoa, mutta miksi pesuaine saati särkylääke?
Käytetyt tampaksit voi työntää roskiksen puutteessa takas persiiseen...
Mi Casa es no tu Casa kirjoitti:
Eiköhän naiset voi laittaa sen tulppansa vaikka vessapaperipalan sisään ja käsilaukkuun. Kotona sitten laittavat omaan roskiin. Jotenkin ei tunnu mukavalta että omassa roskiksessa on joku veritulppa. Johan se käy haisemaan siellä. En minäkään jätä runkkupapereita toisten koteihin.
Onko sinulla siis tapana r*nkata kylässä jos tarve sellaisten papereiden hävittämiseen kylässä tulee? Sille taas ei voi itse mitään jos sattuu olemaan kuukautiset.
Ne roskat voi muuten viedä ulos. Tiedäthän, sellaiseen isoon jäteastiaan jonka roska-auto käy tyhjentämässä. Ei ala haista.
Jos tulee naisvieraita vien wc:stä roskiksen piiloon.
Sitten vieraan lähdettyä tutkin kauhulla kodin sen varalta ovatko kaikki AV:n kauhutarinat kekseliäistä tamppoonipiilottelijoista totta.
Ei tarvitse. Minä olen nainen eikä minullakaan ole vessassa roskista. Keittiön roskikseen on noin kolme metriä vessan ovelta ja vien sen roskiksen joka päivä. Miksi ihmeessä kiusaisin itseäni ottamalla toisenkin roskiksen tyhjennettäväksi?
Meillä ei myöskään ole mitään paperikoria toimistohuoneessa tms. Jos ei jaksa viedä roskiaan keittiöön -no, tässä huushollissa on parasta jaksaa.
Jos aikuinen nainen ei kehtaa viedä suojiaan keittiön roskikseen, hän on hyvä ja käyttää kuukautiskuppia. Problem solved.
Toivottavasti ap tajuaa viedä käytetyt kondominsa taskussa kotiin. Sieltä hänen äitinsä ne sitten pyykkiä pestessään löytää.